דואר אלקטרוני הוא אחד מהשימושים הבסיסיים בסמארטפון. לא משנה אם אתה טיפוס של חדשות, משחקים או רשתות חברתיות, ולא משנה אם אתה עצמאי או שכיר, מיילים כנראה ילוו את חייך הדיגיטליים מהרגע שאתה קם ועד שהסוללה של הטלפון נגמרת. שירות המייל מגיע מובנה בתוך הסמארטפון בין אם זה אנדרואיד או iOS, כשיכולותיו הבסיסיות די מספקות את רוב הקהל.

אך מי שמחפש קצת מעבר לאפליקציה הבסיסית וחייב שירות מהיר ונוח ובעולמות האנדרואיד גם כזה שמאגד כמה תיבות יחד - למשל הג'ימייל הפרטי לצד ה-Exchange המשרדי - יצטרך לחפש בין עשרות אפליקציות מייל חיצוניות. השוק רווי והאפליקציות די דומות אחת לשנייה, אבל שי גבע, יוצא 8200 ואחד משני מייסדי הסטארט-אפ Syntomo, חושב אחרת.

אפליקציית Mailwise, שגבע בנה ופיתח, מנסה לעשות סדר בעולם המיילים. הממשק ידידותי ונוח כמו אפליקציות מייל חיצוניות אחרות, בצורה כזו שבהנפת אצבע אפשר למחוק את המייל או להעביר אותו לתיקייה אחרת ואפשר לנהל כמה חשבונות בתצוגה משולבת אחת, אבל יש גם כמה יתרונות אחרים.

"הבעיה עם מיילים היא לא רק במובייל. האימייל באופן כללי הוא בלאגן. זו צורת תקשורת שלא השתנתה כבר כמה עשורים ומאפשרת לך לשלוח הודעות לאחרים. על הדבר הזה התלבש חצי מהמשרד המודרני וכך קיבלת גם התממשקות ללוח השנה ולמשימות שלך ויש אפשרות להוסיף תמונה או קבצים שלפעמים מוטמעים כחלק מהמייל ולפעמים הזה.

"מה שאני עושה זה לסדר את השיחות בצורה יפה. היום כשאתה מתכתב עם מישהו, אז המייל מענה שלך מצטט בתוכו את המייל שלו ואז כשהוא עונה לך אז אתה מצטט את התגובה שלו והמייל הראשוני שלך וחוזר חלילה. כל אחד עושה את זה מתוכנה אחרת, לכל שרת יש את הניואנסים שלו, השורות נשברות ובקיצור - בלאגן אחד גדול", מסביר גבע.

לחצו כאן להורדת האפליקציה

כך, עם ידע שצבר בתחום התקשורת והאלגוריתמיקה, בין היתר מחברת Aternity, הוא יצר מנוע שיודע לייצר שיחות ממיילים. מי שינסה להשתמש באפליקציית Mailwise לטלפונים ולטאבלטים מבוססי אנדרואיד (בהמשך גם אפליקציית iOS), שיצאה לאחרונה מגרסת הבטא, ייהנה מתקשורת נקייה, בלי ציטוטים ועם מסר נקי וברור יותר.

"כמות הנדל"ן שאנחנו חוסכים במייל עומדת על 60%-40%, שהוא זבל וכל מיני ציטוטים של המיילים הקודמים, חתימות על המיילים, רווחים מיותרים ועוד. יש בתוצאה חוויה יותר טבעית ונקייה למשתמש", מסביר גבע. במקביל, האפליקציה, שכבר זכתה למעל ל-100 אלף הורדות באנדרואיד, גם יודעת לאחד מיילים חוזרים מאותו מקור, למשל התראות על תיוגים בפייסבוק, קופונים, ניוזלטרים ועוד.

גבע מודה שאכן יש לא מעט מתחרים בשוק, אבל מסביר שכל אחד מנסה להביא את הייחודיות שלו, כזו שתקרוץ למשתמש הקצה. "כל אחד מוסיף את הקצת שלו ורוצים לראות אם הקצת הזה טוב ומעניין", הוא אומר. אחד המתחרים הגדולים יותר של Mailwise היא חברת Mailbox, שנרכשה על-ידי ענקית האחסון הפרטית Dropbox. "מיילבוקס בחרו ללכת על כיוון שאין לך את כל הפיצ'רים במקום אחד אלא לתת חוויית משתמש ממש ממש טובה ופשוטה", מסביר גבע.

"אין כזה דבר שתהיה אפליקציית מייל שתתאים לכולם כי כל אחד מתנהל אחרת עם המייל שלו. כל אפליקציה צריכה לקלוע לפלח אחד או שניים מסוגי המשתמשים ולהיות מאוד מתאימה לפלח הזה", הוא אומר.

אבל התחרות העיקרית היא מול האפליקציות המובנות במכשירים. גוגל, למשל, מציגה כיום אפליקציית ג'ימייל מתקדמת אבל בעלי חשבונות מיילים אחרים נאלצים להתמודד עם אפליקציה מותקנת באנדרואיד שהיא לא נוחה כל כך. אבל גוגל כמו גוגל יכולה עוד להפתיע, אומר גבע. "גוגל כנראה תאפשר שילוב של ג'ימייל ושרתי מיילים אחרים באותה אפליקציה. אם זה יקרה, זה בהחלט יקשה עלי. אחד הפיצ'רים שלנו - של איחוד מייל אישי ומייל עסקי תחת אותה קורת גג - יילך קצת לאיבוד אם בגוגל ייכנסו לעובי הקורה בנושא הזה".

יתרה מזאת, וכפי שהוזכר קודם, הבעיה של גבע ו-Mailwise, כמו של אפליקציות מתחרות, היא גם חינוך שוק והבהרה למשתמשים שאפשר להוציא יותר מהמייל שלך ולהתקין אפליקציה חיצונית למרות שמותקנות על המכשיר כבר אפליקציות. "צריך להרגיל אנשים שלהתקין אפליקציית מייל חיצונית שמתאימה לצרכים שלהם, זה הגיוני בדיוק כמו שאתה מתקין וואטסאפ, פייסבוק או waze, כשאתה מקבל מכשיר חדש.