יו"ר ומנכ"ל בנה"פ בכנס קרן המטבע: שמענו הרבה מחמאות על ישראל

יאיר סרוסי וציון קינן: "בצמרת הכלכלית העולמית מודעים להצלחות וליכולות של מגזר ההיי-טק בישראל, וכן להשלכות החיוביות מתחילת ניצול תגליות הגז, שהופכות את ישראל למדינה עצמאית מבחינה אנרגטית ובעתיד אף ליצואנית אנרגיה"

"גם השנה שמענו כאן מחמאות והערכות חיוביות בקשר לביצועים ולפוטנציאל של המשק הישראלי בתקופה הקרובה", אמרו יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי ומנכ"ל הבנק ציון קינן המשתתפים בוועידה השנתית של קרן המטבע הבינלאומית הנערכת השבוע בוושינגטון. "בצמרת הכלכלית העולמית מודעים להצלחות וליכולות של מגזר ההיי-טק בישראל, וכן להשלכות החיוביות מתחילת ניצול תגליות הגז, שהופכות את ישראל למדינה עצמאית מבחינה אנרגטית ובעתיד אף ליצואנית אנרגיה".

"כבשנים קודמות, נפגשנו במהלך הוועידה עם נציגי בנקי השקעות בינלאומיים", אמרו קינן וסרוסי. "שמחנו לשמוע מהם התעניינות באפשרות של השקעות בישראל. יחד עם זאת, בני שיחנו הדגישו את חשיבות המאמצים להבטחת יציבות כלכלית, פיננסית וביטחונית, ריסון תקציבי ויצירת סביבה תומכת עסקים. מאמצים אלה הם שהובילו לחוסן היחסי שגילה המשק הישראלי בשנות המשבר הגלובלי, שהוא נכס רב ערך שעליו יש לשמור".

במהלך הוועידה ובמקביל לה נערך בוושינגטון טקס חגיגי ובו הוענק לבנק הפועלים התואר "הבנק הטוב ביותר בישראל" מעטם המגזין היוקרתי Global Finance. זו השנה השלישית ברציפות שהמגזין מעניק את התואר הזה לבנק הפועלים, במסגרת בחירת המגזין בבנקים הטובים ביותר ב-29 מדינות מפותחות ברחבי העולם, לאחר בחינה מקיפה שכללה שורה של התייעצויות עם אנליסטים ועם בכירים במערכות הבנקאות והפיננסים ואנליסטים, ולראשונה השנה נלקחו בחשבון גם תוצאות סקר שערך Global Finance בקרב קוראיו, הנמנים על צמרת הכלכלה העולמית.

היו"ר והמנכ"ל הודו למגזין על הבחירה, ואמרו כי הזכייה בתואר "בנק השנה בישראל", זו השנה השלישית ברציפות, היא עדות נוספת להכרה הבינלאומית במצוינות ובהישגים המרשימים של הבנק. "בנק הפועלים ממשיך ליישם אסטרטגיה המתבססת על מחויבות להוביל בשירותי בנקאות מקצועיים, מתקדמים וחדשניים, וזכייתנו בתואר מעידה על כך שגם בעולם מכירים בנו כבנק המוביל בישראל", אמרו סרוסי וקינן.

"ההתרשמות שלנו מפגישותינו היא שהכלכלה הגלובלית ממשיכה בתהליך ההתאוששות מהמשבר של 2007-8, ולמרות מגמת ההחמרה בסיכונים הגיאו-פוליטיים ברוב אזורי העולם, יש לצפות לכך ששיעור הצמיחה העולמי בשנה הקרובה יואץ מעט ויגיע לקצת יותר מ-3.5%. יחד עם זאת, יש הסכמה כמעט כללית על כך שבשנים הקרובות אין לצפות לחזרה לשיעורי הצמיחה הגבוהים ששררו בשנים שקדמו למשבר. הנקודה החשובה שעלתה כאן היא שהמדינות המפותחות מתקשות לייצר מומנטום של צמיחה. אנו כישראלים רואים חשיבות רבה בהבנת הסיבות מאחורי תופעה זו", אמרו קינן וסרוסי.