המשטרה תפתח בחקירה פלילית נגד ח"כ חנין זועבי

כך אישר היועמ"ש ■ חברת הכנסת מבל"ד הגיעה לדיון בהארכת מעצרם של חשודים בהפרת סדר בבית המשפט בנצרת, שם על-פי החשד קראה קריאות גנאי קשות נגד שוטרים והסיתה לאלימות ■ זועבי בתגובה: "לא ישתיקו אותי"

חנין זועבי / צלם: אוריה תדמור
חנין זועבי / צלם: אוריה תדמור

האם חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) צפויה למצוא את עצמה בקרוב מחוץ למשכן? מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, הורה היום (ו') לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת, בחשד להסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור.

ההחלטה על פתיחה בחקירה פלילית נגד ח"כ זועבי התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אישר פתיחת חקירה פלילית נגדה, זאת בהתבסס על תלונה שהועברה על-ידי שוטר שלטענתו קראה חברת הכנסת קריאות גנאי לכאורה.

חומרי החקירה בעניינה של ח"כ זועבי הועברו לידי הפרקליטות לפני כ-3 שבועות. על-פי החלטת ראש האגף לחקירות ולמודיעין, החקירה תנוהל ביחידת להב 433.

על-פי תלונתו של שוטר תחנת משטרת נצרת, בעת שסיים לטעון בבית משפט השלום בעיר בדיון בנוגע לחשודים בהפרות סדר, בעודו עומד עם שוטר נוסף באזור בבית המשפט, החלה חברת הכנסת זועבי לקרוא לעברם על-פי החשד קריאות גנאי קשות, תוך העלבת עובד ציבור והסתה לאלימות.

המחוז הצפוני במשטרת ישראל העביר את החומרים לגורמי הפיקוד, ובהמשך לכך הנחה מפכ"ל המשטרה את ראש האגף לחקירות ולמודיעין לנקוט לאלתר את כל ההליכים הדרושים על מנת לבחון פתיחה בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת. לאחר בחינת הגורמים המוסמכים באגף החקירות והמודיעין, הנחה ראש האגף להעביר את החומר לפרקליטות המדינה, תוך שציין את עמדתו כי יש מקום לפתוח בחקירה פלילית בעניין.

"לא אכנע, אמשיך בדרכי"

בעקבות ההחלטה לפתוח בחקירה נגדה, טענה חברת הכנסת זועבי כי היא אינה נרתעת מהמהלך. "לא אכנע למי שינסה להשתיק אותי, אני אמשיך בדרכי", הצהירה. "זה לא מתפקידי לייצג את הקונצנזוס הישראלי, ולא אחפש את הסכמתו".

מנגד, חברי הכנסת מהימין הביעו תמיכה בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה והמפכ"ל. ח"כ דני דנון (הליכוד), שפוטר לאחרונה מתפקיד סגן שר הביטחון, הביע תקווה כי חקירתה תסתיים בהרשעתה בגין הסתה נגד המדינה. "הגיע הזמן שהמחבלת הזו תהיה בכלא", אמר ח"כ דנון, שפנה לפני כחודש ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את זועבי, לאחר שטענה כי חוטפי שלושת הנערים אינם טרוריסטים.

לדבריו הצטרף חברו של דנון למפלגה, יו"'ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ זאב אלקין, שאמר כי הוא שמח על החלטתו של היועץ וינשטיין. "סוף-סוף מערכת אכיפת החוק והמשפט עושה את תפקידה ומתחילה לטפל בסייעני אויב מקרב חברי הכנסת הערבים", אמר. "חנין זועבי מכהנת בכנסת רק בגלל שמערכת המשפט הגנה עליה כנגד החלטה צודקת של ועדת הבחירות המרכזית לפסול את מועמדותה לכנסת ישראל".

אלקין אף קרא למשטרה ולמערכת המשפט לקדם את החקירה במהירות ולהעמיד את ח"כ זועבי לדין. "הגיע הזמן לטפל בבוגדים מקרב חברי הכנסת הערבים ביד קשה. בשום מדינה דמוקרטית לא היו מוכנים לסבול התנהלות כזאת", חתם אלקין.

גם סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, מברך את היועץ המשפטי לממשלה על החלטתו לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ זועבי. ״כולי תקווה שזהו רק צעד ראשון בדרך לחקירת הבוגדת והמסיתה חנין זועבי בגין אישומים נוספים כדוגמת סיוע לאויב בזמן מלחמה. הגיע הזמן להוכיח לציבור שבוגדים ומסייעים לאויב - מקומם לא בכנסת ישראל אלא בכלא".