המדינה: לדחות את משפט אב הבית נגד שרה נתניהו

למרות שהמשפט בתביעתו של מני נפתלי היה אמור להתחיל בתחילת החודש הבא, הפרקליטות מבקשת לדחותו עד אחרי הבחירות: "מתחייבת זהירות בתקופה זו" ■ אב הבית זועם: אסור למדינה להירתם לשיקולים פוליטיים

בנימין ושרה נתניהו / צילום: אבי אוחיון לעמ
בנימין ושרה נתניהו / צילום: אבי אוחיון לעמ

הפרקליטות מבקשת לדחות את תחילת המשפט בתביעתו של אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, מני נפתלי, עד אחרי הבחירות בחודש מארס - כך נודע לחדשות 2 Online. הדיון הראשון נקבע כבר מזמן ל-8 בינואר 2015, כחודשיים לפני הבחירות.

המשנה לפרקליטת מחוז ירושלים, עו"ד כוכבית נצח-דולב, כתבה לבית הדין כי "בתקופה זו של בחירות, מתחייבת זהירות מוגברת שלא יעשה שימוש בהליך המשפטי למטרות שונות, זרות להליך, ובכלל זה השפעה על מהלכים פוליטיים".

לדבריה, המניעים והאינטרסים השונים שעומדים ביסוד הפרסומים הרבים בכלי התקשרות, ובמיוחד הריאיונות האישיים של התובע מלמדים על מהלך ברור לרתום את ההליך המשפטי לקידום אותם מניעים ואינטרסים, ומעצימים את הפגיעה בהליך המשפטי ועלולים אף לפגוע פגיעה של ממש בהגנתם של הנתבעים.

מני נפתלי, שמיוצג על-ידי עורכות הדין נעמי לנדאו ונאווה פינצ'וק אלכסנדר, זעם על בקשת המדינה. השתיים כתבו לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים כי התובע מוחה בתוקף על התנהלות הנתבעים והעברת הבקשה לדחיית מועד הגשת התצהירים ושמיעת ההוכחות עד לאחר הבחירות מבלי לקבל תחילה את תגובתו כנדרש על-פי הדין.

"מדובר בבקשה שאינה ראויה מטעם הפרקליטות, שחובתה לייצג נאמנה את המדינה ולא להירתם לשיקולים פוליטיים הזרים ליחסי העבודה ולמערכת המשפט", כתבו עורכות הדין. "התובע מסרב ליתן יד להעדפת שיקולים פוליטיים על שיקולים עניינים, וחוזר ומבהיר כי מדובר במערכת העסקה פוגענית, שאין בינה ובין פוליטיקה ולא כלום".

אב הבית: "הרגשתי מושפל"

פתלי, שהיה אב הבית של משפחת נתניהו והגיש נגדם תביעה, העניק ריאיון בלעדי בו הוא מספר על התנהלות ראש הממשלה - ובעיקר רעייתו. בריאיון ל"אולפן שישי", טען נפתלי כי שרה נתניהו הטיחה בו עלבונות לעיני העובדים: "אם זה היה בינינו אז ההשפלה פחות פוגעת".

"תראה, היו סיפורים מטורפים, היו דברים החלטתי שלא לגעת בהם", סיפר נפתלי על התקופה הקשה שעבר עד להגשת התביעה נגד משפחת נתניהו ונגד משרד ראש הממשלה. "בתקופה שלי עזבו 30 איש. יש פה את גברת נתניהו, שהיא פוגעת בעובדים, ואני החלטתי שמספיק - אני לא חייב לעבור את ההשפלות האלה".

בכתב התביעה פירט נפתלי תקרית בה נזפה בו שרה נתניהו בגין אריזת ביצים - טענה שעוררה סערה וגל של התלוצצויות בנושא. בריאיון הסביר נפתלי את השתלשלות האירועים: "עשינו טעות קטנה בבקשה מסוימת לגבי הביצים - לארוז את כולן בשקית נפרדת, שאם אחת תתפוצץ לא כולן יתלכלכו. מובן. נפלה טעות, שוב - קורה".

לדבריו, הנזיפה החלה כאשר "ראש הממשלה כבר ברכב, הנהג כבר ברכב, הפעילו כבר את הסירנות, אמורים לצאת החוצה. פתאום אני מקבל צרחות וצעקות - 'זה לא ככה, תריץ את זה מהר למטבח ותארזו את זה כמו שאני ביקשתי. ייקח לך עשרים שניות'. אתה יודע, אתה מרגיש כמו בטירונות, טרום טירונות , לא טירונות אפילו. אם זה היה בינינו אז ההשפלה פחות פוגעת, אבל ברגע שאתה מושפל מול העובדים, ליד הנהג, ליד ראש הממשלה, אתה מרגיש - רגע מה קורה פה?".

ממשפחת נתניהו נמסר אז בתגובה: "מדובר בניסיון ציני וזדוני מצדו של מני נפתלי להוציא כספים מקופת המדינה, שאינם מגיעים לו, על-ידי פגיעה בראש הממשלה ורעייתו. השקרים וטענות השווא של מני נפתלי נגד רעיית ראש הממשלה נועדו להכפשתה במטרה להשיג כותרות ואינן נשענים על שום בסיס עובדתי, ענייני ומשפטי. אנו סמוכים ובטוחים כי האמת לגבי גרסאותיו ומניעיו המפוקפקים תתברר בבית המשפט והצדק ייצא לאור".