המחאה עבדה: מכונות קפה בנתב"ג ב-6-7 שקלים לכוס קפה

כשבועיים אחרי שמחאת הפייסבוק נגד מחירי הקפה בנתב"ג הגיעה לדיון בכנסת, רשות שדות התעופה מכניסה 4 מכונות קפה אוטומטיות לאולם היוצאים בטרמינל 3 ■ תכניס 4 מכונות נוספות לממכר כריכים במחיר של עד 10 שקלים לכריך

כשבועיים אחרי שמחאת הפייסבוק נגד מחירי הקפה בנתב"ג הגיעה לדיון בכנסת, רשות שדות התעופה (רש"ת) הודיעה היום (ב') על הכנסת 4 מכונות קפה אוטומטיות לאולם היוצאים (מתחם הדיוטי פרי) בטרמינל 3 שיציעו לנוסעים קפה לסוגיו במחיר של 6-7 שקלים לכוס. זאת לעומת 10-16 שקלים לכוס קפה בבתי הקפה.

עוד הודיעה רש"ת כי בימים הקרובים תכניס 4 מכונות אוטומטיות נוספות לממכר כריכים במחיר שלא יעלה על 10 שקלים לכריך. זאת לעומת 31 שקל לכריך בבתי הקפה בטרמינל.

יצוין כי ברחבי טרמינל 3 (לא רק במתחם הדיוטי פרי) פזורות 56 מכונות שתייה אוטומטיות (בנוסף ל-4 החדשות). במכונות אלה המחירים לא הוזלו, אולי משום שהמחאה נסובה סביב מחירי הקפה הגבוהים במתחם הדיוטי פרי.

ואילו לטסים בטיסות לואו קוסט שעושים צ'ק אין בטרמינל 1, מוצע מהיום דיל חדש שלא היה קיים קודם לכן: כריך ושתייה חמה או קרה ב-22 שקל. מאידך, רש"ת לא הוזילה את מחירי השתייה הקרה הנמכרת במכונות האוטומטיות במחיר של כ-9 שקלים למשקה.

כמו כן, החליטה הנהלת רש"ת שלא להאריך חוזים עם זכייני הסעדה כמקובל, אלא לפרסם מכרזים חדשים שיכתיבו לרשתות הקפה מחיר שלא יעלה על המחיר הממוצע של הזכיין בשוק המקומי לסל מוצרים בסיסי שיכלול: בקבוק מים, קפה, קרואסון וכריך. מרבית החוזים צפויים להסתיים בין השנים 2014-2015, מה שאומר שעד אז מחירי הקפה בבתי הקפה לא יוזלו.

בנתב"ג 27 נקודות הסעדה בשרי וחלבי המופעלות ע"י 13 זכיינים שונים. ברש"ת מדגישים כי תחום המזון בנתב"ג מפוקח ע"י הרשות באופן שוטף ועל בסיס יומיומי, הן מבחינת טיב השירות והן מבחינת רמת המחירים והכול בהתאם להוראות החוזים.

"הרשות קשובה לרחשי הציבור ולצרכיו, לפיכך בחנה הנהלת רש"ת את הנושא וקיבלה החלטות אשר חלקן בוצעו באופן מיידי וחלקן יתבצעו בימים הקרובים", נמסר מרש"ת.

שחר תורג'מן, מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90, מיוזמי מחאת "מנחיתים את המחירים", אמר בעקבות החלטת רש"ת: "הוכח שמחאה חברתית מוצדקת וממוקדת יכולה להצליח. אנחנו שמחים שלמרות ההתנגדויות בדרך, הנהלת נתב"ג ורש"ת הוכיחה שהיא מסוגלת להיות קשובה לרחשי הלב של הציבור".

ח"כ עדי קול, יו"ר הוועדה לפניות הציבור שדנה בנושא, הגיבה להודעת רש"ת: "ברשות הבינו שלא ניתן לעבוד על הציבור כל הזמן. הדיון בוועדה שהגיע מפניות רבות וחשף כי רש"ת מנצלת את המרחב הציבורי שניתן לה על-ידי המדינה כדי לגרוף רווחים. רש"ת ניצלה את היותו של ציבור הטסים כקהל שבוי שאיננו יכול לצאת ממתחם שדה התעופה, ואני והמוחים אמרנו להם -לא עוד. אני שמחה שהם הפנימו זאת במהרה. עם זאת, ראוי שברש"ת לא יחכו עד המכרז הבא וכבר בקיץ הזה יגבשו עם הזכיינים סל מוצרים מוזל".