אפל הכריזה על האייפד אייר 2: דק יותר ב-18% מקודמו

(עדכון) - החומרה של הטאבלט כוללת מעבד מסוג A8X דור שני מבוסס 64 ביט ■ המסך בגודל 9.7 אינץ' והסוללה מחזיקה כ-10 שעות עבודה ■ טאבלט נוסף עליו הכריזה אפל הוא האייפד מיני 3 ■ מכירה מוקדמת ממחר בארה"ב

טים קוק, המנכ"ל האהוב ביותר על עובדיו / צילום: רויטרס
טים קוק, המנכ"ל האהוב ביותר על עובדיו / צילום: רויטרס

כצפוי, אפל הכריזה הערב על האייפדים החדשים שלה: אייר 2 ומיני 3, יום לאחר הכרזת טאבלט הנקסוס 9 של גוגל ו-HTC. הפתעות רבות לא היו באייפדים החדשים, כאשר הם מהווים שדרוג לגרסאות הקודמות.

האייפד אייר 2, טאבלט דק יותר ב-18% מקודמו - עובי של 6.1 מ"מ ובצבע זהב. באפל אומרים ששני אייפדי אייר 2 מגיעים לעובי של האייפד מהדור הראשון. החברה שילבה כיסוי המונע השתקפות על המסך, דבר שיאפשר לעבוד עם האייפד גם מול אור שמש ישיר. לדברי אפל מדובר בטאבלט הראשון שמגיע עם מנגנון כזה. החומרה של הטאבלט כוללת מעבד מסוג A8X דור שני מבוסס 64 ביט.

הסוללה של האייר 2 מחזיקה כ-10 שעות עבודה, המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל וצילום הווידיאו הוא ברזולוציה של 1080p ויש גם אפשרויות תוכנה חדשות לצילום מהיר או צילום איטי. אפל לא שכחה לצרף את מנגנון טביעת האצבע ותשלום באמצעות אפל Pay. טאבלט נוסף עליו הכריזה אפל הוא האייפד מיני 2 המגיע עם מסך קטן יותר בגודל 7.9 אינץ', מצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל ומנגנון זיהוי טביעת אצבע.

מחירו של האייפד אייר 2 יעמוד על 500 דולר לגרסת ה-WiFi ודגם האייפד מיני 3 יימכר ב-400 דולר. מכירה מוקדמת תתחיל מחר בארה"ב, כאשר הם יושקו בסוף שבוע הבא.

טים קוק, מנכ"ל אפל, מסר גם נתונים שונים על מוצרי החברה. עד היום נמכרו לדבריו 225 מיליון מכשירי אייפד, כאשר ב-12 החודשים נמכרו 70 מיליון יחידות. בתחילת האירוע אמר קוק ש"האייפונים החדשים הם הטובים ביותר שייצרנו. בשלושים הימים הראשונים מכרנו הכי הרבה אייפונים. מדובר בהשקת האייפון הכי גדולה שהייתה לנו". קוק גם התייחס למנגנון התשלומים החדש של החברה - Pay, המאפשר לשלם בחנויות בארה"ב בנגיעה עם האייפון בקופה.

קוק חשף שהשירות יתחיל לפעול כבר ביום שני הבא באמצעות כל חברות האשראי הגדולות: מאסטרקארד, ויזה ואמריקן אקספרס, בנוסף ל-500 בנקים שתומכים בו וכמובן חנויות כמו אמריקן איגל, אופיס דיפו, נייקי, אפל ומקדונלדס.

קוק גם התייחס לשעון החכם של החברה, אפל Watch, אבל לא סיפק נתונים חדשים על מחיר או תאריך יציאה משוער, מלבד תחילת שנת 2015. מערכת ההפעלה לאייפונים ואייפדים - iOS 8 יצאה בחודש שעבר, כאשר כבר עכשיו 48% ממשתמשי אפל עדכנו אליה.

אפל גם הודיעה על גרסה - iOS 8.1 הכוללת את מנגנון Pay וגרסת בטא לשירות התמונות שלה, המאפשר עכשיו לראות בצורה נוחה את כל התמונות המאוחסנות בשירות הענן שלה iCloud ישר מהאייפון או האייפד.. העדכון יהיה זמין להורדה החל מיום שני הקרוב.