סלומיאנסקי: להבדיל בין קרביים לג'ובניקים במע"מ אפס

על פי המתווה שמציע סלומיאנסקי, לוחם או תומך לחימה שייקנה דירה בסכום של עד 1.6 מיליון שקל יהיה זכאי להטבת מע"מ 0% על כל גובה הסכום, ומי ששירת שירות לא קרבי יהיה זכאי להטבה רק לדירות שעלותן עד 1.4 מיליון שקל

ניסן סלומינסקי / צילום: אוריה תדמור
ניסן סלומינסקי / צילום: אוריה תדמור

סלומיאנסקי דורש הבחנה בין תומכי לחימה למשרתים לא קרביים: יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, הציע במהלך הדיונים היום על מע"מ אפס להבחין בין חיילים קרביים ותומכי לחימה לבין מי ששירת שירות לא קרבי.

על פי המתווה שמציע סלומיאנסקי, לוחם או תומך לחימה שייקנה דירה בסכום של עד 1.6 מיליון שקל יהיה זכאי להטבת מע"מ 0% על כל גובה הסכום, ומי ששירת שירות לא קרבי יהיה זכאי להטבה רק לדירות שעלותן עד 1.4 מיליון שקל.

ואילו חרדים על פי דרישת סלומיאנסקי, יוכלו לקנות דירות בסכום של 1.6 מיליון שקל אולם הטבת המע"מ תחול רק על סכום של עד 950 אלף שקל.

במהלך הדיון דרשו חלק מחברי הוועדה להסיר את החוק מסדר היום ולדחות את הדיון וזאת בשל המצב הבטחוני. "אין זה הזמן שהכנסת תדון בחוק שהוא כל כך מעורר מחלוקת", כך, חבר הכנסת ישראל אייכלר. "אין סיבה לא לדחות את הדיון עד תום המלחמה. זה כמו שאנחנו לא מגיעים אי אמון בממשלה בזמן שכזה. מדובר בהצעה שמרעה עם אוכלוסיה רחבה וצריך להיות בזה דיון מעמיק. אין סיבה להריץ חוקים שנויים במחלוקת דווקא עכשיו צריך לדון בזה אחרי הפגרה".

בתגובה לדברים אלו אמר סלומיאנסקי כי הדיון לא יידחה אולם הוגשה בקשה ליו"ר הכנסת לדחיית הפגרה ואם בקשה זו תתקבל ייתכן שהדיון בהצעת החוק יידחה למועד מאוחר יותר. "נכון לעכשיו אין מקום לעצור את הדיונים והם יימשכו", סיכם סלומינסקי.

עוד במסגרת הדיון עלתה הצעה לשלב את החוק במסגרת המענק לחיילים משוחררים ולהפוך אותו למענק ולא לחוק. עוד הוצע במסגרת הדיונים כי אם יוחלט שהמנהלת האמונה על יישום החוק תגייס עובדים נוספים לא יהיו אלו אנשים המשוייכים למפלגת יש עתיד, זאת לדברי חברי הוועדה, למניעת מינויים פוליטיים.

על פי מתווה האוצר זכאים החרדים להטבת מע"מ אפס רק על דירות בסכום של 950 אלף שקל.