מדד אמון הצרכנים: הצרכן עדיין פסימי

מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף PwC Israel, ירד ביוני ירידה מזערית לאחר שלשה חודשים של עליות רציפות. המדד ירד ב-0.3 נקודות ל-79.7 נקודות (1996 = 100) אחרי עלייה של 1.2 נק' במאי ועלייה של 2 נק' באפריל ■ לקריאת חוברת המדד המלאה

מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף PwC Israel, ירד ביוני ירידה מזערית לאחר שלשה חודשים של עליות רציפות. המדד ירד ב-0.3 נקודות ל-79.7 נקודות (1996 = 100) אחרי עלייה של 1.2 נק' במאי ועלייה של 2 נק' באפריל. הירידה המזערית שוב מאותת שאין כרגע סימנים של פריצה למעלה באמון הצרכן, והמדד נותר נמוך בנקודה לעומת הרמה של אוקטובר 2013.

נתון המגמה של המדד, שמבוסס על ממוצע נע תלת-חודשי, עלה ביוני בנקודה אחת ל-79.5 נק', אחרי עלייה של 2 נק' במאי ועלייה של 3.1 באפריל. במילים אחרות, גם אם אין פריצה משמעותית כלפי מעלה באמון הצרכנים, הציבור ממשיך להתרחק מהשפל הפסימי שאפיין את המחצית השנייה של 2013, גם אם הדבר נעשה באופן איטי, ובלי הערכות נלהבות.

כפי שהודגש בגיליונות קודמים, ההאטה, ואף ירידה, בצריכה הפרטית ברבעון הראשון של 2014, על פי אומדני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משקפת במלואה את אותה פסימיות של סוף 2013 עליה הצביע ממד אמון הצרכנים של גלובס. מכאן החשיבות של המגמה של החודשים האחרונים, אשר יכולה להצביע על בלימת הירידה בביקוש של משקי בית. לקריאת חוברת המדד המלאה