המשטרה: להעמיד לדין את אולמרט ועו"ד נבות תל-צור

זאת בגין עבירות שיבוש מהלכי משפט והדחת עד ■ המשטרה: אולמרט ועו"ד תל-צור ביצעו מהלכים כדי להניא את שולה זקן מלחתום על הסדר טיעון בתיק הולילנד; אולמרט פעל להשפיע על עדותה ■ תל-צור: "דוחה בתוקף"

יחידת להב 433 (יאח"ה) של המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואת פרקליט הצמרת עו"ד נבות תל-צור בגין עבירות שיבוש מהלכי משפט והדחת עד - בפרשות טלנסקי, ראשונטורס והולילנד.

החקירה החלה לפני כחודשיים והעלתה כי בשנים האחרונות, במהלך חקירת אולמרט ושולה זקן והעמדתם לדין במסגרת 3 הפרשיות האמורות, פעל אולמרט לכך שזקן לא תעיד נגדו.

כמו כן, במשטרה חושדים כי אולמרט ועו"ד תל-צור ביצעו מהלכים על מנת להניא את זקן מלחתום על הסדר טיעון בפרשת הולילנד, ובהמשך פעל אולמרט להשפיע על עדותה בבית המשפט.

במקביל, החשד הוא כי במהלך תקופה זו קיבלה שולה זקן טובות הנאה מגורמים שונים לבקשת אולמרט, בכסף ובשווה כסף.

ראש האגף לחקירות ולמודיעין אימץ את המלצות ראש יאח"ה וצוות החקירה, לפיה נמצאה תשתית ראייתית כנגד אולמרט ותל-צור לביצוע העבירות המיוחסות להם.

תיק החקירה לווה על-ידי פרקליטות מחוז מרכז ויועבר לפרקליטות מיסוי וכלכלה, לעיון ולהחלטה.

עו"ד נבות תל-צור מסר בתגובה כי הוא דוחה בתוקף את החשד שיוחס לו ואת הודעת המשטרה, וכי הוא סמוך ובטוח שהנושא כולו ייבדק בקפידה בפרקליטות. לדבריו, חומר הראיות שהוצג בחקירה מעלה כי לא נעברה על-ידו כל עבירה, וכי הוא פעל לבקשת שולה זקן בתום-לב, באופן מקצועי ועל בסיס הומאני וחברי בלבד. "ראוי אפוא להמתין בסבלנות להחלטת הפרקליטות בנושא", מסר תל-צור.

מצוות ההגנה של אולמרט נמסר: "אנו חשים כי ראוי שהניסיונות להמשיך ולפגוע במר אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, ייפסקו".

נזכיר כי בפרשת הולילנד הורשע אולמרט בקבלת שוחד ונדון ל-6 שנות מאסר בפועל. מנגד, בפרשות ראשונטורס וטלנסקי הוא זוכה מהאישומים נגדו, וערעור שהגישה הפרקליטות לבית המשפט העליון בעניין זה עדיין תלוי ועומד.