"צריך לקחת בחשבון גם את חוזי יצוא הגז עם מצרים וירדן"

ציפי לבני בהתייחסות ראשונה למשבר הגז במגזין "אחד העם" של איגוד החברות הציבוריות ו"גלובס": "אני לא פופוליסטית ואי אפשר להתעלם מחוסר הוודאות למשקיעים, אבל גם חברות הגז צריכות לנהוג באחריות"

ציפי לבני / צילום: חן גלילי
ציפי לבני / צילום: חן גלילי

התייחסות ראשונה של יו"ר התנועה, ציפי לבני, לסערת הגז: בראיון למגזין "אחד העם" של איגוד החברות הציבוריות ו"גלובס" טוענת לבני כי "הסכמי הגז שלנו עם ירדן ומצרים הם גם ביטחוניים וגם כלכליים. לא רק שהם מכפיל כוח לכלכלה הישראלית, אלא גם מהווים חיסון מפני הידרדרות בזמנים מתוחים. אילו שיקולים שצריכים להילקח בחשבון".

למרות ההצהרה המפתיעה, לבני תומכת בהחלטת הממונה ומאמינה שהיא יוצרת אפשרות להסדרה של הנושא: "השאלה תמיד תהיה בעיניי אם זה לתכלית ראויה ואם זה במידה שאינה עולה על הנדרש. התכלית בעיניי ראויה. נכון שגם שינוי בהסכמים קיימים יכול להרחיק משקיעים יכול לייצר אי-יציבות. זה לא דבר שאני מתעלמת ממנו. אבל אני כן חושבת שבסיטואציה הנוכחית גם החברות האלה צריכות לדעת להתנהג באחריות".

לבני גם מתייחסת לשיתוף הפעולה עם מפלגת העבודה ועל הפערים בתפישות העולם הככלכליות בינה לבין שלי יחימוביץ': "לא הצטרפתי למפלגת העבודה, אלא הקמנו רשימה חדשה ביחד. אני לא אתקוף את הסקטור העסקי, כי אני חושבת שהוא חלק מהקטר שדוחף וסוחב את המשק ומעניק מקומות התעסוקה ופרנסה. לכן, אני לא מאמינה בלהרוס אותו. אבל אני כן מאמינה באופן עמוק שצריך לצמצם פערים. התפיסה שלי היא שהאזרח במרכז. התפיסה הז'בוטינסקאית שאומרת שכל יחיד מלך. ושהמדינה צריכה לספק לאזרחי המדינה מזון, מעון, מלבוש, מרפא ומורה. אני מאמינה שאם יש כשל שוק, המדינה צריכה להתערב".