ארגון הכדורגלנים העולמי ממשיך להילחם על "הכחדת" שוק ההעברות

ב-FIFPro חשפו כי הם ב"שיחות מתקדמות" עם פיפ"א על מתן רגולציות שיסדירו את השוק; אפשרות: תג מחיר קבוע על שחקנים

דולרים מטבע חוץ מטח  / צלם: טינקסטוק
דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: טינקסטוק

לכל שחקן כדורגל יהיה תג מחיר קבוע ובלתי ניתן למשא ומתן. את חזון אחרית הימים הזה מנסה לקדם בימים אלו ארגון השחקנים הבינלאומי, FIFPro, המייצג כ-70 אלף כדורגלנים מכ-55 מדינות ברחבי העולם.

הארגון חשף כי הוא מנהל בימים אלו "שיחות מתקדמות" עם פיפ"א, התאחדות הכדורגל הבינלאומית, בנושא הסדרת שוק ההעברות. המטרות העיקריות הן להגביל באופן משמעותי את כספי ההעברות שיוצאים "מחוץ למשחק" (למשל לסוכני שחקנים ומתווכים שונים, שלפי בדיקות שנערכו בנושא על-ידי פיפ"א, גוזרים עד 28% מסך כספי ההעברות שמתגלגלים). בנוסף, ב-FIFPro מעוניינים לסיים את "שוק הבשר" שנהפך להיות שוק השחקנים, ולהפחית באופן משמעותי את תגי המחיר המפלצתיים שנקבעים לחלק מכדורגלנים, ומגבילים לטענתם את חופש התנועה והעיסוק שלהם.

מקור ב-FIFPro צוטט בעיתון "הסאנדיי פיפל" האנגלי כאומר: "יש בעיות קשות בשוק, אבל הן ניתנות לפתרון. אפשר להגיע לנוסחה קבועה של השכר שמרוויח השחקן, הזמן שנותר לו בחוזה והשווי המסחרי-שיווקי שלו - ולהגיע למחיר ריאלי".

מי שכמובן צפויות להתנגד באופן חריף לרגולציות הללו הן קבוצות הכדורגל - שעשויות לראות את שווי השחקנים שלהן צונח בין-לילה. יש לציין כי במהלך השנה האחרונה חלה אינפלציה של ממש בשוק ההעברות, כששלושה שחקנים (גארת בייל, לואיס סוארז וחאמס רודריגז) נכנסו לתוך רשימת חמש עסקאות ההעברות היקרות ביותר בכל הזמנים.

לפני מספר חודשים טענו ב-FIFPro כי שיטת ההעברות הנוכחית מגבילה באופן משמעותי את חופש התנועה של השחקנים ואת זכויות המעבר שלהם בין עבודות, כמו הזכויות הקיימות אצל אזרחים שעובדים בעבודות "רגילות". הארגון הודיע כי יפנה לנציבות האירופית, לבית הדין האירופי לצדק ולבתי משפט לזכויות אדם על מנת לבצע הפיכה של ממש בשוק ההעברות - במידה והשיחות עם פיפ"א לא יבשילו לכדי חתימה על רגולציות.