דנינו: "לא ננוח עד שנגיע לכל החשודים בשחיתות"

המפכ"ל בכנס לשכת המבקרים הפנימיים: "ביניש תקפה את המשטרה על זה שמספר המעצרים עד תום ההליכים עלה; להפך - צריך לשבח אותנו על כך"

יוחנן דנינו בכנס לשכת המבקרים הפנימיים / צילום: ליאת מנדל
יוחנן דנינו בכנס לשכת המבקרים הפנימיים / צילום: ליאת מנדל

מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב יוחנן דנינו, שהשתתף היום (ד') בכנס החצי-שנתי של לשכת המבקרים הפנימיים בישראל, התייחס בהרחבה לסערות הרבות שהתרחשו לאחרונה בחברה הישראלית, ובהן חשיפת הפרשות המסואבות של אנשי הציבור לאחרונה.

"נילחם בכל דרך בשחיתות הציבורית", אמר דנינו בכנס. "המשטרה עושה זאת ללא מורא ובשוויוניות. צדק צריך להיראות, לא רק להיעשות".

"ביניש לא יודעת"

המפכ"ל דנינו תקף בכנס את נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית ביניש, שאמרה כי "המשטרה מתגאה במעצרים מיותרים". בכנס לשכת המבקרים הפנימיים התייחס לכך דנינו ואמר: "אני חושב שחלק גדול מהדברים שאני אגיד כאן עכשיו ביניש לא יודעת ולא מכירה, אלא היא פשוט ראתה את הדוח של הסנגוריה הציבורית, ועליו היא ביססה את הביקורת.

"נשיאה לשעבר תקפה את המשטרה על זה שמספר המעצרים עד תום ההליכים עלה. מה זה הדבר הזה? הרי זה להפוך כאן את היוצרות. צריך לשבח את המשטרה על זה שמספר המעצרים עד תום ההליכים עלה".

"רגילים לחטוף ביקורת מכל הכיוונים"

דנינו התייחס בדבריו למאמצים שמשטרת ישראל עושה ביחס לחשיפת השחיתויות, והגיב גם לביקורת על התנהלות המשטרה. "אנו נלחמים בכל דרך בשחיתות הציבורית. אנחנו רגילים לחטוף ביקורת מכל הכיוונים, שהיא ביקורת חסרת בסיס בדרך-כלל. אנחנו שומרי הסף של מדינת ישראל, ואתם מצפים מאיתנו לעשות את העבודה הזו בנחישות וללא מורא, בדיוק כפי שעשינו בחקירה האחרונה שקראנו לה 242".

עוד הוסיף המפכ"ל בנוגע לחקירת פרשת "ישראל ביתנו": "התיק הזה מתנהל הרבה זמן. זו חקירה שהולכת ומסתעפת. אנחנו לא ננוח עד שנסיים את מלאכתנו, לא נשקוט עד שנגיע לכל החשודים בשחיתות, יהיו אשר יהיו. זוהי חובתנו כשליחי ציבור".

דנינו התייחס בדבריו גם לסערה השנייה בימים האחרונים - הסופה הגדולה שפקדה את רוב חלקי הארץ בשבוע החולף ודרשה משאבים רבים.

"ההיערכות לסופה הוכיחה את עצמה"

"ההיערכות שלנו הוכיחה את עצמה", אמר דנינו ביחס לסערה. "מבקר המדינה המליץ לנו המלצות בסופה הקודמת, ונערכנו בהתאם. בסופה הקודמת תקפו אותנו על ההיערכות שלנו, ובסופה הנוכחית ביקרו אותנו על היערכות יתר. אני אומר לכם שאין דבר כזה 'היערכות יתר', כמי שאחראי על שלום הציבור וביטחונו. לא סגרנו כבישים על-פי התחזית, אלא רק לאחר שהשוטרים בשטח חשו שהחל השלג.

"אני רוצה להגיד יישר-כוח לכל הגופים שנערכו - צה"ל, מד"א, רשויות, משטרת ישראל ועוד. היערכות זו הוכיחה את עצמה. למי זה מפריע שנערכנו היערכות יתר? מי שמשלם את המחיר זה השוטרים שעבדו שעות רבות במהלך ימי הסערה. הם לא התלוננו, והם עשו את עבודתם בצורה מעוררת כבוד".