גרמן: "לא תהיה השבתה של שום שירות בביה"ח שיבא"

שרת הבריאות הביעה מורת-רוח מהאיום שהשמיע אמש פרופ' זאב רוטשטיין, שלפיו ישבית את המחלקה לכירורגיה פלסטית אם נציבות שירות המדינה לא תחזור בה מההחלטה להשעות את מנהל המחלקה פרופ' אייל וינקלר

יעל גרמן / צילום: תמר מצפי
יעל גרמן / צילום: תמר מצפי

שרת הבריאות יעל גרמן הביעה היום (ד') בשיחות סגורות מורת-רוח מהאיום שהשמיע אמש מנכ"ל המרכז הרפואי שיבא (תל השומר) פרופ' זאב רוטשטיין, שלפיו ישבית את המחלקה לכירורגיה פלסטית אם נציבות שירות המדינה לא תחזור בה מההחלטה להשעות את מנהל המחלקה, פרופ' אייל וינקלר, כך נודע ל"גלובס".

גרמן הבהירה כי פרופ' רוטשטיין בשום אופן לא ינקוט צעד כזה וכי המחלקה תפעל כסדרה. "איומים זה לא משהו שמתקבל אצלנו על הדעת, ובוודאי שאין לו סמכות כזו", אמרו היום ל"גלובס" בסביבתה של גרמן. לדברי גרמן, "לא תהיה השבתה של שום שירות בבית החולים שיבא".

במכתב ששלח לפני כמה ימים פרופ' רוטשטיין לנציב שירות המדינה משה דיין, איים רוטשטיין "להשעות את פעילות המחלקה במלואה או בחלקה ולפזר את הצוות הסיעודי שלה".

עוד הוא איים להפנות חולות סרטן לבתי חולים אחרים, לצורך ביצוע שחזור שד. האיום של רוטשטיין נלווה לאיום דומה מצד ועד הרופאים בשיבא, בראשות מנהל המיון ד"ר ג'קי אור, שפנה בעניין לשרה גרמן. האיום של הוועד כבר זכה לביקורת מצד חלק מרופאי בית החולים, שסברו כי אין זה ראוי להעניק גיבוי מקצועי דווקא במקרה של וינקלר.

כזכור, נציבות שירות המדינה החליטה בשבוע שעבר להשעות את פרופ' וינקלר החל בדצמבר הקרוב ועד גמר ההליכים המשמעתיים נגדו, זאת לאחר שחקירת אגף המשמעת בנציבות העלתה כי וינקלר ביצע מאות ניתוחים פרטיים במרפאת "קלאס קליניק" שפועלת בתל השומר גם בשעות הבוקר והצהריים (בניגוד לכאורה לתקנות תאגידי הבריאות), זאת אף שדיווח כאילו עבד באותן שעות במחלקה הציבורית - וכך קיבל שכר כפול.

וינקלר מערער על השעייתו לבית הדין לעבודה, בטענה כי פעילותו נעשתה באישור וכי הנציבות חישבה את זמן תחילת הניתוח הפרטי לפי "זמן חדר ניתוח" בעוד הוא עצמו דיווח על עבודה פרטית רק במועד שמכונה "זמן סכין" - קרי זמן קצר לפני תחילת הניתוח בפועל ללא פרק ההיערכות לקראתו.

עם זאת, גורמים בנציבות טוענים כי במקרים רבים וינקלר ביצע ניתוחים פרטיים בשעות הבוקר המובהקות, וכי בחלק מהמקרים הוא אף הסתייע במתמחים - כך שהמחלקה לכירורגיה פלסטית נותרה כמעט מיותמת מרופאים.

גורמים בכירים במערכת הבריאות הביעו היום ביקורת על הטענה של ראשי שיבא, לפיה השעייתו של פרופ' וינקלר תביא לקריסת המחלקה ולפגיעה בחולים. לדברי אחד הגורמים, בית חולים, כמו כל גוף אחד, חייב להיערך לכך שבעל תפקיד כזה או אחר, גם אם מדובר במנהל מחלקה, יפסיק לשמש בתפקידו מסיבה זו או אחרת.