לשכות המסחר: מוכנים להעלאת שכר המינימום - בהדרגה

אוריאל לין הזמין במכתב לשרי הכלכלה והאוצר להידברות בנושא, שכן "מי משלם את שכר העובדים הם המעסיקים ולא ההסתדרות הכללית"

אוריאל לין / צלם: תמר מצפי
אוריאל לין / צלם: תמר מצפי

כשברקע איומי ההסתדרות להשבתה כללית של המשק בעוד כשבועיים במחאה על שכר המינימום והתרחבות העסקת עובדי קבלן, איגוד לשכות המסחר בתל אביב קורא להידברות עם משרדי הממשלה להעלאה מדורגת של שכר המינימום.

עוד בטרם הכריז יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על כוונתו להכריז השבוע על סכסוך עבודה כללי במשק, דנה ביום חמישי נשיאות איגוד לשכות המסחר בתל אביב על סוגיית שכר המינימום ועל מתווה שיאפשר להעלות אותו.

במכתב ששיגר נשיא האיגוד אוריאל לין לשרי הכלכלה והאוצר הוא הזמין אותם להידברות בנושא, שכן "מי משלם את שכר העובדים הם המעסיקים ולא ההסתדרות הכללית", כדבריו. במכתבו לשרים מציין לין כי "דיון על ארגוני המעסיקים על מתווה להעלאת שכר המינימום יתמקד בסיוע לאלה שמשתכרים ברמות השכר הנמוכות, תוך הימנעות מפגיעה מיותרת במגזר העסקי ובכלל זה בעסקים הקטנים והבינוניים. רצוי לקבוע מתווה העלאה מדורג המתחשב בצרכים וביכולות של הענפים השונים במשק".

בפנייתו לשרים יאיר לפיד ונפתלי בנט מוסיף לין ומזהיר כי "כל מתווה שייקבע בדיונים מול ההסתדרות בלבד לא יהיה מקובל עלינו. אנחנו דוחים מכול וכול את הגישה שלפיה הלחצים של ההסתדרות הם שיולידו את העלאת שכר המינימום. משום כך, גם הכרזת השביתה של ההסתדרות בכל הנוגע לעניין זה מיותרת. רצוי מאוד שכל סיכום שייעשה בנושא יבוא לידי ביטוי בחוק ובאופן מסודר ומושכל ולא במסגרת של הסכם עבודה קיבוצי".