סכנת "ענן": המורה מהדרום מסבירה איך דלפו תמונות העירום

לדברי המורה, שמלמדת בתיכון בדרום, התמונות צולמו בטלפון הנייד שלה ■ כיוון ש"לא קיבלה הדרכה נכונה", היא לא ידעה שה"ענן" מעביר אותן גם לטאבלט

"עולמי חרב עליי בבת-אחת" - כך תיארה היום (ה') את תחושותיה המורה, אשר תמונות העירום שלה הגיעו לידי תלמידיה בבית-ספר תיכון בדרום הארץ.

הדבר קרה לאחר שהיא השאילה לאחת התלמידות בשיעור את הטאבלט שלה, ובו היו התמונות האישיות. לאחר האירוע הוציא אותה בית הספר לחופשה בתשלום, וייתכן כי בהמשך היא אף תיאלץ להחליף את מקום עבודתה.

"אני לא מבינה מאיפה זה נפל עליי. זאת הפרנסה שלי, אני מממנת באמצעותה את ילדיי", אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות.

המורה תיארה את השתלשלות האירועים וסיפרה כי צילמה את התמונות האישיות בטלפון הנייד שלה, ולא בטאבלט. "לא ידעתי שיש דבר כזה שנקרא 'ענן'", אמרה.

מסתבר כי התמונות האינטימיות עברו באמצעות האפליקציה בין המכשירים שהמורה מחוברת אליהם באותה כתובת דואר אלקטרוני, וכך הגיעו התמונות גם למכשיר הטאבלט.

"לאחר שנתתי את הטאבלט לאחת התלמידות כדי שתוכל לעקוב אחר החומר בשיעור, אחד מהתלמידים לקח אותו ממנה", סיפרה המורה. "לא ידעתי שאפשר לראות את התמונות הפרטיות שצילמתי בטלפון שלי דרך המכשיר".

כעת היא מוטרדת גם מפרנסתה: "אני אוהבת את העבודה שלי, אבל איפה אעבוד עכשיו?".

פרקליטה של המורה, עו"ד יובל חרש, אמר כי "נעשתה במקרה הזה חדירה לפרטיות המורה". לדבריו, בית-הספר היה אחראי להדרכה נכונה על המכשיר שהעניק לה, ולכן האחריות על התקרית מונחת לפתחו. "היא לא הייתה מודעת לדברים האלה, ולא עשו לה הדרכה נכונה לטאבלט. היא לא הבינה שכל מה שהיא מצלמה לטלפון עובר ישר לטאבלט בגלל המייל המשותף. אנחנו דורשים מבית-הספר שיתנצל, נעשה שימוש נגדה בחומרים פרטיים".

עו"ד חרש הוסיף כי שלח מכתבי התראה לפני תביעה נגד בית-הספר ונגד הורי התלמידה. "המורה היא הקורבן פה", הבהיר.