מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר עודד ראור נפטר מדום לב

בגיל 46 נפטר הלילה מדום לב המפקד הנערץ של היחידה המובחרת בביתו ■ ראור פיקד על סיירת מטכ"ל בין השנים 2004-2007 ומרבית המבצעים שבהם לקח חלק נותרו חסויים ■ הוא יובא למנוחות היום בבית עלמין במרכז הארץ

קצינים   חיילי צבא קבע חיילים צהל לוחמים צה''ל רובים / צלם: רויטרס
קצינים חיילי צבא קבע חיילים צהל לוחמים צה''ל רובים / צלם: רויטרס

אחד הקצינים המוערכים ביותר בצה"ל בשנים האחרונות, אל"מ (במיל') עודד ראור, ששימש בין היתר כמפקד סיירת מטכ"ל, הלך הלילה לעולמו באופן פתאומי לאחר שלקה בדום לב בביתו. ראור היה בן 46 במותו, הוא יובא למנוחות היום בבית עלמין במרכז הארץ. "תמיד התרשמתי מקור הרוח שלו ומיכולתו להוביל ולהנהיג לוחמים", ספד לו היום שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שפיקד גם הוא בעבר על היחידה המובחרת.

ראור, יליד נהריה, פיקד על סיירת מטכ"ל בין השנים 2004-2007 בשורה של מבצעים חשאיים ובפעילותה של היחידה במלחמת לבנון השנייה. חבריו ליחידה שהתקשו לקבל היום את הבשורה הקשה, סיפרו על קצין מבריק שמרבית הפעילויות שאותן הוביל לא ייוודעו לציבור הרחב. "עודד השתתף והוביל מבצעים שהשתיקה יפה להם, אך תרומתם לביטחונה של מדינת ישראל היא עצומה", אמר היום שר הביטחון.

"עודד היה אדם מיוחד, אכפתי, מסור מאוד, עם מחויבות עצומה לאנשים, לחבריו ולעשייה, שהצניעות והענווה היו חלק בלתי נפרד מאישיותו", סיפר יעלון על ההכרות ארוכת השנים בין השניים. "בחודשים האחרונים פגשתי בו לא מעט, כשהגיע לבקר באופן קבוע חבר משותף שנפגע בתאונה. עודד היה שם בשבילו לאורך כל הדרך, מלווה ומסייע, מחבק ותומך. זה היה עודד וזו הייתה דרכו האצילית".

למרות הישגיו הרבים, הקריירה הצבאית של ראור נתקלה במהמורה משמעותית בתחילת דרכה בעקבות תאונת אימונים שגבתה את חייהם של שניים מלוחמי היחידה, ירון בר-דור וערן עופר זכרם לברכה. ראור שימש באותה תקופה כמפקד פלגת האימונים כשהשניים מתו כתוצאה ממכת חום והתייבשות במהלך אימון שקיימה היחידה סמוך לאילת. קידמו נעצר, ומי שפיקד על היחידה, עמוס בן אברהם, נאלץ לפרוש. לדברי מקורביו, מותם של חיילים שעליהם פיקד העיק עליו וגרם לו לכאב רב לאורך השנים.

עם שחרורו מצה"ל בשנת 2009 לאחר 26 שנות שירות, עבר ראור לזירה העסקית ושימש כמנהל פיתוח עסקי בחברת Bynet System Applications. קצינים ששירתו תחתיו סיפרו היום על התחושות הקשות המלוות אותם. "הוא היה מלח הארץ, מדובר בדבר כמעט בלתי נתפס", סיפרו אחדים מהם. ראור הותיר אחריו אישה ושתי בנות, הלוויתו תתקיים היום בבית עלמין במרכז הארץ.