מגזר הנפט והגז המשיך לתקן; עליות קלות במעו"ף

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע התנהל במגמה מעורבת, עם עליות מתונות בשני המדדים המובילים. בשל חופשת חג המולד, היום לא מתקיים מסחר בבורסות בארה"ב.

אופיר ויסלברגר, מנכ"ל משותף בקרן ג'נסיס, אמר היום, כי "משנים קודמות אפשר ללמוד כי הימים האחרונים של השנה המסתיימת, יחד עם הימים הראשונים של השנה החדשה, מתאפיינים בתנודתיות. לכן המשקיעים צריכים להיות עם יד על הדופק".

ויסלברגר הוסיף: "ברמות הריבית הנמוכות בשווקים, ובהיעדר אלטרנטיבות השקעה, שוק המניות אמור להמשיך קדימה, ואין סיבה שהוא לא ישבור עוד שיא. אנחנו חושבים שהסיכון בשוק המניות היום הוא נמוך יותר מזה הקיים בשוק האג"ח הקונצרני, שם הסיכון עדיין גבוה למרות הירידות שנרשמו בו בתקופה האחרונה. במקרה של החלטה על הגדלת חשיפה לשוק, עדיף לעשות זאת במניות סחירות וכבדות דוגמת בזק וכיל".

ויסלברגר גם התייחס לדרמה, שהתרחשה השבוע בניה"ע של חברות חיפושי הנפט והגז, בעקבות החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, לסגת מהסדר הפשרה שסיכם עם קבוצת דלק ונובל אנרג'י בנוגע להחזקותיהן במאגר "לוויתן". לדבריו, "הסיכון שם עדיין גבוה מאוד, וגם צריך לזכור שצניחת מחירי הנפט הכבידה עליהם עוד לפני ההחלטה".

מניות חברות ושותפויות חיפושי הגז המשיכו לתקן היום את הירידות החדות שרשמו מוקדם יותר השבוע. כך, מניית קבוצת דלק עלתה בכ-4%, ויחידות ההשתתפות של אבנר ודלק קידוחים שבשליטתה עלו ב-3%-4%. יחידות ההשתתפות של ישראמקו ורציו עלו ב-2%-3%, ומדד הנפט והגז עלה בכ-2%.

מניית כלכלית ירושלים ממשיכה לאבד גובה, והיום צנחה בכ-10%. סדרות האג"ח שלה איבדו עד כ-7%, ואלה של החברה-הבת מבני תעשיה נחלשו עד כ-6%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה שלילית, ובאג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה מעורבת.

שבת שלום וסופ"ש נעים.