קבעה עובדה

את השרידות של "עובדה", ברייטינג נאה יחסית לז'אנר, אי-אפשר שלא להעריך

"עובדה" - עונה חדשה, יום ב' 21:00, ערוץ 2 קשת

אילנה דיין פותחת הערב עונה נוספת של "עובדה", תכנית התעודה והתחקירים הפופולרית בישראל. עליי להודות בצער שאין כימיה טובה בין דיין וביני (כפרסונה טלוויזיונית כמובן, אין לנו היכרות אישית), אבל את ההישג שלה מוכרחים להעריך.

נכון, הייתי מעדיף תחקירים שיסבירו לנו למשל למה ק.צ.א.א זכאית להגנת הצנזורה לא רק כשהיא מקיימת שיתופי-פעולה (אולי) עם מדינות אויב, אלא גם כשהיא אחראית למחדל הסביבתי החמור ביותר בישראל.

במקום זה מעדיפה דיין לקחת אותנו לעיתים עד למחילות הטאליבן באפגניסטן. אולי זה לקח מפרשת ישראייר שהקימה עליה את בעלי המניות שלה.

מכל מקום, שרידות שכזאת ברייטינג נאה מאוד (יחסית לז'אנר) אי-אפשר שלא להעריך. עובדה.

חריף אש

"אהרוני וגידי", יום ב' 21:00, ערוץ 10

קשה לדעת כבר כיצד להגדיר את התוכנית הזאת, שכן בשלב מסוים הפסיקו נופיה להיות חשובים, מאכליה הפכו למשניים, ומה שנותר היא מערכת היחסים בין שני גברים - יסלחו לי אהרוני וגידי, מזדקנים - שמסעם הוא גם מלחמה נגד העולם וגם השלמה איתו בעת ובעונה אחת.

הערב הם יגיעו לאתיופיה ויטעמו אוכל שיגרום להם לצרוח מרוב חריפות. בינינו? זה ממש לא משנה כמה זה חריף באמת - העיקר שעוד מותר לנו לצרוח לפעמים.

* ציון: 9

רק עם אופנוע

"קצין וג'נטלמן", יום ב' 21:30, ערוץ yes1

הסרט הזה אחראי, אם לא לתאונות ממש, אזי להלך הרוח שלפיו קצין וג'נטלמן זקוק לחברה מצודדת ואופנוע.

זה לא סרט גדול, ממש לא, אבל יש לעיתים שגם סרטים לא גדולים מצליחים ליצור דמויות שמעוררות הזדהות, כמו ריצ'ארד גיר בסרט הזה. קשיחותה של המסגרת הצבאית, הרומן בין גיר לדברה ווינגר, סמל המחלקה הקשוח, הדילמה המוסרית.

בשתי מילים: נעים להיזכר.

* ציון: 8