בישראל סקפטיים לגבי הפסקת אש בימים הקרובים

בישראל אומרים כי נראה שחמאס אינו מעוניין בהפסקת אש ■ מזכ"ל האו"ם בישראל

"צוק איתן" / צילום: רויטרס
"צוק איתן" / צילום: רויטרס

בישראל מביעים סקפטיות סביב הניסיונות להגיע להפסקת אש בימים הקרובים. לאחר שהבוקר נכשל עוד מאמץ להביא להפסקת אש הומניטרית בעזה, הגיע בשעות הצהריים לישראל מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, במטרה לקדם הסכם אש לטווח ארוך בין הצדדים.

גורמים מדיניים הביעו הבוקר ספק רק אם סיכויה של היוזמה הנוכחית יבשילו לכדי נצירת האש בשני הצדדים. בישראל אומרים כי נראה שחמאס אינו מעוניין בהפסקת אש.

מזכ"ל האו"ם צפוי להיפגש במהלך ביקורו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה בוגי יעלון, נשיא המדינה שמעון פרס ושר החוץ אביגדור ליברמן.

במהלך הבוקר המשיך נתניהו במאמצים לשימור הגיבוי הבינלאומי שזוכה לו ישראל עד כה. הוא שוחח עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה ועם הנציגה העליונה של האיחוד האירופי לענייני חוץ, קתרין אשטון. רה"מ נתניהו אמר כי על הקהילה הבינ״ל לפעול לפירוז עזה.

בתוך כך, ראש הממשלה ביקר בצהריים בבית חולים "ברזילי" באשקלון חיילים ואזרחים שנפצעו במבצע צוק איתן. "כל עם ישראל מחבק אתכם ושולח לכם ברכת החלמה מהירה. נפגעתם במשימה הכי חשובה שיכולה להיות - להגן על הבית שלנו".

בבית החולים פגש ראש הממשלה עשרות שגרירים שהיו בסיור בבית חולים ואמר להם: "אני מצפה לא רק לתמיכה שלכם, אני מצפה לעמידה מוסרית מול ארגון טרור שתוקף אותנו. כל דמוקרטיה הייתה עושה מה שישראל עושה כדי להגן על עצמה".

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה נתניהו בעיריית אשקלון עם עשרות ראשי רשויות. רה״מ נתניהו אמר לראשי הרשויות: "כולכם מנהיגים בחזית. אתם עושים את זה יוצא מן הכלל. זה חלק חשוב מאוד מהמערכה. אני מבקש לחזק באמצעותכם את ידי כל אזרחי ישראל".

איתמר שמעוני, ראש העיר המארחת, אמר בתחילת המפגש: "אני רוצה לומר, ככל שאני יכול, בשם כל ראשי הרשויות שנמצאים פה, שיש לנו חוסן לאומי נהדר. הלכת צעד אחר צעד בשיקול דעת, במנהיגות. עם ישראל זכה למנהיג הנכון, בזמן הנכון".