קשרי תעופה: גל ביטולי טיסות לטורקיה - הרווחים ייפגעו

הוציאה דיווח לבורסה על ביטולים רבים ואינה יכולה לאמוד בשלב זה את היקף הנזק הכלכלי שייגרם לה ■ איסתא צפויה להפסיד ברבעון 8-10 מיליון שקל

הפגנות נגד ישראל בטורקיה / צילום: רויטרס
הפגנות נגד ישראל בטורקיה / צילום: רויטרס

חברת קשרי תעופה הזהירה היום (ג') בדיווח לבורסה מגל ביטולי נסיעות לטורקיה על רקע ההתבטאויות האנטישמיות של ראש ממשלת טורקיה ארדואן, שהציתו גל של מחאה נגד ישראל בטורקיה וכן אזהרת מסע של משרד החוץ לישראלים.

"בעקבות אירועי מבצע 'צוק איתן' והאירועים האחרונים בטורקיה, אשר להבנת החברה הובילו את משרד החוץ לחדד את אזהרת המסע לטורקיה, הקיימת מזה זמן רב באתר המטה ללוחמה בטרור ומשרד החוץ, החברה מתמודדת עם ביטולי הזמנות בהיקף מהותי ליעד האמור, אשר להערכת החברה עלולים לגרום לצמצום מספר הטיסות ו/או מספר המושבים בטיסות ליעד האמור בזמן הקרוב", נכתב בדיווח לבורסה.

קשרי תעופה מציינת כי היא מציעה אלטרנטיבות ללקוחות המבטלים את הנסיעה לטורקיה, אך היא גם נאלצת לבחון את האפשרות להחזר כספי לחלק מהלקוחות.

"החברה מעריכה כי היה וצמצום כמות הטיסות כאמור יימשך תקופה ארוכה, לרבות לגבי טיסות במהלך חודשים אוגוסט עד אוקטובר, והיה ולא יהיו ביקושים מתאימים לאלטרנטיבות המוצעות על-ידי החברה - הדבר עלול לפגוע במכירות וברווחיות החברה", נכתב בדיווח.

קשרי תעופה מזהירה גם כי המשך המבצע בעזה יפגע בביקושים בתקופת הקיץ, ומציינת כי היא אינה יכולה להעריך לפי שעה את היקף הנזק הכלכלי שייגרם לה.

איסתא: ירידה של 8-10 מיליון שקל ברווחי הרבעון

גם סוכנות הנסיעות איסתא נפגעת מהמבצע הצבאי, ולפי הערכה ראשונית שפרסמה היום החברה שבשליטת אחישי גל, צפויה ירידה של 8-10 מיליון שקל ברווחי הרבעון השלישי שלה, לפני מס.

באיסתא ציינו כי "בעקבות מבצע 'צוק איתן' נרשמו ביטולי נסיעות וחבילות נופש רבים על-ידי נוסעים ישראלים וזרים, הן בתיירות היוצאת, הן בתיירות הנכנסת והן בתיירות הפנים, וזאת בנוסף לירידה משמעותית בהזמנות חדשות".

באיסתא מעריכים כי אם המבצע או השלכותיו ייגררו גם לאוגוסט, "הדבר עלול לפגוע ברווחיות החברה מעבר לסכום שצוין".

נציין כי אתמול (ב') דיווחה גם חברת התעופה אל-על כי היא צופה ירידה של עד 50 מיליון דולר בהכנסותיה ברבעון השלישי של השנה בעקבות מבצע "צוק איתן".

איסתא
 איסתא