ג'בהת א-נוסרה מאיים: "ננקום במדינות הקואליציה"

הארגון המסונף לאל-קאעידה, הפועל גם בגבול הגולן, הגיב לראשונה לתקיפות מדינות הקואליציה – והבטיח נקמה ■ "זו הכרזת מלחמה על האסלאם", הכריזו אנשי ג'בהאת א-נוסרה והבטיחו: "המאבק ייקח עשורים"

משחתת אמריקאית / צילום: רויטרס
משחתת אמריקאית / צילום: רויטרס

בהודעה ראשונה מאז החלו התקיפות, המובלת בידי ארה"ב באזור סוריה נגד דאע"ש, איים אמש ארגון ג'בהת א-נוסרה כי ינקום במדינות הקואליציה ומדינות המערב הלוקחות חלק במאבק נגד ארגוני הטרור והכריז כי מדובר במלחמה. "אנחנו נמצאים במלחמה נגד האסלאם", הצהירו בארגון המסונף לאל-קאעידה ופועל גם סמוך לגבול עם ישראל ברמת הגולן.

"זו מלחמה ארוכה", הוסיף דובר הארגון אבו פיראס א-סורי בהודעה מוקלטת שפרסם. "המלחמה הזו לא תסתיים תוך חודש או תוך שנים, היא יכולה להימשך עשורים".

ביום חמישי דיווח ראש הממשלה העירקי חיידר אל-עבאדי כי שירותי המודיעין בארצו חשפו תכנית של אנשי דאע"ש לבצע פיגוע במדינות המערב. לדבריו, אזרחים זרים הנמנים עם לוחמי ארגון הטרור עמדו מאחורי התכנון לבצע פיגוע ברכבות התחתיות בארצות הברית וכן בפריז.

בצרפת הכחישו את הדיווחים ושר החוץ לורן פביוס טען כי אין כל מידע שמאמת את טענותיו של ראש הממשלה העירקי הנכנס. גם בארה"ב ציינו כי הם אינם מכירים כל אישור לדיווח, אך מיהרו להגביר את האבטחה ברכבת התחתית וברחבי העיר ניו יורק.

יממה לאחר מכן, כעדות נוספת לפעולות טרור שרוקם ארגון המדינה האסלאמית, רשויות אכיפת החוק בספרד ובמרוקו עצרו תשעה פעילי טרור במלייה שהשתייכו ככל הנראה לתא של דאע"ש.

באירופה הביעו חשש בימים האחרונים מפני ניסיונות של דאע"ש לבצע פיגוע ראווה כנקמה על הקואליציה הבינלאומית בראשות ארה"ב, שהחלה בתקיפות ברחבי עירק ובסוריה - האזורים שבהם הצליח הארגון להשתלט על שטחים נרחבים.

ג'בהת א-נוסרה הוא ארגון שנוסד בינואר 2012 במהלך מלחמת האזרחים בסוריה ונחשב לאחת הזרועות של כוחות האופוזיציה במדינה. בדצמבר 2012 הוא הוכרז ע"י האו"ם כארגון טרור. שנה לאחר מכן פלג של הארגון בעירק, הנאמן לארגון "המדינה האסלאמית" החל לפעול תחת השם "המדינה האסלאמית בעראק ובשאם".