צפו: חיילות משוחררות מצה"ל בלוח שנה חושפני במיוחד

12 צעירות שרובן רק השתחררו משירות הצטלמו ללוח שנה בו חלקן מוצגות בלבוש חושפני ■ מי שעומד מאחורי המיזם הם יזמים ישראלים שמתכוננים להשיק קו אופנה בתחום הצבאי ■ "אנחנו תורמות להסברה", מספרות החיילות

לוח שנה MTKL 2015 אינדיגוגו / צילום: MTKL apparel

שני ישראלים, חיילים לשעבר, השיקו מותג אופנה חדש, במסגרתו הוציאו לאור לוח שנה בו מוצגות חיילות צה"ל לשעבר בביגוד צבאי, חלקו חשוף. המטרה: לגייס כספים לטובת קו האופנה והצגת החברה הישראלית באור חיובי, במטרה לתרום להסברה.

הלוח MTKL APPAREL ניתן לרכישה באינטרנט בלבד כשיווק לקו אופנה המיועד למכירה בעיקר בארה"ב. היוזמים גייסו באמצעות רשתות חברתיות (פייסבוק ואינסטגרם) 12 חיילות לשעבר שסיימו ממש לפני זמן קצר את שירותן הצבאי. חלקן עוסקות גם בדוגמנות.

כל חיילת מופיעה בדף של חודש אחר, ותחת תמונתה מופיע התפקיד שהיא מילאה בצבא. בין הבנות: מדריכת נשק לשעבר, מכונאית מטוסים, מדריכת כושר קרבי ועוד.

מור אלקהל מרחובות הייתה מדריכת כושר קרבי בצבא והשתחררה לא מזמן. היא קיבלה הודעה בפייסבוק והחליטה לקחת חלק בצילומים. "בתמונות עצמן כל אחת גילמה את התפקיד שהיא עשתה בצבא וזה עוזר להסברה במיוחד אחרי המלחמה", היא סיפרה.

"יש אומרים שהלבוש הוא חושפני, אבל אני חושבת שאנחנו המדינה בין היחידות באזור שאף אחד לא יכול להגיד למישהי מה ללבוש ואיך להציג את עצמה", הוסיפה אלקהל. לדבריה, הוריה תמכו בהשתתפותה בצילומים והיא זוכה לתגובות אוהדות מאוד.

קרן וולש, שגרה בתל אביב, אך גדלה בארה"ב והגיעה לישראל בשביל להתגייס, אמרה כי היא רצתה לספק תמונה חיובית על ישראל אחרי מבצע "צוק איתן". זאת כדי לאזן במשהו את הדיווחים השליליים בתקשורת הזרה על ישראל.

"במקום להגיד דברים לא טובים תעמדו מאחורינו", הדגישה וולש ששירתה בצבא כמדריכת סימולטור בחטיבת הנח"ל. "אנחנו לא מחפשים להיות פרובוקטיבים, אלא להראות את ישראל בצד אחר. אנחנו חיים בשנת 2014 - לא הרגנו אף אחד ולא פגענו, אלא רק רוצים שם טוב לישראל".

"הז'אנר הוא צעיר וחזק בעולם האופנה ושואב אלמנטים מדברים צבאיים, אופנה צבאית או דברים שמקבלים השראה", הסביר לחדשות 2 Online אמנון שנפלד, מיוזמי המיזם. "לישראל יש בעיה הסברתית. חושבים שזו מדינת גמלים וההסברה מתמקדת בדברים נורא רציניים. רצינו לנצל את ההזדמנות ולהציג פן אחר".

הרעיון החל כששנפלד אירח בארץ חבר מארה"ב שחשש להגיע לביקור ואף הופתע לראות חיילים וחיילות רבים ברחובות עם נשק. כשהוא הגיע באחת ההזדמנויות לחוף הים, הוא ראה את החיילים מורידים את המדים ונכנסים לים. "איטס פאקינג הוט", הוא אמר לשנפלד. למחרת, שנפלד עצמו שמע ברדיו על פרשת החיילות שמצטלמות בעירום חלקי - ואז נולד הרעיון.

אנחנו יודעים שיש ביקורת על זה וצפינו אותה מראש", הוא אמר. "זה מיתוג שיש בתוכו הרבה מאוד מחשבה. הוא לא נועד דווקא למצוא חן בעיני בפוריטניות הישראלית הנפוצה, אלא להציג אותנו בצורה מאוד שונה, לאו דווקא דרמטית וכבדה. אנחנו חלק מהתרבות המערבית. לא שונים מארה"ב הליברלית".

לפי היזמים, התגובות שהדוגמניות מקבלות מצוינות. "זה משהו פוסט פמיניסטי", אומר שנפלד. "אישה שמראה את עצמה סקסית זו קלישאה בעולם הגברי, אבל יש דיונים מאוד עמוקים מסביב לעובדה שאישה יכולה להציג עצמה איך שהיא רוצה ואם מישהו חושב שזה שהיא מציגה עצמה בצורה סקסית זה מעודד את תרבות האונס ואת התרבות שמנמיכה את הנשים - זה להיפך".

יוזמי המיזם מגייסים עכשיו כספים על מנת להשיק את קו האופנה. בין היתר, נשקלת האפשרות כי יופק גם לוח שנה של חיילים ישראלים וכן קולקציה לגברים.

בדובר צה"ל הבהירו כי "מדובר בפרויקט שלא נעשה בשיתוף פעולה עם צה"ל, והדוגמניות המצולמות אינן חיילות בשירות".