השופטים החדשים בעליון: מני מזוז ושופטת המחוזי ענת ברון

(עדכון) - כך קבעה הוועדה לבחירת שופטים ■ לנשיאת העליון הבאה נבחרה השופטת מרים נאור, וכסגנה ישמש השופט אליקים רובינשטיין

ענת ברון ומני מזוז / צילום: איל יצהר
ענת ברון ומני מזוז / צילום: איל יצהר

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד מני מזוז, ושופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ענת ברון, נבחרו לשופטים החדשים בבית המשפט העליון. בנוסף, לנשיאת העליון הבאה נבחרה השופטת מרים נאור, וכסגנה ישמש השופט אליקים רובינשטיין, זאת החל מינואר 2015.

היום (א') התכנסה הוועדה לבחירת שופטים, בראשות שרת המשפטים ציפי לבני, לבחירת שני שופטים חדשים לכהונה בבית המשפט העליון. מדובר בשתי המשרות המתפנות בעליון עם פרישתה של השופטת עדנה ארבל ופרישתו הצפויה של הנשיא אשר גרוניס.

מזוז נחשב לאחד המועמדים המועדפים לתפקיד ולמועמד המועדף על שרת המשפטים, ציפי לבני, אשר הגיעה ככל הנראה להסכמה על מינויו עם נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס. לגבי המשרה השנייה שמתפנית בעליון, ההערכה הייתה כי שרת המשפטים תלחץ על איוש המשרה על-ידי מועמדת אישה - וכך אכן אירע.

מלבד מזוז וברון, התמודדו על התפקיד שופטי בית המשפט המחוזי מיכל אגמון-גונן, יוסף אלון, נאוה בן-אור, דבורה ברלינר, יעל וילנר, דוד חשין, רויטל יפה-כ"ץ, חאלד כבוב, רות רונן וג'ורג' קרא; זאת לצד פרופ' ברק מדינה מהאקדמיה ועו"ד אייל רוזובסקי מהשוק הפרטי.

נזכיר כי בשבוע שעבר הוחלט להסיר את שמו של נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט יצחק כהן, מרשימת המועמדים לבית המשפט העליון. זאת, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה פלילית נגדו בחשד לביצוע עבירות מין לכאורה.

נציין כי בנוסף למינויים בעליון, 4 שופטי תעבורה נבחרו לכהונת שופטי שלום, ובהם השופט שלמה בנג'ו, השופט נאיל מהנא, השופטת מרים קסלסי והשופט גיל קרזבום.

שרת המשפטים לבני והנשיא גרוניס התקשרו לשופטים שנבחרו ובירכו אותם.

שרת המשפטים מסרה כי היא מברכת על המינויים של השופטת ענת ברון ועו"ד מני מזוז לכהונה כשופטי עליון: "מדובר בשני מינויים המוסיפים בטון ליסודות הערכיים עליהם בנוי ופועל בית המשפט העליון בתפקידיו כמגן הדמוקרטיה והפרט. נבחרו לא רק שופטים טובים, אלא גם בני אדם טובים: שניהם משפטנים מצוינים, מנוסים ומקצועיים, אך גם צנועים. אני גאה בבחירה ומאחלת לשניהם הצלחה ושנה טובה".