חמינאי: עלינו לחמש את הגדה המערבית כמו רצועת עזה

האיש החזק באיראן, המנהיג העליון עלי חמינאי, קורא לחמש את הגדה המערבית מאחר וזהו האמצעי היחידי להתעמת עם משטר "ברברי" כמו זה שבישראל ■ הוא טוען כי צריך לחזור על המודל של חימוש רצועת עזה

עלי חמינאי / צילום: רויטרס
עלי חמינאי / צילום: רויטרס

מנהיגה הרוחני של איראן האיתוללה עלי חמינאי כתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי "האמצעי להתעמת עם ישראל הוא חימוש הגדה המערבית". בכך, מאותת חמינאי כי איראן לא תפסיק לנסות לחמש את החמאס גם בגדה המערבית, כפי שהיא עושה בעזה.

"האמצעי היחיד שאיתו אפשר להתעמת עם משטר ברברי כמו ישראל הוא חימוש הגדה המערבית, בדיוק כמו ברצועת עזה", צייץ הלילה המנהיג העליון של איראן. הדברים נכתבים גם על רקע סיומו של מבצע צוק איתן, במהלכו הושמד חלק ניכר מהתחמושת של החמאס בעזה - אבל גם לאור המבצע של הצבא המצרי שנועד לנתק את החמאס מאספקת הנשק שמגיעה אליה מסיני.

הדברים נכתבים רק ימים בודדים לפני סיום המועד שהוקצה לאיראן להגיע להסכם על תכנית הגרעין שלה עם המעצמות, וההערכה היא כי למרות הפערים בין הצדדים ולמרות הביקורת הקולנית של ממשלת ישראל הסכם כזה אכן ייחתם החודש.

במקביל, דוח חדש של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מעלה כי מאגר האורניום המועשר שבידי איראן נמצא בעלייה. על פי הדוח החשאי המאגר האיראני של גז אורניום המועשר בדרגה נמוכה עלה ב-8% בחודשיים האחרונים ועומד כעת על 8.4 טונות. באיראן ממשיכים להתעקש כי האורניום נועד להפעלת תחנות כוח גרעיניות בלבד.

במסגרת הסכם הביניים שנחתם עמה בשנה שעברה הסכימה איראן לעצור את העשרת האורניום לדרגה גבוהה. עם זאת, מומחים במערב חוששים כי במצבה הנוכחי, איראן תוכל "לפרוץ" לפצצה בתוך חודשים ספורים. בארצות הברית מקווים שהסכם עם איראן יאריך את זמן ההגעה לפצצה לשנה לפחות.