גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כוננות ספיגה: מי מוביל במבחן החיתולים של "גלובס"?

ההוצאה על חיתולים מכבידה על ההורים, אך לאחרונה התעוררה תחרות עם כניסת סופר-פארם לשוק ■ "גלובס" בדק את המותגים המובילים וחזר עם מסקנה מפתיעה - פמפרס בראש, ומיד אחריו מוצר אקולוגי ולא מוכר: ביו בייבי

תינוק / צילום: שאטרסטוק
תינוק / צילום: שאטרסטוק

במשך שנים ארוכות ידע שוק החיתולים שקט יחסי, לשלוותם של שני מותגי פרימיום ששלטו בכיפה - האגיס של חוגלה-קימברלי (המחזיקה גם במותג "טיטולים") ופמפרס של פרוקטר אנד גמבל.

תג המחיר הנושן עמד על 60-70 שקל לחבילת חיתולים, עד שהגיע גל המחאה של 2011: בניגוד לשוק מוצרי המזון, שחש טלטלה נקודתית אך לא בהכרח הביא לירידת מחירים משמעותית, מחירי החיתולים השתנו לבלי היכר.

כיום, 3 שנים מאוחר יותר (ולא מעט דרמות בדרך - סביב תקלות בייצור, יבוא מקביל, מלחמות על המדפים ברשתות ועוד), סביר למצוא מותג פרימיום במחיר הנע סביב 50 שקל לחבילה, ומותגים זולים יותר ב-40 שקל ופחות - כשמדיניות המבצעים אגרסיבית וכמעט גורפת.

מותגים חדשים צצו על המדף, ול"בייביסיטר" הוותיק יותר נוסף לאחרונה מותג הבית של רשת סופר-פארם, "בייביז".

אולם מה שחשוב יותר הוא השינוי התודעתי של קהל הלקוחות: התחושה היא כי זה שבוי פחות אחר מותגים, מעז לנסות מתחרים מוכרים פחות, וככלל - מקנה לשיקולי העלות מקום משמעותי יותר בהחלטת הקנייה הכוללת. עם זאת, כמוצר הנועד לתינוקות, אין ספק כי לאיכות משקל כבד בפני עצמו.

מבין 6 מותגים שנמסרו להורים לבדיקה השוואתית, דורג פמפרס אקטיב ראשון. ניתן לראות כי מבין שני המותגים הוותיקים ששלטו בשוק עד לא מזמן, כובש פמפרס את אהדת הבודקים. במקום השני דורג החיתול האקולוגי בייבי ביו - וזו הפתעת הבדיקה בשל היותו מותג לא מוכר.

עוד הפתעה: במקום השלישי "בייביז" החדש של סופר-פארם. בכך הוא עקף את מותג האגיס הוותיק וגם את שחקני המחיר הבולטים טיטולים ובייביסיטר. במקום הרביעי האגיס פרידום, ואת המקום החמישי חולקים טיטולים ובייביסטר.

עם זאת, לא נמצאו הבדלים מהותיים בפרמטר החשוב ביותר בבדיקת חיתול - רמת הספיגה. למרות תנודות קלות בציונים שניתנו, הסכימו ההורים כי אף חיתול לא בלט לרעה, וכי בסך-הכול כולם "עושים את העבודה".

הבדלים גדולים יותר נמצאו במידת האלסטיות והנוחות בסגירת החיתול; המרקם הפנימי נמצא חשוב פחות להורים, ועוד פחות מכך - העיצוב - שלא זכה כמעט להתייחסות מצד הבודקים.

ומה לגבי המחיר?

השאלה המעניינת, בסופו של דבר, היא לא רק איזה חיתול אהבו ההורים יותר - אלא מה יעדיפו לקנות בשקלול פרמטר נוסף שנעדר מהדיון - המחיר.

כאן משתנות התשובות: בעוד שיש אמהות שציינו את העדפתן הברורה לרכוש את חיתולי ביו בייבי, או את מותגי האגיס / פמפרס שדורגו אצלן גבוה - הייתה מי שקבעה כי ההחלטה תהיה נקודתית ובהתאם למחיר, ללא נאמנות למותג מסוים. "גם אם בהחלט נוח לי יותר להשתמש במותגים מסוימים", נימקה, "במבחן הספיגה כולם עברו מבחינתי - ולכן ההחלטה תוכרע על-פי המחיר. בתדירות שבה אני רוכשת חיתולים, אני מעדיפה את החיסכון בעלות. בפועל, לרוב אני קונה את חיתולי בייביסיטר".

וההבדל אינו קטן: בהשוואה שערכנו מתברר כי פמפרס מוביל לא רק בציון - אלא גם במחיר גבוה. אפילו האגיס המתחרה המרכזית מצליחה להתקרב במחירים למותגי הלואו-קוסט של החיתולים, ורק המותג האקולוגי נמצא יקר יותר, כשהוא שומר על בידול מובהק (חומרי ייצור שונים) משאר המותגים.

חשוב לציין עוד כי גם פמפרס וגם האגיס מחזיקים במותגי פרימיום נוספים, ויקרים אף יותר: פמפרס פרימיום, האגיס ג'ינס והאגיס בויז/גירלס, המותאם למין הילד.

בהתחשב בביקורות הלא רעות של ההורים בהתייחס למותג הבסיס, לא בטוח שנדרשת השקעה כספית במוצר שהחברה טוענת שהוא איכותי יותר (שעצם קיומו מעלה את התהייה - מה לא טוב בחיתולים הבסיסיים שראו בחברה צורך להוסיף ולשפר?).

המותגים והטריקים

זה המקום להזכיר גם את הדרמה סביב חיתולי האגיס של חוגלה-קימברלי, שתובענה ייצוגית נגדה אושרה באפריל האחרון - זאת בעקבות דליפה שהתגלתה בחיתולי החברה מכותנה אורגנית ב-2010, וגררה 10,000 תלונות של הורים נזעמים במשך 4 ימים בלבד. בעקבות הפרשה הפסיקה החברה את ייצור החיתול האורגני.

מנגד, גם את פמפרס יש לציין בהקשר בעייתי עם שינוי גודל האריזות לאחרונה - כך שכעת הן מכילות כמות קטנה יותר של חיתולים. בחברה מדגישים כי המחיר הרשמי לחיתול לא השתנה, אולם בפועל - המחירים ברשתות לא בהכרח השתנו.

מקום 1: פמפרס אקטיב בייבי

ספיגה: הנסיינים כולם נתנו ציון "טוב מאוד" לספיגה, ביום או בלילה.

אלסטיות ונוחות: "מעולה", "נוח מאוד וגמיש", "דק יותר מחיתולים אחרים".

הדבקה: "נוחה מאוד" - ההדבקה, ציינו ההורים, אלסטית וקלה ביחס לחיתולים אחרים.

מרקם פנימי: "נעים, יציב ואחיד".

המחיר ברשתות: 50 לאריזה / מארז זוגי ב-75-95 שקל.

מקום 2: ביו בייבי

כל ההורים הדוגמים, שאיש מהם לא הכיר את המותג קודם לכן, דירגו את החיתול במקום גבוה והיה מי שהעניק לו את תואר "החיתול המוצלח ביותר".

ספיגה: בינונית עד טובה.

אלסטיות ונוחות: "נוח מאוד ואלסטי, ועם הערך המוסף של חיתול מתכלה - אם אכן הוא גם מקיים ולא רק מבטיח - זה חיתול מנצח".

הדבקה: נוחה מאוד. סקוטש גדול לסגירה.

מחיר: 20-49 שקל לחבילה בהתאם למידה (20-40 יח'). משלוח עד הבית.

מקום 3: בייביז (Life, סופר-פארם)

ספיגה: טובה עד בינונית.

אלסטיות ונוחות: הדעות לא היו אחידות: "נוח מאוד", חרצה אם אחת, "אם זה זול בהרבה אז בהחלט שווה להחליף לחיתול הזה".

נסיינית אחרת טענה כי החיתול צפוף כבר במשקל המינימום בירכיים. עוד נקבע: "החיתול לא כל-כך אלסטי, אבל מספיק גדול כדי להקיף את המותן ונעים מאוד למגע".

הדבקה: מוצלחת לכל הדעות - הדבקה טובה ופס רחב.

מחיר: 43 שקל.

מקום 4: האגיס פרידום

ספיגה: טובה עד בינונית.

אלסטיות ונוחות: נוח, אך לא אלסטי. "החיתול לא מספיק גדול לאחוריו של התינוק", טענה אם אחת, ואחרת ציינה כי הוא "קטן מדי בירכיים וצפוף כבר במשקל המינימום שמוגדר על האריזה".

הדבקה: סבירה ("מרגיש יותר כמו סקוטש",), אולם רצועות הדבקה קצרות והגמישות החלקית מקשה לעתים על הסגירה. מבחינת העיצוב, חוות הדעת נעה בין "מוצלח מאוד" ל"סביר".

מחיר: 45-60 שקל ברשתות הפארם; 41-53 שקל ברשתות המזון.

מקום 5: טיטולים

ספיגה: כולל לילה - טובה עד "טובה מאוד", כהגדרת ההורים.

אלסטיות ונוחות: "נוח מינוס" עד "נוח". "המרקם פנימי דומה מאוד לאחרים, ואילו החיצוני רך פחות", העירה אם, "אבל לא על זה הייתי משלמת יותר". אם אחרת ציינה לשבח את המרקם הפנימי וטענה כי הוא "טוב מאוד". עם זאת ציינו נסיינים כי "החיתול לא מאוד גמיש, ומהבחינה הזו פחות טוב מאחרים".

הדבקה: נוחה לכל הדעות, "פס הדבקה רחב יותר מבחיתולים אחרים".

מחיר: 32-39 שקל.

מקום 5: בייביסיטר

למרות ההעדפה למותגים אחרים, ציינו ההורים כי החיתולים מספקים תמורה הולמת - ואף זקפו לזכותם את מהפכת המחירים, שבזכותה גם מותגים יקרים יותר הפכו ברי השגה. *ספיגה: ציוני הנסיינים נעו בין "בינונית" ל"טובה".

אלסטיות ונוחות: "לא כל-כך אלסטי; "החיתול קשיח יותר ולכן פחות נוח. עם זאת הוא מרגיש גדול יותר מאחרים".

מרקם פנימי: לדברי אם אחת, מעט מתפורר. האחרים לא חשו בהבדל.

הדבקה: "נוחה מאוד".

מחיר: 35-40 שקל.

חיתול אקולוגי: ידידותי יותר לסביבה ולעור התינוק

6% מהפסולת הביתית הנזרקת לאשפה, על-פי סקר שפרסם לאחרונה המשרד להגנת הסביבה, הם חיתולים חד-פעמיים. על רקע זה גוברת מגמה של מעבר לשימוש בחיתולים אקולוגיים המיוצרים מחומרים טבעיים ומתכלים בשטח. קשה אולי למצוא אותם על המדפים בסופר וברשתות הפארם, אך הם אינם קשים להשגה, כפי שמספרת מיכל דנקר מחברת "לחתל בטבעיות", המייבאת שני מותגי חיתולים אקולוגיים לארץ: "אם בעבר מעטים השתמשו בחיתולים אקולוגיים, הרי שהיום מפה לאוזן יותר הורים מבקשים לשמור על הסביבה". בעבר, היא מספרת, יוצרו בארץ חיתולים אקולוגיים עבור חברה שוודית, ורק העודפים שווקו בתחומי הארץ. כיום לאחר שפסק הייצור - יש צורך ביבוא. "האוכלוסייה שמשתמשת בהם היא אחרת לגמרי ומגוונת, כשהשיווק הוא לרוב פרטי ללא תיווך של החנויות שמייקר את העלות הסופית".

ומה לגבי המחיר - מה הפער בין חיתול רגיל ואקולוגי?

"מחיר ממוצע של חיתול במידה 4 עומד היום על 1.20-1.25 שקל לחיתול לפני מבצעים, למותגי פרימיום. המחיר שלנו אותו הדבר. בגלל שיש מבצעים מטורפים זה יוצא בסופו של דבר יקר יותר - אבל התוספת מסתכמת ב-20-40 שקל בחודש. בכל אופן, אני לא משווה מחיר, כי המוצר שונה לחלוטין: ללא כלור שבו מלבינים חיתולים רגילים, ללא בישום הכולל חומרים כימיים, ללא חומרים משמרים, שעלולים על-פי מחקרים לגרום להפרעות קשב וריכוז. החיתול נושם - שלא יהיו תפרחות והמעטפת מחומרים טבעיים (תירס) ולא ניילון. גם הג'ל הסופח לא כימי. למעט חומר ההדבקה, הכול טבעי".

בבדיקה כללנו את חיתולי "ביו בייבי", כנציג המותגים האקולוגיים - אך המגוון הרחב ומומלץ לנסות.

כיצד נערכה הבדיקה?

6 מותגי חיתולים - האגיס פרידום, פמפרס אקטיב, טיטולים, בייביסיטר, בייביז וביו בייבי (חיתול אקולוגי) - נמסרו ל-3 אמהות לבני גילים שונים, מחצי שנה ועד שנתיים: תינוק אחת ושתי בנות. ההורים הבודקים התבקשו להתייחס לרמת הספיגה, למידת האלסטיות, למרקם הפנימי, לנוחות ההדבקה - ולהוסיף, אם יש, תובנות לגבי העיצוב. את הדיווחים ריכזנו לרשימה אחת - יש לציין כי השוני בין הרשימות שהוצגו לא היה גדול.

כמה עולים חיתולים

עוד כתבות

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"