"אני ובעלי עובדים כל הזמן, לא ראיתי אותו מיום שישי"

גל"צ מביא את האנשים שמאחורי המספרים בדוח העוני: "השארתי יום אחד כמה פרוסות לחם בבית ואמרתי שזה או לילד או לי"

עוני עניים דוח העוני/ צלם תמר מצפי
עוני עניים דוח העוני/ צלם תמר מצפי

"אני ובעלי עובדים כל הזמן, לא ראיתי אותו מיום שישי. את הילדים שלי, בני 3, אני רואה בערך שעתיים ביום" - את הדברים האלה אמרה היום א', אם לילדים קטנים, בראיון לגלי צה"ל על רקע פרסום דוח העוני של "לתת" שקובע כי שליש מהילדים בישראל עניים.

ברכה, אם חד-הורית לשניים, התראיינה גם היא לגל"צ ואמרה כי בגלל בעיות בריאות היא לא מצליחה לעבוד והקצבאות שהיא מקבלת לא מספיקות: "השארתי יום אחד כמה פרוסות לחם בבית ואמרתי שזה או לילד או לי. כשאני עובדת איפשהו זה פה ושם, מכסה כמו פלסטר - אני לא באמת מצליחה לסיים את החודש בכבוד ולהרגיש שאני לא איזושהי מקבצת נדבות".

נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס תקף היום (ב') את נתניהו על רקע פרסום דוח העוני של "לתת" ואמר כי הדוח הוא "כתב האשמה חמור כלפי עצמנו... את הילדים והזקנים הרעבים אי אפשר להאכיל עם הצהרות. אנחנו לוקחים מילדינו את העתיד. אם לא נעלה את הנושא לראש סדר העדיפויות, אולי ננצח בקרבות אך נפסיד את ילדינו. אלו הם חיילי העתיד ואלו הם האנשים שגידלו אותנו".

ממפלגת "יש עתיד" מסרו בתגובה לדוח העוני: "הנתונים על היקף העוני בישראל הם תעודת עניות לרה"מ. לאחר כשנתיים בהן נעשתה עבודה מאומצת לעצור את זליגת מעמד הביניים לשכבות החלשות ולחלץ ילדים וקשישים ממעגל העוני, רה"מ עדיין אינו רואה את המראות ולא שומע את הקולות. נתניהו מעדיף להעביר מאות מילוני שקלים להתנחלויות מבודדות כדי לקרוץ לחברי מרכז הליכוד וממשיך להתעלם מהמצוקות בחברה הישראלית.

"בעוד 8 ימים אמור היה להיכנס לתוקפו התקציב הכי חברתי שהיה כאן בשנים האחרונות, תקציב שמגדיל את ההשקעה ברווחה ב-2 מילארד שקל ומפעיל תוכניות ייעודיות לחילוץ משפחות ממעגל העוני, זאת בנוסף להשקעה בשירותים החברתיים: בחינוך, בבריאות ובביטחון הפנים. נתניהו מעדיף מרכז מבקרים בשומרון על פני תרופות לקשישים, ארוחות חמות בבתי הספר ומלגות לתלמידים נזקקים לרכישת ספרי לימוד".