עופר עיני צוחק כל הדרך לבנק

המינוי שלו כיועץ במאבק העובדים של דיסקונט לא ראוי? אז לא

עופר עיני / צילום: איל יצהר
עופר עיני / צילום: איל יצהר

איזה קיץ נפלא עבר על עופר, "האדום" לשעבר, עיני. מנהיג פועלים, אידיאולוג העבודה המאורגנת, לוחם זכויות עובדי קבלן, חלכאים ונדכאים. איזה קיץ שלא יישכח. באוגוסט נכנס לג'וב החלומות, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, מה לו ולכדורגל? מה זה משנה. העיקר שהוא יודע למשוך בחוטים.

בספטמבר התחתן עם רוית דום, אהובת לבו "שעושה לי הכי טוב בעולם" כדבריו, אחרי רומן שכונה "הטלנובלה של ההסתדרות הכללית", בחתונה מתוקשרת אל מול תמצית האלפיון. הפוליטי, הבנקאי, הפיננסי והטייקוני (חבל שאף פעם לא נדע כמה כתבו בצ'קים).

ועכשיו - אוקטובר, נשכר להיות היועץ הבכיר של דיסקונט במאבקה לסדר מול העובדים. רק איפה ריקי בכר, היו"ר המיתולוגי החזק של דיסקונט, ששמר על כיסאו עשרות שנים, גם בתמיכת עיני, ולא נתן להזיז בבנק המקרטע ולו נייר אחד בלי תוספת שכר שמנה.

אז מה עוד צריך הבנאדם? אושר ועושר עד עצם היום הזה. בהתאחדות לכדורגל הוא לא יקבל שכר, אבל הקודם לו, אבי לוזון, הרי לא סבל. את תנאי העסקתו הגדיר לוזון בזמנו כך: "בזמני החופשי וללא שכר". "מקבל לדבריו מההתאחדות סלולרי ורכב צמוד בלבד, אומר שנסיעות לחו"ל וכרטיסים למשחקים ממומנים כולם על ידי אופ"א, התאחדות הכדורגל האירופית, שבה הוא חבר הוועד הפועל". לוזון לא ציין את שלל ההטבות הנלוות, חשבון הוצאות שפעם היה בלתי מוגבל, אבל הצטמצם משהו בשנים האחרונות.

מתברר שהיחסים המעניינים בין דיסקונט לכדורגל לא מתחילים מעיני. גם לוזון היה בדיסקונט 35 שנה ופרש רק לפני שנתיים מתפקיד מנהל האגף לפיתוח עסקי בחטיבה הבנקאית. הוא עשה את זה במקביל להיותו כל יכול בהתאחדות לכדורגל, בין נסיעת משחק אחת לאחרת, ובין מיני עיסוקים אחרים. יש לעופר ממי ללמוד.

חוצמזה, עיני מקבל, סביר להניח, פנסיה תקציבית שמנמנה מרשות המסים, שם התחיל לעבוד בצעירותו, מאז עשה חיל, כמי שהוביל את המטה של בייגה שוחט לפוליטיקה והיה לראש ועד העובדים הכול יכול. ומעכשיו מצטרף "טייטל" חדש לכרטיס הביקור: יועץ על לענייני עובדים. עם תמורה נאה לצדו. דיסקונט זו רק ההתחלה. אם יצליח לספק את הסחורה למי שגייס אותו - עולם חדש של ייעוצי-על ייפתח בפניו.

זה לא ראוי אידיאולוגית? אז לא. עובדים ומלחמות - זה מה שעיני יודע לעשות. אז זה מה שהוא עושה. חשוב באיזה כיוון ולאיזו מטרה? כמו ששר לשעבר, ח"כ לשעבר ופקיד בכיר באוצר, בבנק ישראל ובממשלה חוצים את הקווים ומחליפים צד מטובת הציבור לטובת תאגידי העל והטייקונים - כך עופר עיני. אז יש מי שמצחקק או ציני. מה זה משנה? צוחק מי שצוחק אחרון. ועופר הוא הצוחק האחרון.

ואולי, רק אולי , הפעם יוביל עיני את יחסי העבודה לעידן חדש, טוב לעובדים, טוב למעסיקים והכי טוב למשק.