יש הסכם: שכר המינימום יעלה ל-5,000 שקל על פני שנתיים

איום השביתה במשק הוסר ■ נציגי החקלאים, המלונאים והקבלנים מתנגדים להסכמות ■ לא הושגו הסכמות בין האוצר להסתדרות בנושא עובדי הקבלן

אבי ניסנקורן / צילום: איל יצהר
אבי ניסנקורן / צילום: איל יצהר

איום השביתה מתפוגג: שכר המינימום לשכירים במגזר הפרטי יועלה ל-5,000 שקל לחודש במספר פעימות שיתפרסמו על פני שנתיים - כך סוכם לפנות בוקר (ד') במו"מ בין יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ליושב ראש נשיאות הארגונים העסקיים, צביקה אורן. ההסכם נחתם לפני זמן קצר.

הפעימה הראשונה תחול ב-1 באפריל 2015 כששכר המינימום יועלה ל-4,650 שקל. ב-1 באוגוסט 2016 יעלה שכר המינימום ל-4,825 שקל לחודש והפעימה השלישית תופעל ב-1 בינואר 2017 אז יעלה שכר המינימום ל-5,000 שקל לחודש.

הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, אינו צד לסיכום, ומשום כך ההעלאה לא תכלול לפי שעה את עובדי המדינה. אמסלם הודיע אתמול (ג') להסתדרות ולמעסיקים על הקפאת השתתפותו במגעים בעקבות פיטוריו של לפיד.

על פי ההסכם, נקבע כי גובה שכר המינימום בעתיד יעמוד על 52% מהשכר הממוצע במשק, ולא 47.5% כנהוג היום. מנגנון עדכון השכר שנקבע, ייכנס לתוקף עם סיום שלושת הפעימות.

כפי שדווח אתמול ב"גלובס", האוצר הסכים להעלות את שכר המינימום ל-5,000 שקל במספר פעימות, אך דרש מנגנון שיאפשר דחיית הפעימות, אם יתברר שהאבטלה במשק מזנקת. בנוסף לא הושגו הסכמות בין האוצר להסתדרות בנושא עובדי הקבלן.

בהסתדרות ציינו היום כי מדובר בהעלאת השכר הגדולה ביותר שסוכמה עד כה. בהסתדרות מצפים שגם הממשלה תצטרף להסכם לאחר שהמצב הפוליטי יתייצב.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס היום להסכם שהושג ואמר: "היום אנחנו מביאים בשורה אמיתית לציבור העובדים בישראל. הצהרנו כי לא נסתפק בהעלאה של 200 שקל בלבד וקיימנו. הבטחנו לסלול את הדרך לחיים בכבוד עבור 700,000 משפחות ועשינו זאת. זהו יום חג גם לאוכלוסיית העובדים עם מוגבלות. אני גאה לעמוד בראש הארגון הראשון שדאג לקדם הסכם שכולם יוצאים ממנו מורווחים - העובדים ובני משפחותיהם ולא פחות מכך גם השירות הציבורי שיזכה לכוח עבודה איכותי וחדש. ההסתדרות, שרואה עצמה כארגון החברתי הגדול במדינה שמה לה למטרה להמשיך ולפעול למען צמצום פערים חברתיים ומיגור תופעות העסקה פוגעניות".

העלאת שכר המינימום בשלוש פעימות
 העלאת שכר המינימום בשלוש פעימות