וינשטיין, מה עם תל-צור?

אדוני היועמ"ש, מה עם ההמלצה להגיש כתב אישום נגד עו"ד נבות תל-צור?

נבות תל צור, הרמת כוסית לשנה החדשה של גאון החזקות / צילום: תמר מצפי
נבות תל צור, הרמת כוסית לשנה החדשה של גאון החזקות / צילום: תמר מצפי

כששמעתי וקראתי את הקלטות שולה זקן בסוף השבוע, חשבתי לעצמי איפה היועץ המשפטי לממשלה? איך קורה שעו"ד נבות תל-צור עדיין מופיע בבתי משפט ומייצג בעלי דין? ואיפה לשכת עורכי הדין?

ההקלטה המדוברת היא בין תל-צור לבין זקן. לכל אורכה תל-צור מנסה לשכנע את זקן, שלא הייתה לקוחה שלו, לנהוג בצורות ובאופנים שישרתו את האינטרסים של אהוד אולמרט. הנה כמה דוגמאות:

"למה את (שולה) צריכה להודות בשוחד?"; "יהיה אפשר להגיד שהטיפש הזה שמואל דכנר חיזר אחרייך... ולא נענה... והמטומטם הזה שם עלייך כסף, הוא הרי חולה נפש ההוא", אמר תל-צור.

זקן: "רגע, ובשביל האמת הזאת אני צריכה לשבת 3 עד 5 שנים?".

תל-צור: "הוא (דכנר) מתפרק, את לא תשבי, לא יהיה משפט".

כידוע, כן היה משפט, וזקן כן יושבת, וכאשר תל-צור אמר דברים אלה, הוא לא יכול היה לדעת איך יתפתחו הדברים. במילים אחרות, הוא לא רק ניסה לשכנע את זקן - הוא ניסה לעבוד וגם עבד עליה.

"הוא (דכנר) מתאשפז כל יומיים", המשיך תל-צור להרגיע את זקן, "עוד לא נגענו בו, עוד לא תדלקנו אותו". המשמעות היא 'שאחרי שאנחנו נטפל בו על דוכן העדים, נשבור אותו לגמרי'. עורך דין, כידוע, אמור לראות עצמו כ"קצין בית המשפט", כלומר כמי שפועל עבור בית המשפט לגילוי האמת. לא ממש מסתדר עם הרצון "לתדלק" עד כדי למנוע את עדותו הלא נוחה.

התגובה של תל-צור לקלטות היא עוד דוגמה מבישה לנסיון להטעות ולהתכחש. אלא שבמקרה זה הדברים כל-כך ברורים, כל-כך מוקלטים, שהתגובה מרשיעה ומגחכת יותר מההקלטות.

המשטרה המליצה, וינשטיין מעכב

מה שמוביל לשאלה העיקרית: הלו, היועץ המשפטי, איפה אתה? אתה רואה וקורא ולא עושה?

לפני 7 חודשים (29.5.14) המשטרה כבר המליצה להגיש כתב אישום נגד תל-צור על חשדות לשיבוש מהלכי משפט והדחת עד - בפרשות טלנסקי, ראשונטורס והולילנד. מדובר בעבירות חמורות בכלל, ועל עורכי דין בפרט.

מה קורה עם זה, מר יהודה וינשטיין? מה עשית כל הזמן הזה? שקלת? ובכל התקופה הזאת ממשיך תל-צור לייצג בבתי המשפט. נדמה לי, אדוני היועץ, שאתה סבור כי ההחוק דורש ממך להחליט כמה שיותר לאט, אבל אתה טועה, זה הפוך. למה הוא מתעכב? מסיבות שיום אחד ייוודעו לנו, אני מניח. שלא בטובתנו, אני חושש.

ומילה ללשכת עורכי הדין. נדמה לי שיש אצלכם ועדה לאתיקה וגם איזה בית דין. האם גם אתם הפכתם להיות חירשים, עיוורים ובעיקר אילמים? איך אתם מאפשרים לעורך דין כזה להמשיך לשרת לקוחות ואת בית המשפט?