ההסתדרות אישרה סכסוכי עבודה בנמל חיפה וברכבת

בנמל חיפה הוכרז סכסוך עבודה הנוגע לכ-1,100 עובדים, בגין כוונת הנהלת הנמל לבצע מיקור חוץ של עבודה תפעולית ■ כ-2,600 עובדי הרכבת מוחים על החלטת ההנהלה להכניס לקופות הרכבת עובדי קבלן שתפקידם למכור כרטיסי "רב קו"

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

סכסוכי עבודה אושרו על ידי ההסתדרות במספר מקומות, ביניהם רכבת ישראל ונמל חיפה, כך מסרה היום (ה') ההסתדרות.

בנמל חיפה הוכרז סכסוך עבודה הנוגע לכ-1,100 עובדים, בגין כוונת הנהלת הנמל לבצע מיקור חוץ של עבודה תפעולית שמתבצעת כיום בשטח שהוגדר כשטח עבודה של עובדי הנמל, כך לפי ההסתדרות, שמוסרת כי מדובר בשטח שתוחם והוגדר בהסכם קיבוצי קודם.

בנוסף אושר גם סכסוך בחברת רכבת ישראל - כ-2,600 עובדי הרכבת מוחים על החלטת ההנהלה להכניס לקופות הרכבת עובדי קבלן שתפקידם למכור כרטיסי "רב קו".

כמו כן אושר סכסוך עבודה בתעשייה הצבאית, שעובדיה טוענים כי בכוונת החברה להקים מנגנון תפעול מרכזי עבור המפעלים, שאינו חלק מהשינוי הארגוני עליו הוסכם במסגרת ההסכם הקיבוצי. בנוסף, מוחים העובדים על החלטת המעסיק להוציא למיקור חוץ עבודות המבוצעות כיום על ידי עובדי תע"ש, וכן על ניסיונות ההנהלה לפגוע בעבודה המאורגנת, באמצעות העסקת עובדים בשיטות העסקה שונות, פגיעה בוועד העובדים ואי מתן תשלום לארגון העובדים.

סכסוכי עבודה נוספים אושרו במרכז הבינוי במשטרת ישראל, באוניברסיטת בר אילן, במרכז הרפואי פוריה, בעיריית טייבה, בקרב עובדי המוסד לביטוח לאומי בבאר-שבע, במרכז הקהילתי לבריאות הנפש ביפו ובקרב עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין בנצרת.