ארה"ב מגנה חידוש הירי מעזה; קוראת לצדדים לחזור להפסקת האש

דובר הבית הלבן: ישראל הסכימה להפסקת אש; חמאס סירב ובכך הוא מעמיד אזרחים בעזה בסכנה ■ גם מזכ"ל האו"ם מגנה

ארה"ב מגנה את חידוש הירי מעזה וקוראת לשני הצדדים לחזור ולקיים את הפסקת האש ולהגן על אוכלוסיה אזרחית. כך אמר הערב (ו') דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, בתדרוך היומי לכתבים.

"ישראל הסכימה לקיים את הפסקת האש, חמאס סירב", אמר הדובר. "סירוב חמאס לדבוק בהסכם הפסקת האש מעמיד את אזרחי עזה וישראל בסכנה ולא יתרום דבר להגשמת הציפיות של הפלסטינים. אנו קוראים לכל הצדדים לדבוק בהפסקת אש בת-קיימא".

"ארה"ב מודאגת מאוד מההתפתחויות בעימות בעזה", אמר הדובר. "...חמאס שגה בהחליטו להפר את הפסקת האש". זו הייתה ההתייחסות היחידה של הדובר לחידוש הלחימה בין עזה לישראל.

תשומת הלב של התקשורת האמריקאית הוסטה בבת אחת להחלטת נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לתקוף כוחות של ארגון הטרור "המדינה האיסלמית" (דאע"ש) בעיראק. קודם לכן גינה מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, את החלטת חמאס להפר את הפסקת האש והביע "אכזבה עמוקה" מהעובדה שישראל וחמאס לא הצליחו להגיע לכלל הסכמה במו"מ בקהיר.

"הרג אזרחים וחשיפתם לסבל נוסף אינם קבילים", אמר המזכ"ל. הוא קרא לשני הצדדים להימנע משימוש בכוח צבאי שיגדיל את סבלם של תושבי הרצועה. המזכ"ל גינה במילים חריפות את פעולות צה"ל בעזה במושב מיוחד של העצרת הכללית בתחילת השבוע, והאשים את ישראל בהפרת מה שכינה "החוק ההומניטרי הבינלאומי".

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, קרא היום למועצת הביטחון לגנות את חמאס בעקבות החלטתו להפר את הסכם הפסקת האש, ולתמוך בזכות ישראל להגן על עצמה. "ישראל הסכימה עד כה לכל הפסקת האש כדי להשיב את השקט לאזור ולאפשר לאזרחים בשני הצדדים לחזור לשגרת חייהם", אמר השגריר.

"ישראל הסכימה לקיים גם את הפסקת האש הנוכחית. חמאס, לעומתה, שב והפגין שאין בעיניו כל ערך לחיי אנשיו".

"על המועצה לראות בחמאס את האחרי לסבלם של תושבי עזה", הוסיף פרושאור. "ישראל מעוניינת בסיום האלימות, אך היא לא תנהל מו"מ כאשר אזרחיה נתונים למתקפות חוזרות ונשנות, באוויר, בים וביבשה". הוא קרא למועצה לגנות את חמאס בחריפות, לתמוך בזכות ישראל להגן על עצמה, לדרוש את פירוז עזה ולהגדיר את חמאס כארגון טרור.