מחירי כרטיסי הטיסה באל-על טסו במאות דולרים לכרטיס

מנכ"ל אל-על, דוד מימון: "לא העלינו מחירים. הם נקבעו כבר לפני חצי שנה"

בואינג 747 אלעל / צלם: בלומברג
בואינג 747 אלעל / צלם: בלומברג

אלפי ישראלים שנתקעו בנתב"ג ובשדות תעופה בארה"ב ובאירופה מבלי יכולת לטוס לחופשה או לשוב הביתה, התלוננו על פערי מחירים משמעותיים בכרטיסי הטיסה. נציגי חברות התעופה הזרות מדווחים על קושי במציאת טיסות חלופיות, וטוענים כי על כל מושב פנוי קופצים נוסעים רבים.

מנתונים שאספנו מאיסתא עולים פערים אדירים של מאות דולרים בין מחירי כרטיסי הטיסה אתמול, טרם גל הביטולים, למחיריהם הבוקר (ד'). כך, למשל, כרטיס טיסה לניו-יורק של חברת אל-על, שעלה אתמול 1,450 דולר לאדם, זינק היום ל-2,220 דולר לאדם - פער של 770 דולר.

דוד מימון, מנכ"ל אל-על, הדגיש בשיחה עם "גלובס" כי החברה לא העלתה מחירים, וכי לא מדובר בניצול ציני של המצב. "מטבע הדברים, כשיש ביקושים אדירים, הכרטיסים הזולים יותר נחטפים, ומה שנשאר הם הכרטיסים היקרים יותר - וזה מה שקרה. תמיד המחיר האחרון הוא הכי יקר. לא שינינו את מערך המחירים שלנו שנקבע לפני כחצי שנה".

בתגובה רשמית של אל-על נמסר כי "ביממה האחרונה אנחנו עושים מאמצים כדי לתגבר את הטיסות ואת מערך השירות. בין היתר הוסיפה החברה שתי טיסות ליוון ולקפריסין, והרחיבה והקצתה מטוסים רחבי גוף ובהם מאות מושבים נוספים ליעדי אירופה. כמו כן הרחיבה החברה את שעות פעילות מוקד הפניות, וזאת כדי לתת מענה לכמה שיותר נוסעים ישראלים ברחבי העולם.

"מחירי הכרטיסים נקבעו מבעוד מועד בהתאם לעונת השיא של התיירות הישראלית בחופשת הקיץ, ולא שונו עקב ביטולי הטיסות של חברות התעופה הזרות".

בתוך כך, חברות התעופה הזרות הודיעו כי יפעלו למצוא ללקוחותיהם טיסות חלופיות, ואם אין בנמצא, יפעלו כדי להלין אותם בבתי-מלון, אם כי ידוע גם על לא מעט חברות שמתנערות גם מכך.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, לא מאמין שלא מדובר בניצול ציני, כפי שאומר המנכ"ל דוד מימון. "אל-על הפכה עקב המלחמה למעין מונופול המגלה חוסר התחשבות בנוסעים שנקלעו למצוקה. אל-על מנצלת את המצב במכירת המושבים היקרים ביותר שלה. אם אל-על מפרסמת שהיא איתנו לאורך כל הדרך, אז שלא תקשה עלינו במחירים של קצה הדרך".

"באל-על חצו את הגבול"

על רמות המחירים הגבוהות ניתן ללמוד גם מסיפורו של אשל שילוני, בנו של העיתונאי לשעבר אמנון שילוני. לדבריו, אמש (ג'), כשהתברר כי שילוני האב תקוע בשדה התעופה בוינה ללא יכולת לשוב ארצה, אחרי שחברת התעופה אוסטריאן איירליינס מקבוצת לופטהנזה ביטלה את טיסותיה לארץ - צלצל הבן למוקד המכירות של אל-על כדי לנסות ולרכוש עבור אביו כרטיס טיסה.

לדבריו, במוקד המכירות של אל-על אמרו שלא נשארו מושבים פנויים בטיסות מוינה לישראל, ומאחר שהאב הוא לקוח במועדון המתמיד של אל-על - יבדקו וישובו עם תשובה.

"כעבור זמן מה חזר אליי המוקדן עם הצעה של 1,100 דולר לכיוון אחד. הייתי המום מהסכום. זה יותר מכפול מהמחיר לכרטיס הלוך ושוב בימים רגילים. כמובן שסירבתי לשוד הזה", הוא אומר.

לדבריו, "אני חושב שעבור החברה שחורטת על מטוסיה את דגל ישראל זאת בושה וחרפה, שלא לומר בהגזמה. אני לא מאלה שנוטים ללכלך על אל-על רק כי זה נשמע טוב, אבל כאן הם חצו את הגבול מבחינתי".

עוד לדבריו, למרבה השמחה אביו צפוי לשוב ארצה עם חברת תעופה רומנית דרך בוקרשט.

כיצד מגיבות
 כיצד מגיבות

שמיים סגורים
 שמיים סגורים