מנהל תיק המניות של "עמיתים" מואשם בתרמית בניירות ערך

צחי כהן, שניהל את תיק המניות של "עמיתים – קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר", מואשם גם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירת איסור הלבנת הון

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון אזיקים / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון אזיקים / צלם: פוטוס טו גו

מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד צחי כהן, שניהל את תיק המניות של "עמיתים - קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר".

כתב האישום מייחס לכהן עבירות של תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירת איסור הלבנת הון.

יחד עם כהן נאשמים אחותו וגיסו, קרן ויוסף גרצ'יקוב, בביצוע בצוותא של עבירת מירמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירת איסור הלבנת הון.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד אסף עיסוק, לפני שרכש מניות עבור עמיתים, הקדים ורכש כהן את אותן מניות בשערים נמוכים יותר לחשבונות פרטיים בשליטתו. בהמשך, ולאחר ששער המניה עלה עקב ביצוע רכישות מסיביות של אותן מניות לחשבונות עמיתים, מכר כהן את המניות מהחשבונות הפרטיים בשער גבוה יותר, כאשר במקרים רבים המניות נמכרו ישירות לחשבונות עמיתים בעסקאות מתואמות.

בפעילות זו, נטען, הפיק כהן במירמה רווחים בסך של כ-7.7 מיליון שקל, כאשר חלק מהרווחים הופקו על חשבון כספי החוסכים בקרנות הפנסיה.

הנאשמים האחרים מואשמים כי איפשרו לכהן לפעול מחשבונם ולמשוך את רווחי המירמה, ואף נהנו מחלק מהרווחים בעצמם.

על-פי כתב האישום, כהן ניצל את תפקידו, את מעמדו ואת סמכויותיו, ורתם את הפעילות המוסדית וכספי החוסכים בקרנות הפנסיה לטובת השאת רווחים לעצמו ולנאשמים האחרים.

התיק נחקר על-ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.