אלון חסן בחקירותיו: "המרצדס? של הבת שלי"

"לא קיבלתי שוחד ולא סחטתי אף אחד. לא הפעלתי לחץ ולא איימתי על לקוחות להעביר לי עבודה. הכול פוליטי, מחפשים לתפור לי תיק"

אלון חסן / צילום: רוני שיצר
אלון חסן / צילום: רוני שיצר

לא מוגזם יהיה לומר שעד מאי 2014 היה אלון חסן (44), לשעבר יו"ר עובדי נמל אשדוד, אחד האנשים הכי חזקים במשק. חסן הנהיג ביד רמה את ארגון העובדים החזק ובאמצעותו שלט בנעשה בנמל אשדוד, הנמל הגדול בישראל בהיקפי המטענים, שמהווה שער כניסה מרכזי לסחורות ומטענים למדינה. בדרכו אל הפסגה הוא לא חשש להתעמת עם אף אחד, החל ביו"ר הנמל לשעבר, גידעון סיטרמן, וכלה בשר התחבורה, ישראל כץ.

ואולם, אז, בין היתר בעקבות תחקירים שנערכו בכלי התקשורת, עצרה המשטרה ברעש גדול את חסן וחשודים נוספים, בהם מנכ"ל הנמל לשעבר, יהושע (שוקי) סגיס, בן-דודו של חסן, דוד חסן, והאחים יניב ואורי בלטר, הבעלים של חברת "דנה שרותי נמל ולוגיסטיקה", והודיעה כי היא חוקרת חשדות לשחיתות חמורה של חסן ומקורביו בפרשה, שזכתה לכינוי "פרשת נמל אשדוד".

"כופר בהכול"

כך, כמעט בין לילה, הפך חסן ממנהיג עובדים כריזמטי וכל יכול, לעבריין בפוטנציה החשוד במעשים פליליים חמורים. המשטרה ניהלה מאז את החקירה בקצב מהיר ותוך השקעת משאבים רבים. לדברי חסן, הטוען כל העת לחפות, הדבר נבע, בין היתר, מלחצים פוליטיים שמופעלים סביב החקירה. לפני כחודשיים, סיימה המשטרה את עבודתה והודיעה כי לאחר בחינת הראיות הגיעה למסקנה שהתגבשה תשתית ראייתית המוכיחה שחסן ביצע עבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

לדברי המשטרה, חסן בסיוע החשודים הנוספים בהם סגיס, הקים בנמל מנגנון שליטה על אספקת העבודות לנמל, תוך ביצוע עבירות פליליות, מרביתן באמצעות ניצול קשריו עם חברת "דנה שירותי נמל" של האחים בלטר וחברות נוספות בבעלותו הפרטית, ובתוך כך גרף רווחים כספיים עצומים לעצמו ולמקורביו. הכדור כעת נמצא בידיה של הפרקליטות שתקבל את ההחלטה הסופית אם להגיש כתבי אישום נגד חסן ושותפיו. כפי שהדברים נראים כיום, הסיכוי שמי מהחשודים לא יועמד לדין, נראה קלוש למדי.

פרשת נמל אשדוד עדיין רחוקה מלהסתיים, ובימים האחרונים הגיעו לידי "גלובס" תמלילי חקירותיו במשטרה של חסן, החשוד המרכזי, שנחשפים כאן לראשונה. עיון בתמלילי החקירות של חסן מגלה את עוצמת ועומק השחיתות שמיוחסים לו ולחשודים הנוספים, אבל גם את התחכום של חסן ואת חוסנו של מי שניצב כאלון מול קשיי החקירה. מתחילת החקירה ועד סופה לא מפסיק חסן להכחיש את הנטען נגדו ולספק טיעונים ותירוצים שונים ומשונים.

החקירה הראשונה: "כופר בהכול"

חקירתו הראשונה של חסן ביחידה למלחמה בפשיעה כלכלית במשטרה (יאל"כ) נערכה ב-27 במאי 2014. החקירה נפתחה בהודעת החוקר, רז חורש, שניהל את כל החקירה, לחסן, על העבירות שבהן הוא חשוד וביידועו על זכותו לשמור על שתיקה. "מה תגובתך לחשדות נגדך"? פתח החוקר ושאל את הנחקר, שבהמשך יתברר כאגוז קשה לפיצוח. בדרכו הבטוחה השיב חסן: "חד-משמעית, אני דוחה את כולן, כופר בהכול, לא היה ולא נברא, לא קיבלתי שוחד, לא סחטתי אף אחד. ברור לי שהכול פוליטי ושמחפשים לתפור לי תיק".

כעת התבקש חסן לתאר את מקורות הכנסתו והשיב: "בגדול, מהעבודה בנמל, המשכורת שלי היא בערך 24 אלף שקל נטו לחודש, אשתי מרוויחה 12 אלף שקל, אני מקבל שכר דירה מנכסים בסביבות 4,500 שקל. משאר העסקים אני לא מושך לא משכורת ולא דיבידנד". חסן ציין כי כאשר הוא צריך עוד כסף הוא פונה לאביו. "אני פונה אליו, והוא מעביר לי. זה היה בתדירות גבוהה. היום, פחות", אמר. בהמשך החקירה שב ועלה אביו של חסן כמי שתומך בו או תומך בו לכאורה.

חסן נדרש לומר לחוקר אילו עסקים יש לו והוא הזכיר את "קפה גרג", "שיפודי ציפורה", חברת "הופס תעשיות" ואת חברת "בן עידן הובלות", שלדבריו, "לא עובדת כבר"; "מי הם שותפיך העסקיים?", שאל החוקר בתמימות מעושה, וחסן ציין, בין היתר: "בן-דודי, דוד חסן (אחד החשודים המרכזיים בפרשה - ח'מ'), הביע רצון להיכנס איתי שותף, ולמרות שהוא לא בעל מניות, הוא זה שנמצא שם ומוביל את העסק קדימה".

בהמשך, ולאחר שחסן תיאר את פעילות חברת "בן עידן", שנוהלה על-ידי יגאל גוזלנד ועסקה בהובלות של מכולות, בין היתר עבור חברת אגרסקו - הטיח החוקר בחסן כי בפעילותו ב"בן עידן" פעל בניגוד אינטרסים וחטא לתפקידו בנמל. "לא פתחתי את 'בן עידן' לפני שקיבלתי חוות דעת משפטית שאין לי בעיה עם זה", הגיב חסן, שציין כי מי שהכין את חוות הדעת היה "עו"ד סבג מקרית גת", וכי היא נמצאת אצל עוה"ד בני כץ ורונאל פישר. (באותו מועד פישר עדיין ייצג את חסן. בהמשך, סייע חסן לחשוף את החשד שפישר נוהג להציע ללקוחותיו להעביר שוחד לשוטרים בתמורה לסגירת תיקים - ח'מ').

חסן הבהיר: "מעולם לא הפעלתי לחץ על לקוחות, לא דרשתי מלקוחות ולא איימתי על לקוחות להעביר לי עבודה. יש בנמל עשרות אלפי לקוחות שעובדים, ואני רוצה שיבוא מישהו אחד שיאמר שהפעלתי לחץ".

החוקר: "באמצעות שימוש בכוח משרתך פעלת לקדם אינטרסים אישיים בחברת 'בן עידן', על-מנת לגרוף הכנסות גדולות ולקחת נתח שוק גדול יותר בתחום. תגובתך?"

חסן: "'בן עידן' היא חברה שהפסידה כסף, אם הייתי עושה את מה שאתה אומר, אז אני הייתי אחת החברות הגדולות במשק".

"לא אילצתי"

בשלב זה עבר החוקר לחקור את חסן אודות התנהלות חברת הניקיון "הופס" שבבעלותו ושמכרה את חומרי הניקיון שלה לחברת "קליר". בחקירה עלה חשד כי חסן ניצל את השפעתו בנמל כדי להביא לזכייה חוזרת ונשנית של "קליר" במכרזים לעבודה בנמל. בחלק מהמקרים, נמצא כי כלל לא בוצע מכרז.

גם הפעם הטיח החוקר בחסן כי באמצעות כוחו והשפעתו בנמל פעל לקדם אינטרסים אישיים, כאשר מכר מוצרים לחברת "קליר", וזו מכרה אותם לנמל. "זה מופרך הסיפור הזה. כבר שמעתי אותו", ענה חסן. לדבריו, "מעולם לא ביקשתי מגורם בנמל לעבוד עם 'קליר'. אני באופן אישי חושב שאם היה לי רצון לספק חומרי ניקוי או חומרים שחברת 'שחף (הופס)' מייצרת, לדעתי 'הופס' יכלה להתמודד במכרז, ואם אכן הייתה זוכה, הייתה יכולה לעבוד בצורה ישירה עם הנמל. דברים אלה שמעתי גם מגדעון סיטרמן (יו"ר הנמל לשעבר, שנקט קו תקיף נגד ועד עובדי הנמל והתפטר במארס השנה - ח'מ'), שבדק את הנושא. אין גורם בנמל שיכול לבוא ולומר שביקשתי, דרשתי, אילצתי, לעבוד עם חברת 'קליר' או לרכוש חומר מ'הופס'".

בהמשך עבר החוקר לשאול את חסן אודות חברת "דנה" שבבעלות יניב ואורי בלטר, שני חשודים נוספים בפרשה, שהיא אחד ממוקדי החקירה. לדברי המשטרה, ההתקשרות בין "דנה" לגופים שהיו זקוקים לשירותיה, חברות כיל, "שמן", ו"נשר", נכפתה על הגופים הללו לכאורה באמצעות הפעלת לחץ והצגת מצג-שווא בפני החברות, תוך ביצוע עבירות פליליות, לרבות סחיטה באיומים על-ידי מנהלי "דנה", תוך מעורבותו של חסן ותוך ניצול השפעתו ומעמדו ללחוץ על החברות להתקשר בחוזים אלה. כל זאת, לפי המשטרה, באופן בו היה ברור לחברות כי ללא ההתקשרות עם "דנה", לא תתאפשר עבודתן בנמל.

אם לא די בכך, המשטרה מצאה כי ההתקשרויות עם חברת "דנה" נעשו למרות שהן גרמו לפגיעה משמעותית בהכנסותיה של חברת "נמל אשדוד" הציבורית, ובידיעה או עצימת עיניים של מנכ"ל הנמל לשעבר, סגיס, ובעלי תפקידים נוספים. עוד מצאה המשטרה כי "מנהלי 'דנה' וחסן עשו שימוש בכספים שהושגו כתוצאה מביצוע העבירות הפליליות, בשווי המוערך בלמעלה מ-20 מיליון שקל, במסגרת ההתקשרויות של 'דנה' עם חברות ששכרו את שירותיה".

גם הפעם הטיח החוקר בחסן את ההאשמות שהוזכרו לעיל. גם הפעם חסן הכחישן. "דנה לא קיבלה מהנמל דבר או ממני כיו"ר ועד עובדים. יש עוד חברה בנמל שעובדת הרבה יותר שנים מ'דנה', שקיבלה את אותם דברים ש'דנה' קיבלה. 'דנה' לא המציאה את הגלגל. לחברה קוראים 'קשרי ים'", אמר חסן.

החקירה השנייה: "קשקוש מקושקש, קונספירציה גדולה"

למחרת, ב-28 במאי, נחקר חסן בשנית ונשאל שוב על התנהלות חברות "דנה" ו"הופס" בנמל. לגבי "הופס", שב והטיח החוקר בחסן כי רכישת חומרי הניקוי שיוצרו במפעל בבעלותו ושווקו על-ידי חברת "קליר", עבור הנמל, נעשתה בהמלצת הכפופים לו בנמל.

"העובדים שאני מייצג אותם, הם לא העובדים שאתה מדבר עליהם", הסביר חסן והמשיך להכחיש: "אני לא יודע איך 'קליר' הגיעה לשווק את החומר לנמל, אני לא יודע איך הקשר הזה נעשה ולא שאלתי, ואני מציע לך לבדוק מול 'קליר' איך הם מוכרים חומר בנמל". בשלב זה חשף חסן את אחד מקווי ההגנה שלו - "'הופס' זו יישות משפטית נפרדת", טען. "'הופס', בהנחיה שלי, לא השתתפה במכרזים או בהספקת חומרי ניקוי, למרות שמבחינה חוקית לא הייתה בעיה שתתמודד על מכירת מוצרים בנמל".

החוקר: "למה לא מכרת ישירות לנמל?"

חסן: "כי לא רציתי עסק עם הנמל. מבחינה חוקית יכולתי".

החוקר: "האם קיימת שותפות עסקית בינך לבין יניב בלטר?"

חסן: "לא".

החקירה השלישית: "לא איימתי"

חקירתו של חסן ב-29 במאי נפתחה בכך שחסן ביקש מחוקרו להתקשר לעורך דינו, בני כץ. החוקר, חורש, התקשר פעמיים, אך לדבריו לא היה מענה והוא התחיל בחקירה. החוקר אמר לחסן כי מהחקירה עולה ש"דנה" ניסתה בכל כוחה לשכנע את חברת כיל לשכור את שירותיה, וכאשר כיל סירבה, מכיוון שהייתה מרוצה מתפקודה של חברת "אמקו ים" עמה עבדה, החלה מסכת לחצים, שלחסן היה חלק נכבד ממנה. מערכת הלחצים כללה לכאורה איום על כיל, במסגרתו נאמר לחברה שנאסף עליה חומר לפיו היא מזהמת את מימי הנמל כאשר החברה פורקת בו גופרית, וכן הפלת גופרית של כיל לים על-ידי עובדי נמל, כדי להכתים את כיל.

בין היתר, אמר החוקר לחסן כי המשטרה יודעת שבמטרה ללחוץ על יוסי גלעד, יו"ר כיל, לסגור חוזה עם "דנה", למרות שכבר היה לה חוזה עם חברת "אמקו", "אתה, דוד (חסן) ויניב (בלטר) וענהאל (מפקחת איכות הסביבה מטעם 'דנה') הבאתם בכוונה את גלעד לפגישה, הילכתם עליו אימים ואיימתם באמצעות הכוח שלך בנמל והמלצה ללכת על הפתרון של חברת 'דנה', תוך איום שתפסיק את העבודה (של כיל)".

חסן: "לא היו דברים מעולם. מעולם לא איימתי על אף אחד, וגם לא על יוסי גלעד. אני לא זוכר שנפגשתי עם גלעד במשרדי 'דנה', וגם אם נפגשתי זה היה באקראי. אני לא מאמין שגלעד יכול להגיד שאיימתי, לא במרומז ולא באופן ישיר, ואני אשמח שיבוא ויגיד את זה".

החוקר ציין כי בהמשך למסכת האיומים על כיל, הורה חסן לעובדי הנמל, מפעילי החופנים, להפיל גופרית של כיל לים, וכי "באותם אירועים הופיעו בתזמון מפתיע אנשי איכות הסביבה לדוחות, והעבודה נעצרה".

חסן המשיך להכחיש: "קשקוש מקושקש. אין שחר לדברים שאתה אומר. זו קונספירציה אחת גדולה, ולראיה שכיל עובדים מבלי ש'דנה' נתנה להם פיקוח".

בהמשך עבר החוקר לדבר על הלחצים שהפעיל לכאורה חסן על חברת "נשר", כדי שזו תיכנע לתכתיביו ותעבוד עם "דנה". בנקודה זו עלתה לראשונה בחקירה מעורבותו לכאורה של מנכ"ל הנמל, שוקי סגיס, בהפניית העבודות בנמל לחברת "דנה" ולחסן.

החוקר: "אני אומר לך שבעקבות האטה של אוניות הפריקה, של אוניות הפטקוק והקלינקר, 'נשר' פנו לסגיס, והוא הפנה אותם ל'דנה'".

חסן: "אין לי מושג על מה אתה מדבר".

החוקר: "האם נראה לך סביר כי מנכ"ל הנמל ישלח חברה מסחרית לבקש שירותי איכות סביבה מחברה ספציפית?".

חסן: "אני לא יודע באיזה נסיבות הוא החליט לשלוח אותם. תשאלו את סגיס".

"אני לא מוצא פגם"

בהמשך החל החוקר לתשאל את חסן אודות יחסיו עם חברת "שמן" הציבורית ושאל אותו אם עבד עם החברה. חסן השיב: "בעיקרון לא. אני יכול לספר שהייתה לי פגישה, לפי בקשתו של יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד לשעבר, יעקב רז, שהיה דירקטור ב'שמן', עם גבי אשכנזי (הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר שמן באותה עת - ח'מ') אצלו במשרד. שם היכרנו ודיברנו. אשכנזי רצה לשמוע שאנחנו נאפשר עבודה ללא תקלות בנמל אשדוד, גם אם יהיו שביתות. הבהרתי שלא נעבוד בשבת, אלא רק במקרה חירום, וזו הייתה פגישת היכרות ונימוסין". בשלב זה הוסיף חסן: "את ג'קי בן זקן (מבעלי 'שמן' - ח'מ') פגשתי במשחק של מ.ס. אשדוד, שבו הוא דיבר איתי על כוונת 'שמן' לקדוח. אמרתי לו שיפנה להנהלת התפעול ושיביע את רצונו לעבוד בנמל, ושאנחנו נשמח".

החוקר: "מי עשה את המו"מ עם חברת 'שמן' מטעם הנמל?".

חסן: "אין לי מושג".

החוקר: "האם נכחת בפגישות או שוחחת עם אנשים בנמל במהלך המו"מ מול 'שמן'?"

חסן: "לא".

מאוחר יותר הטיח החוקר בחסן כי הוא נכח במו"מ שהתנהל בין "שמן" לנמל, וכי מנכ"ל "שמן", יוסי לוי, אף העיד על כך. לדבריו, מטרות הפגישה היו לראות אם אפשר להוריד את המחיר ש"דנה" נתנה ל"שמן" ולוודא שלא יהיו שביתות ועיצומים בנמל. "לא דיברנו מילה על 'דנה'", התעקש חסן.

החוקר: "נראה לך תקין שחברה חיצונית שמעוניינת לעבוד עם הנמל, צריכה להיפגש עם ועד העובדים בשביל לקבל את ברכת הדרך?"

חסן: "אני לא קורא לזה 'ברכת הדרך', אבל אני חושב שזה דבר מבורך שחברה נפגשת עם ועד עובדים כדי לדעת שהם באים ושלא יהיו תקלות ושביתות. אני לא מוצא בכך פגם. כך היה עם 'נובל' ועם 'שמן'". בנקודה זו חשוב לציין כי בניגוד להמלצתה לגבי חסן וחבריו, המשטרה סגרה את תיקי החקירה שנוהלו באשר למעורבותם בפרשה של אנשי "שמן", בהם בן זקן ואשכנזי.

"המרצדס? זה של הבת שלי"

בחקירותיו הבאות במשטרה נראה היה שחסן הולך ומסתבך. ב-1 ביוני הוא נחקר שוב, והחוקר רז חורש שאל אותו שוב ושוב בנוגע לקשריו עם חברת "דנה" שבבעלות יניב ואורי בלטר, בניסיון להוכיח כי חסן, שהתכחש לכך שיש לו בעלות בחברה, עומד למעשה מאחוריה. "הקשר שלי ל'דנה' הוא חברי בלבד", חזר חסן וטען. בין היתר, עימת החוקר את חסן עם הקלטות של שיחות שנוהלו בינו לבין דוד חסן, בעת שהאחרון היה בדיון בבימ"ש בעניינה של "דנה".

"מדוע, כיו"ר ועד עובדים, אתה מתעניין בהליך של חברה קבלנית שנתנה שירותים בנמל?", שאל החוקר. חסן ניפק תירוץ מקורי: "מה שקרה שמה זה שהפסיקו ל'דנה' את העבודה, כמו שלי הפסיקו את העבודה בחברת המשאיות (חברת 'בן עידן' - ח'מ'), והיה חשוב לי לשמוע איך ביהמ"ש מתייחס לטענות של 'דנה'. אני ראיתי אותם ואותי באותה סירה".

ב-19 ביוני 2014 נחקר חסן שוב. לאחר שקיבל כוס מים וכוס קפה, החל חסן שוב להתעמת עם החוקר, רז חורש, שהפך כבר מוכר לו כל-כך. חורש הציג לחסן מסמכים המעידים על נכסים שונים השייכים לו, גם אם לא נרשמו על שמו, ובהם מכונית מרצדס הרשומה על שם רעייתו, בית מגוריו ברחוב ברהמס 2 באשדוד, ושני מגרשים באזור גן יבנה. "זה הרכב של הבת שלי", הסביר חסן מדוע המרצדס אינה רשומה עליו. "מכיוון שאבא שלי קנה את האוטו מאחותו, ולא היה אפשר לרשום את הרכב על שמה (של הבת, ליאור - ח'מ'), כי לא מלאו לה 18, בנק הדואר לא הסכים לבצע העברת בעלות"; לגבי המגרשים טען חסן: "אבא שלי שילם עבור שני המגרשים. אני לא זוכר סכום מדויק. זה היה בין 170 ל-190 אלף שקל".

החוקר: "איך הוא שילם?".

חסן: "לא יודע".

החוקר: "מאיפה הגיע הכסף?"

חסן: "תשאל אותו".

החוקר: "החזרת לאבא שלך את סכום הרכישה?"

חסן: "לא".

"הוועד לא הנחה"

בשלב זה הציג החוקר בפני חסן כמה מה"אקדחים המעשנים" נגדו, בהם ראיות המוכיחות, לטענת את המשטרה, את הקשר בינו לבין חברת "דנה" ובינו לבין פעולות הסחיטה באיומים לכאורה בנמל, בין היתר איומים על חברת כיל. אחת מאותן ראיות היא שיחות של המשטרה לחסן ולדוד חסן, שמהן עולה לכאורה מעורבות של אלון חסן בחברת "דנה".

החוקר: "אני אומר לך שבזמן ש'דנה', שדוד (חסן - ח'מ') הוא הסמנכ"ל שלה, עובדת בנמל, עוברים כספים מחברת 'ד.ח נכסים' ששייכת לדוד חסן, בן-דודך, לחברות בבעלותך ('בן עידן' ו'הופס'). הכסף שנכנס מקורו בדנה".

חסן המשיך להתעקש: "שטות מוחלטת. אין סיכוי בעולם שאני נהנה מהכספים של חברת דנה".

לאחר מכן חזר החוקר לסיפור השלכת הגופרית של כיל לים, במטרה להפעיל לחצים על כיל לעבוד עם "דנה", ואמר לחסן: "בחקירותיך הקודמות הכחשת מכול וכל מעורבות בעניין שפיכת הגופרית. אני אומר לך שאלברט איפרגן עבד כמנופאי ב-28 במאי 2013 ובמשמרת שלו היה אירוע של נפילת גופרית, שקרע את הברזנט ופגע ברצף העבודה. איפגרן מסר בעדותו כי הוא קיבל הוראה, כשהוא יוצא עם החופן מבטן האונייה, לפתוח את החופן על הברזנט. תגובתך".

חסן: "אין סיכוי אחד למיליארד שתהיה הוראה כזו, לא היו דברים מעולם".

החוקר: "אז אלברט משקר?"

חסן: "אם הוא אומר דבר כזה, אז הוא משקר. הוועד מעולם לא אומרים לעובדים לעשות נזקים. אנחנו אומרים לעבוד לאט, לאט, להפסיק את העבודה לגמרי, אך מעולם לא נתנו הנחיה לעשות נזק".

רקע: החשדות - תפירת מכרזים, כפיית התקשרויות וסחיטה באיומים

לפני כחודשיים, בתום חקירה מאומצת, המליצה המשטרה לפרקליטות על העמדתם לדין של המעורבים בפרשת נמל אשדוד. לפי ההמלצה, אלון חסן יועמד לדין בגין ביצוע עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות. את מנכ"ל הנמל לשעבר, יהושע (שוקי) סגיס, ממליצה המשטרה להעמיד לדין בגין עבירות של מימה והפרת אמונים בתאגיד. כן המליצה המשטרה להעמיד לדין את דוד חסן, בן-דודו של אלון חסן, ואת האחים יניב ואורי בלטר, בעלי חברת "דנה שרותי נמל ולוגיסטיקה", בגין עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות.

ההמלצה נוגעת לשלוש פרשיות משנה:

א. פעילות חברת "דנה" שסיפקה שירותי תפעול ולגוסיטיקה בנמל.

ב. פרשיית חברת הניקיון "הופס" שבבעלות אלון חסן.

ג. פרשיית חברת "צ'יף אסיה".

לדברי המשטרה, "מחומר החקירה עלה כי ההתקשרות בין חברת דנה לגופים שהיו זקוקים לשירותיה, חברות כיל, שמן ונשר, נכפתה לכאורה באמצעות הפעלת לחץ והצגת מצג שווא בפני החברות, תוך ביצוע עבירות פליליות, לרבות סחיטה באיומים על-ידי מנהלי חברת 'דנה', תוך מעורבותו של חסן ותוך ניצול השפעתו ומעמדו של חסן ללחןץ על החברות להתקשר בחוזים אלה. כל זאת באופן בו היה ברור לחברות, כי ללא ההתקשרות עם 'דנה', לא תתאפשר עבודתם בנמל".

אם לא די בכך, המשטרה מצאה כי ההתקשרויות עם חברת "דנה" נעשו למרות שהן גרמו לפגיעה משמעותית בהכנסותיה של חברת "נמל אשדוד" הציבורית, ובידיעה או עצימת עיניים של המנכ"ל סגיס ובעלי תפקידים נוספים.

עוד מצאה המשטרה כי "מנהלי חברת 'דנה' וחסן עשו לכאורה שימוש בכספים שהושגו כתוצאה מביצוע העבירות הפליליות, בשווי המוערך בלמעלה מ-20 מיליון שקל, במסגרת ההתקשרויות של חברת 'דנה' עם חברות ששכרו את שירותיה".

בנוגע לפרשיית חברת הניקיון "הופס", המוכרת את חומרי הניקוי שלה לחברת "קליר", המשטרה מצאה בחקירתה כי חסן ניצל לכאורה את השפעתו בנמל כדי להביא לזכייה חוזרת ונשנית של "קליר" במכרזים לעבודה בנמל. בחלק מהמקרים, נמצא כי כלל לא בוצע מכרז.

בנוגע לפרשייה השלישית, המכונה "צ'יף אסיה", נמצא על-ידי המשטרה כי אנשי חברת "דנה" התקשרו לכאורה עם אנשי חברת "צ'יף אסיה" בקשר לרכישת דלק לתדלוק אוניות, החשוד כגנוב, כאשר שווי ההתקשרות בפועל היווה מחצית בלבד מסכום ההשקעה שדווחה כמתחייב.

יצוין כי במהלך החקירה אירעה הסתעפות לחקירה נוספת שמתנהלת נגד עו"ד רונאל פישר, סנגורו לשעבר של חסן, החשוד בביצוע עבירה של תיווך בשוחד.

עלילות אלון חסן
 עלילות אלון חסן