משעל: "מוכן לדו-קיום עם יהודים, אבל לא עם כובשים"

ראש הזרוע המדינית של חמאס התראיין לכלי תקשורת אמריקאי ומתח ביקורת על נתניהו, שלדבריו "הרג את התקווה והחלום" ■ הבהיר כי ארגונו "אינו קיצוני"

חאלד משעל / צילום: רויטרס
חאלד משעל / צילום: רויטרס

התבטאות מפויסת מצד מנהיג חמאס? חאלד משעל, ראש הזרוע המדינית של ארגון הטרור, הבהיר אמש (א') כי ארגונו מוכן "לחיות עם יהודים". עם זאת, משעל הבהיר כי הוא אינו מוכן להשלים עם נוכחותם של "כובשים", ובכך רמז לדרישת חמאס לסיום הכיבוש בשטחים עליהם השתלטה ישראל במלחמת ששת הימים.

בצל הדיונים על הפסקת אש, הדגיש ארגון חמאס כי כל הפסקת אש צריכה להתבסס על הסרת המצור מעזה. משעל הזהיר כי הפלסטינים "לא יכולים לחיות בדו-קיום" עם שכניהם בזמן שהאדמה כבושה, לדבריו.

משעל, שהתראיין אמש לערוץ התקשורת האמריקאי PBS מדוחא, בירת קטאר, חזר על עמדת חמאס שאינה מכירה בישראל כמדינה יהודית והוסיף כי "רק מדינה פלסטינית עתידית לא כבושה תוכל לקבוע האם להכיר בישראל".

"אנחנו לא פנאטיים או פונדמנטליסטים, אנחנו לא נלחמים ביהודים בשל היותם יהודים - אנחנו נאבקים בכובשים", הוסיף ראש הזרוע המדינית של חמאס, שבעבר ישראל ניסתה לחסלו. משעל גינה את מבצע "צוק איתן", אותו כינה "עונש קולקטיבי".

לאחר מכן גינה את נתניהו על כישלון השיחות המדיניות: "הוא הרג לנו את התקווה והחלום, וגם את היוזמה האמריקאית". לאחר מכן הצהיר על דרישותיו המיידיות מישראל: "אנחנו צריכים נמל תעופה ונמל ימי, יש להסיר את המצור. כדי להפסיק את שפיכות הדמים, צריך לעצור את הכיבוש".