ישרס מתקרבת לשווי של מיליארד שקל; החברה הבת ג.ט.י לוותה עד 300 מ' שקל מכלל ביטוח

ההלוואה תשמש את חברת הגן הטכנולוגי בירושלים (בה מחזיקה ישרס 74%) לפירעון הלוואה בנקאית של 97 מיליון שקל ולפעילותה העסקית

חברת ההשקעות בנדל"ן ישרס, שבשליטת שלמה איזנברג, מנצלת את הריביות הנמוכות בשוק, והיום סגרה עסקה לקבלת הלוואה מגוף מוסדי, ככל הידוע חברת כלל ביטוח, בהיקף של עד 300 מיליון שקל.

ההלוואה נלקחה באמצעות החברה הבת ג.ט.י (הגן הטכנולוגי ירושלים), בה מחזיקה ישרס יחד עם הרשות לפיתוח ירושלים.

ג.ט.י מפעילה את מתחם המשרדים הגן הטכנולוגי בסמוך לקניון מלחה שבבירה, ומתחם נוסף באזור התעשייה הר חוצבים שבירושלים.

בשלב הנוכחי קיבלה ג.ט.י 200 מיליון שקל, בריבית שנתית של 2.28% צמודה למדד לתקופה של 7.5 שנים, ו-100 מיליון שקל נוספים היא תקבל עד שנה מהיום, בכפוף לכמה תנאים. שווי שני הנכסים נמצא במגמת עלייה, והוערך לאחרונה יחד בכ-1.1 מיליארד שקל.

ג.ט.י, בה מחזיקה ישרס 74%, מניבה בשנים האחרונות רווחים נאים, שהצטברו ב-2012-2013 לסך של 100 מיליון שקל. הכנסותיה מצטברות בתקופה זו לכ-120 מיליון שקל.

ההלוואה תשמש את ג.ט.י בין היתר לפירעון הלוואה בנקאית בהיקף 97 מיליון שקל, וכן לפעילותה העסקית.

ישרס נהנתה מעליית שווי נכסיה

ישרס עוסקת בהקמת וניהול נכסים מניבים ישירות ובאמצעות חברת עוגן, ובהקמה ומכירת פרויקטים למגורים באמצעות חברת רסקו.

בבעלות הקבוצה שטחים להשכרה של כ-600 אלף מ"ר, ומלאי קרקעות וזכויות בנייה של מאות אלפי מ"ר נוספים. בתחילת החודש השלימה החברה גיוס אג"ח של כ-80 מיליון שקל.

בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2014, הכנסותיה של ישרס נחלשו ב-27% ל-337 מיליון שקל, בעיקר בשל ירידה בהכנסות ממכירת דירות וכן מביצוע עבודות.

אולם, החברה נהנתה מעליית שווי של כ-50 מיליון שקל בנכסיה, בעיקר משערוך הנכס בהר חוצבים ומרכישת שתי קומות נוספות במגדל שלום שבתל אביב, ורווחיה לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה קפצו ב-24% ל-84 מיליון שקל. ישרס נסחרת בשווי של כ-920 מיליון שקל, אחרי קפיצה של 27% בערכה בשנה האחרונה.