"קור קיצוני וחריג": נחסמו הכבישים 1 ו-443 בדרך לי-ם

(עדכון) - אחרי שהבוקר ירד שלג בהרי הצפון ובגוש עציון, הוא יתמעט בהמשך היום ■ עם זאת, קור קיצוני יישאר ברחבי הארץ, וקיימת סכנה חמורה לקרח על הכבישים ■ בצפון חצו את מחצית ממוצע המשקעים השנתי ביומיים

סערה - שלג בצפת / צילום: טליה בן לולו
סערה - שלג בצפת / צילום: טליה בן לולו

המשטרה החליטה לפני זמן קצר לחסום את הכבישים 1 ו-443 המובילים לירושלים עקב הצטברות שלג וקרח. השלג שב הבוקר (ו') להרי הצפון ולאזור גוש עציון, ובכמות פחותה גם בירושלים. בהמשך היום הוא צפוי להתמעט אמנם, אבל קור קיצוני צפוי להישאר באזור, ועמו גם גשם ברוב חלקי הארץ. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי היום עוד ירד שלג לפרקים בהרי הצפון והמרכז, כולל צפת וירושלים, שעשוי להיערם על הקרקע. משעות אחר הצהריים יתפשט השלג גם להר הנגב, ויתמעט בהדרגה בהרי הצפון והמרכז.

מהשירות נמסר עוד כי "הטמפרטורות תהיינה נמוכות בצורה קיצונית וחריגה". לפי התחזית, במהלך היום צפויות בהרים טמפרטורות שינועו סביב 0 מעלות. משעות אחר הצהריים ובמיוחד בלילה, הן גם ירדו מתחת לאפס במקומות נרחבים. על כן, קיימת סכנה חמורה וממשית לקרח על הכבישים.

בשל המזג האוויר, במשטרה ימשיכו לשמור על כוננות גבוהה וכוחות מתוגברים בכבישים הבינעירוניים. מהמשטרה נמסר עוד כי ייתכן שבהמשך היום כבישים ראשיים ייחסמו לתנועה במקרה של סכנת החלקה ממשית. במשטרה ביקשו שלא להגיע לאזור הכבישים החסומים בצפון ולא לנסוע בכבישים ובאזורים שבהם מדווח על הצפות ושיטפונות, בעיקר באזור הדרום וים המלח.

כבר כעת, המערכת החורפית הניבה כמויות גשם יפות. מאז תחילת המערכת, ביום רביעי, ירדו בכפר גלעדי שבצפון, למשל, 134 מ"מ, שסייעו לו לעבור כבר בראשית ינואר את מחצית הממוצע הרב-שנתי. בחיפה ירדו 87 מ"מ, בירושלים ירדו 86 מ"מ, בתל אביב 60 מ"מ, בקריית גת 70 מ"מ, ובאזור צפון הנגב 50 מ"מ. גם היממה האחרונה לבדה הניבה כמות משקעים מכובדת: באזור ירושלים ירדו 40 מ"מ גשם, בשפלה 38 מ"מ, וביבנה 24 מ"מ. יצוין שנתונים אלה לא כוללים את השלג שירד, שבשלב זה עדיין לא נכנס לחישוב המשקעים.

מחר הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות ועדיין קיים חשש כבד לקרח על הכבישים. במהלך היום יעלו הטמפרטורות, אך עדיין יהיו נמוכות מהרגיל. משעות אחר הצהריים יתחדשו הגשמים בצפון הארץ ובמרכזה, ויתחזקו בהדרגה, מלוות במשבי רוח חזקים ובברד. בפסגות הגבוהות של הרי הגליל והגולן ייתכן שלג. במהלך הלילה יתפשט הגשם גם לדרום, וקיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. ביום ראשון עדיין צפוי גשם, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה, שייחלש בהדרגה משעות הצהריים וייפסק עד הערב. בלילה תחול התבהרות, ועל כן קיים חשש חמור לקרה במקומות המועדים.