התעוררות בפעילות הנדל"ן של אלקטרה נדל"ן ונכסים ובנין בהודו: מכרו מתחילת השנה 219 דירות

החברה המשותפת להן, PBEL, המשיכה לפעול בתת-היבשת גם אחרי המשבר העולמי מדווחת על שיעור רווחיות של כ-25%- גבוה מהמקובל בענף בארץ

אחרי שנים ארוכות של שקט, חלק מהחברות הישראליות שוב מנסות להגביר את קצב הפעילות שלהן בהודו, ולהעלות את מודעות המשקיעים לפוטנציאל שהן מזהות בתת היבשת.

החברות נכסים ובנין ואלקטרה נדל"ן, המחזיקות בהודו בחברה משותפת (PBEL), מציגות בימים אלה את החדשות האחרונות בפעילותן שם, ואתמול קיימו לצורך כך כנס משקיעים בתל אביב, בו לקחו חלק למעלה מ-50 משקיעים ונציגי הגופים הגדולים בשוק.

את PBEL הקימו נכסים ובנין ואלקטרה נדל"ן ב-2007, בתקופת הגאות בשווקים, כחלק ממגמת ההתרחבות שביצעו אז חברות נדל"ן ישראליות לא-מעטות לתת היבשת, בזכות הפוטנציאל שזיהו שם. את הפרויקט הראשון שלה בהודו השיקה החברה בחודש אוגוסט 2008 - זמן קצר לפני תחילת קריסת השווקים.

בהמשך, המשבר הכלכלי העולמי קטע את התוכניות להשתלטות ישראלית על השוק ההודי, ובעקבותיו פרויקטים רבים בוטלו והוקפאו, והשקעות של מאות מיליוני שקלים ירדו לטמיון.

בעקבות המשבר, החברה המשותפת PBEL צמצמה את היקפי הפעילות שלה, אולם המשיכה לקדם את הפרויקטים שלה בהודו בצורה מדודה. היום היא אחת החברות היחידות מאותו גל של חברות נדל"ן ישראליות שנכנסו להודו, הממשיכה בפעילות שוטפת, וכעת היא מקווה ליהנות מהביקושים שם כדי להגדיל ולהעצים את פעילותה במדינה.

בונה למעמד הבינוני-גבוה

ב-PBEL מחזיקות אלקטרה נדל"ן ונכסים ובנין 90% מהמניות בחלקים שווים, וביתרה מחזיק שותף מקומי. פעילותה מתמקדת בפרויקטים למגורים בערים הידרבאד, Chennai, ומייסור שבדרום המדינה, כאשר שני הפרויקטים המרכזיים שלה שם כוללים הקמת כ-5,900 יחידות דיור, המיועדות ברובן לאוכלוסייה במעמד סוציו אקונומי בינוני-גבוה - מרביתם עובדי תעשיית ההיי-טק.

בסך הכול מחזיקה החברה המשותפת בחמש קרקעות בשטח כולל של כ-450 דונם, המיועד למגורים ולמסחר, ומתוכם כאמור שניים כבר בשלבי ביצוע. בנכסים ובנין ואלקטרה נדל"ן עדכנו כי עד כה השנה מכרה החברה 219 דירות, אחרי 415 דירות שנמכרו אשתקד.

עם המכירות האחרונות, מגיע מספר הדירות שנמכרו במצטבר כבר ל-1,110, ומטרת החברה היא למסור את כל יתר יחידות הדיור הנמצאות כיום בביצוע, כ-400, עד סוף 2015.

לפי הנתונים שהוצגו, על כל 400 יחידות דיור שהחברה מוכרת, היא רושמת רווח גולמי של כ-10 מיליון דולר, המייצג שיעור רווחיות של כ-25% - גבוה משיעורי הרווחיות המקובלים בענף בארץ.

בסך הכול צופה PBEL הכנסות של 103 מיליון דולר משלב א' של הפרויקט בצ'נאי ושלבים ב' ו-ג' בפרויקט בהידרבאד, עם רווח גולמי צפוי של 26 מיליון דולר.

אחד מהיתרונות שרואים מנהלי PBEL בפעילותה הוא העובדה כי לחברה אין הלוואות מלבד תמיכת הבעלים, ובחברה מדגישים כי מימון הפעילות בהודו הוא על בסיס אקוויטי בלבד, ללא מינוף, וכי הפרויקטים שהיא יוזמת "מתאפיינים בעודף תזרימי בתקופת הבנייה והשיווק".