מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, הצהיר היום (ה') במסיבת עיתונאים שקיים כי הערוץ גייס 36 מיליון שקל לתשלום חוב לרשות השנייה, וקרא למועצת הרשות להעניק לערוץ רישיון.

ורשבסקי סירב לפרט מהיכן השיג את הסכום, טען כי מדובר בהלוואה ואמר כי הדרישה להוכיח גם איתנות פיננסית מיותרת. הוא הוסיף כי הערוץ יגייס משקיע עם קבלת רישיון, וגם אם לא - יחזיק את עצמו.

לגבי הלווה, ורשבסקי אמר כי הוא יקבל ריבית על ההלוואה או מניות בערוץ, כך שהוא יוכל גם להיות משקיע עתידי.

"מאז שרון לאודר נטש, ערוץ 10 נכנס לסחרחורת של בעיות", אמר ורשבסקי. "בישיבה שנערכה עם מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, הוא ידע שהישארותו בחיים של ערוץ 10 היא כורח מציאות ונתן 'גרייס' לא לשלם את דמי הזיכיון במשך שנה. השנה כעת נגמרת.

"בחודש יולי נקראתי לערוץ 10, שהיה במצב של חדלות פירעון. גיבשנו תוכנית אסטרטגית. התכנים ממוקדים באקטואליה ודוקו, ללא ריאליטי שלא ישודר יותר בערוץ 10. במלחמה, חדשות 10 הוכיחו כמה חשוב לשמור על הערוץ בחיים. החדשות עבדו 24 שעות ונתנו תחרות לצופים".

ורשבסקי הוסיף כי "במקביל עבדנו על תוכנית כואבת מול העובדים. מחברה שמבוססת על בעלי המניות, שינינו את החברה לחברה שתוכל להביא ערך לבעליה. לטובת חופש העיתונות עדיף שהחברה תהיה בנויה על בעליה ועל רגליה".

לדברי ורשבסקי, "החוב היחיד שנשאר הוא דמי הזיכיון. גייסנו את 36 מיליון השקלים, ובשעה הקרובה ייצא מכתב, ואין מניעה לתת לנו רישיון".

כזכור, לערוץ נותרו פחות מ-3 ימים לחילוט ערבויותיו על-ידי הרשות השנייה, וכשבוע לפקיעת הזיכיון וסגירתו המוחלטת. על-פי גורמים בערוץ 10, אין ממש בטענות על הצורך באיתנות פיננסית, שכן הערוץ עבר "מהפך פיננסי", וכיום הוא מצוי ברווח תפעולי ומצליח לקיים את עצמו גם במבנה הבעלויות הנוכחי.

עם זאת, ברשות השניה טוענים כי האיתנות הפיננסית היא הכרח קריטי לנוכח המעבר הנדרש לרישיון של 15 שנה. ברשות טוענים עוד הערוץ צריך לעמוד בשורה של תנאים, בהם תשלום דמי רצינות בעבור קבלת רישיון בסך 3 מיליון שקל, בקשה משר התקשורת להישאר באפיק 10 וניהול משא-ומתן מול משרד האוצר לגבי הערכת שווי של חברת החדשות ושל הארכת הזיכיון, שבגינן עליו לשלם סכומי כסף נוספים.

על כך אומרים בערוץ כי מדובר בעניינים טכניים בלבד, שהם רק תירוצים למי שמנסה לא לממש את אחריותו לתת רישיון לערוץ.

קריאה לראש הממשלה

בהמשך התייחס ורשבסקי למגעים מול משקיעים אפשריים: "בחברה יש מתעניינים רבים בזכות התוכנית שלה. לוח הזמנים לא מאפשר כניסה של משקיע לערוץ 10, וגם אם לא ייכנס משקיע, הערוץ יכול להמשיך לעבוד ולהפיק כדי לתת שירות לעובדים ולכל עם ישראל. הזמן הקצר שנותר לנו עד יום שני שבו תהיה ישיבת מועצת הרשות השנייה - הוא זמן שצריך לדאוג שלא נישאר עם חברה מסחרית אחת, אלא שיהיה פלורליזם. אני קורא לראש הממשלה נתניהו, שיש לו מחויבות כשר התקשורת, לדאוג שתהיה תחרות לשוק הטלוויזיה בישראל".

לדברי יו"ר ועד עובדי ערוץ 10, מתן חודורוב, שהשתתף במסיבת העיתונאים, "ההצעה להאריך זיכיון רק תגביר את התלות של ערוץ 10 במערכת הפוליטית. עיתונאים ימצאו את עצמם זוחלים על גחונם, במיוחד בתקופות רגישות כמו בחירות. המודל שורשבסקי הוביל מבוסס על רישיון, והאמירה של הרשות השנייה שצריך טייקון כדי להוכיח יציבות לא ברורה לי כעיתונאי. למה צריך טייקון? מי קבע שצריך תנאי סף של יציבות פיננסית? התמלאו כל התנאים הנחוצים לקבלת רישיון".

מגעים מול תיא תקשורת

מוקדם יותר היום פורסם כי ערוץ 10 מנהל מגעים מתקדמים מול תיא תקשורת של היו"ר עמי גניגר ובניהולו של יואב פרץ לכניסתה כמשקיעה לערוץ. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים התחממו המגעים בין הצדדים, והיום אף תיערך פרזנטציה בפני דירקטוריון החברה.

ל"גלובס" נודע כי ורשבסקי ונציגתו של יוסי מימן, אירית אילוז, קידמו את המגעים מול תיא תקשורת ומשקיעים נוספים, לאחר שנראה כי המשקיע המיועד שלמה נחמה לא יעמוד בלוחות הזמנים שנותרו לערוץ.

בפני תיא תקשורת, חברת-האם של אולפני הרצליה, עומדות שתי אפשרויות: האחת - כניסה כמשקיעה לערוץ 10 שיעבור לרישיון; והשנייה - להעניק לערוץ תמיכה כלכלית על מנת שיצלח את משוכת חילוט הערבויות ותשלום חובות לרשות השנייה.