ביזנס אז יוז'ואל, מהמקפצה. איך אולמרט מעז לבקש חו"ל?

חיה כאן שכבה עבה ורקובה של אישי ציבור, אנשי עסקים ומנהלים בכירים שבטוחים שמותר להם כמעט הכול - ומופתעים באמת אם וכאשר מתברר שלא

אהוד אולמרט / צילום: יותם רונן
אהוד אולמרט / צילום: יותם רונן

בשנה האחרונה גוברת מאוד התחושה כי דווקא עולמנו הוא-הוא המקביל, הוא-הוא המוזר, הוא-הוא שומט הלסתות. אותו עולם שבו אנשים הולכים לעבוד, מרוויחים משכורת - ומנסים לחיות ממנה. אותו עולם בו כולם מבינים שיש חוק ויש לכבדו; ומי שלא - מאבד את זכויותיו כאזרח חופשי. אותו עולם שבו אף אחד לא צריך ארבעה פרקליטי צמרת כדי לשכנע שהוא לא.

והנה אני קורא שאחד, אהוד אולמרט, ביקש מבית המשפט אישור יציאה מהארץ לצורכי "סגירת עסקה שתביא משקיע זר לישראל". ואני אומר לעצמי: של נעלייך, יצור עלוב מהעולם המקביל, ראה נא את האיש הקדוש הזה ואת מאמציו הבלתי פוסקים לתרום למדינה, גם מתהומות הייאוש אליהם הושלך בגין מעידות קלילות-זניחות כשוחד וכהפרת אמונים.

לאיש זה, שנידון ל-6 שנות מאסר בפועל, שסיכוייו בעליון נראים קלושים, שאמור להתחיל לרצות את עונשו בתחילת ספטמבר השנה, אין שום בעיה לבקש מבית המשפט לצאת מהמדינה לארבעה ימים, "על מנת שלא לסכל יוזמות כלכליות שונות בהן הוא מעורב, אשר באם תתממשנה עשויות להביא להשקעת הון זר בארץ". ביזנס אז יוז'ואל, מהמקפצה.

וזה לא נגמר כאן. בפני מי שוטח מר אולמרט מהעולם המקביל את בקשת היציאה שלו? בפני השופט דוד רוזן, שכבר כינה אותו "בוגד" בפרהסיה, שכבר אמר עליו בריש-גלי, בגזר הדין הכי מצוטט כאן בעשור האחרון, את המילים הבאות: "עובד הציבור הנוטל שוחד משול למי שניתץ אבן-פינה בעבודתו... הנוטל שוחד הינו בבחינת בוגד, איש מעל הבוגד באמון שניתן בו, אמון שבלעדיו לא יכון, יקום ויהיה שירות ציבורי מתוקן".

כמה חוצפה, או ניתוק - אני מהרהר לי, בעולמי המקביל - נדרשים כדי לפנות לאותו שופט ולבקש ממנו חופשונת לענייני עבודה בחו"ל. ואולמרט בכלל לא לבד. חיה כאן שכבה עבה ורקובה של אישי ציבור, אנשי עסקים ומנהלים בכירים שמצייתים לכללי עולם אחר, בו מותר כמעט הכול, בעיקר למי שתרם "ממיטב שנותיו למדינה".

רק אתמול (שבת) שאל אותנו בפליאה כה רבה ח"כ בנימין בן-אליעזר: "האם הפוליטיקה החדשה אליה אנו משתוקקים היא הפיכתם של אישי ציבור לשקי חבטות?" ובכן, מר בן-אליעזר, מאחר ששאלת, אענה: צר לי, נניח, שנאלצת לפרוש מהמירוץ לנשיאות, אבל בתשובה ישירה לשאלתך: כן! כן מהדהד, אם תתעקש. אם אתה מבקש להיות נשיא המדינה שלי, אני מבקש שתספר לי מאיפה יש לך דירה ב-9 מיליון שקל ואיך קרה שסכומי כסף גדולים הועברו לצאצאיך. זו עסקת חליפין הוגנת, לדעתי: קח כוח, תן שקיפות. אני רוצה לדעת כמה כסף הרווחת, מתי, איך, ממי. לא מתאים לך? אל תתמודד. יבואו אחרים. הם לא ברמתך, אתה אומר לי? נשרוד את האובדן איכשהו.

ככה זה בעולמנו המוזר, המקביל. ובעולמנו זה מורשעים כדוגמת אהוד אולמרט מוטרדים בשלב כה מתקדם של עשיית הצדק בעיקר בניסוח הבקשה שיגישו בקרוב מאוד לקבלת המיטה העליונה.