ניסנקורן: נשבית המשק מיום ראשון הבא אם לא נגיע להסכמות

יו"ר ההסתדרות: "יש כתובת אחת - שר האוצר - ובידו להחליט שמשנים את שכר המינימום, מצמצמים את העוני ומשנים את מצב עובדי הקבלן. משרד האוצר עושה הכל למסמס את הנושא"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן דיבר הבוקר בכנס שדרות לחברה וידידות שנערך במכללת ספיר ובעיר שדרות ואמר כי ההסתדרות תשבות מיום ראשון הבא (ה-7 בדצמבר) אם לא יפתרו הסוגיות של שכר המינימום, עובדי הקבלן וסוגית העובדים עם המוגבלויות. ניסנקורן אמר כי יש כתובת אחת לנושא והיא שר האוצר. לגבי חברת החשמל והנמלים ניסנקורן אמר כי הוא יכול להגיע לרפורמה מוסכמת בתוך חודש.

"שר האוצר וראש הממשלה אתם צריכים להסתכל לעצמכם בראי ולשאול את עצמכם איזה מדינה אתם רוצים, מדינת סעד או מדינה שבה מרוויחים בכבוד, אחרי שתתנו תשובה אמיתית תבואו ותגידו לי איך פותרים את הבעיה. איך נבחרי ציבור מרשים לעצמם לראות את העוני ואת תופעת עובדי הקבלן והעובדים עם המוגבלות ונותרים בשקט. אף אחד לא אומר שהבריאות, החינוך והרווחה לא צריכים להיות שוויוניים, אך אחד בפה ואחד בלב. אני נחוש להביא שינוי".

"יש כתובת אחת - שר האוצר - ובידו להחליט שמשנים את שכר המינימום, מצמצמים את העוני ומשנים את מצב עובדי הקבלן. משרד האוצר עושה הכל למסמס את הנושא. אין תרוצים ואי אפשר ללכת מאחורי צוותים מקצועיים, מי שבא לעשות שינוי צריך לקבל החלטות. אם הנושא לא ייפתר, ההסתדרות תלחם ואנחנו נלחם ללא פשרות. הוועדים החזקים ישבתו בשביל החלשים".

ניסנקורן המשיך ואמר כי "הפכנו להיות מדינה שמובילה בפערים חברתיים, הפער בין העשירים לעניים הוא אסון לאומי. לממשלה לא אכפת, הם מסרבים לראות את האדם העני. גם עם העלאת שכר המינימום ל-5,300 שקלים קשה לצאת ממעגל העוני, אך אתה מייצר סיכוי למאות משפחות. 15 אלף מורים עובדי קבלן, ככה רוצים לשפר את החינוך? בבתי חולים העובדים והרופאים והאחיות החלו להיות עובדי קבלן, זה בושה שנאבקים על תיירות מרפא".

"אם הפוליטיקאים מסרבים לטפל בנושא הזה עכשיו, אז שיגידו לציבור באומץ - אני החלטתי שנושא העניים לא מעניין אותי ועכשיו תשפטו אותי. לא ניתן להם להתחמק מלהתמודד עם הנושא הזה. בעשר השנים האחרונות התוצר עלה והשכר נשחק. מדינה שבה אחד מכל שבעה אזרחים הוא עני. צריך לשים מטרות ספציפיות ולהשיג אותן - שכר מינימום, עובדי קבלן ועובדים עם מגבלות".

ניסנקורן התייחס גם למצב בחברת החשמל ובנמלים ואמר כי הוא "יכול להגיע לרפורמה מוסכמת בחברת חשמל ובנמלים תוך חודש, רפורמה שהיא קודם כל טובה לאזרחים, שתיים טובה למשק ושלוש טובה לעובדים, אך זה בידי הצד השני".

יו"ר ההסתדרות גם נשאל לגבי התנאים שקיבל קודמו בתפקיד עופר עיני ומדוע הוא היה צריך לקבל דירה, אך סירב להתייחס לדברים.

האוצר מסר בתגובה לפיצוץ בשיחות כי "ההסתדרות שוב מסרבת לדבר על סיכום הכולל את הנושאים החשובים שעומדים על סדר היום: הסדרת שכר מקסימום בשירות המדינה, גמישות ניהולית וטיוב השירות לאזרח תוך שיפור משמעותי במעמדם של עובדי קבלני כ"א והעובדים החלשים. ההסתדרות שוב מגינה על העובדים החזקים ביותר הנשלטים על ידי האיגודים הגדולים ומסרבת לתת את הסכמתה לכך שהעלאת שכר המינימום תתמקד בעובדים החלשים הזקוקים באמת לתוספת זו".