מנדלסון במו"מ לרכישת שתי חברות תמורת 30 מיליון שקל

שתי החברות העתידות להירכש הן שמואל מאיר ובנו סחר וחברת ש.א.מ ■ לאחרונה השלימה מנדלסון את רכישת פרופילן סחר ב-21 מיליון שקל

אחרי שמימשה בשנה שעברה את פעילותה המרכזית בחו"ל, ממשיכה חברת מנדלסון תשתיות שבשליטת קבוצת נץ להרחיב את עסקי הסחר שלה בישראל. הבוקר עדכנה החברה על מו"מ לרכישת שתי חברות פרטיות הפועלות בתחומי הצנרת, התשתיות והאינסטלציה, תמורת כ-30 מיליון שקל. מדובר בחברת שמואל מאיר ובנו סחר, העוסקת במכירה ובשיווק של מוצרי צנרת ואביזרי צנרת לענף הבנייה והאינסטלציה, התשתיות וציוד כיבוי אש, דוודים ומוצרי סניטציה, ובחברת ש.א.מ, העוסקת בשיווק מוצרי אינסטלציה.

במנדלסון לא ציינו כמה מהתמורה תשולם עבור כל אחת מהחברות, והסבירו כי "הפעילויות הנרכשות עשויות לסייע לפיתוח מערך השיווק ולהרחבת סל המוצרים, ועשויות להביא לגידול בהיקף מכירת מוצרי החברה ומוצרים משיקים".

הרכישה כוללת את המלאי שבידי החברות, הרכוש הקבוע, הציוד, המוניטין והתחייבות לאי-תחרות, ובכוונתה של מנדלסון "להפוך את משרדי ומחסני הפעילויות הנרכשות למרכזי שיווק, הפצה ושירות, ולצורכי אחסנה". המו"מ בין הצדדים צפוי להסתיים תוך 120 ימים.

במהלך 2014 מכרה מנדלסון את החברה הבת דודסון (Dodson Global), שפעלה עבורה בארה"ב בתחום אביזרי צנרת מפלדה, ברזים ומגופים, בעיקר לתעשיות הגז והנפט. מכירה זו, שנעשתה תמורת 110 מיליון דולר (כ-380 מיליון שקל), הניבה למנדלסון רווח של 76 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

בתחילת החודש עדכנה מנדלסון כי חתמה על הסכמים לרכישת חברת פרופילון סחר, העוסקת ביבוא, בשיווק ובהפצה של מוצרי סניטציה, אינסטלציה, ברזים ואביזרים לאמבטיה, תמורת 21 מיליון שקל.

השלמת העסקה צפויה בתחילת חודש מארס, בכפוף לכמה תנאים, ולפי הנתונים שהציגה מנדלסון עמד מחזור המכירות השנתי של פרופילון ב-2012-2013 על 75-77 מיליון שקל, ושיעור הרווח הגולמי שלה עמד על 30%-31%.

כיום פעילותה המרכזית של מנדלסון היא שיווק והפצה של מוצרים בתחום הובלת הזורמים - מים, ביוב, דלק, נפט, קיטור, כימיקלים ועוד, באמצעות כמה חברות בנות, וכן בהרכבה ותחזוקה של משאבות מים וייצור ושיווק צנרת.

בעלת השליטה בה היא קבוצת נץ, המנוהלת בידי צבי איציק המכהן כמנכ"ל משותף במנדלסון, שנוסף על מנדלסון פועלת גם בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב ובתחום המלונאות בישראל. בעלי מניות מרכזיים נוספים במנדלסון הם החברה הזרה אייאמאיי של בוריס קנדאו וקרן רונקו פרטנרס, שהמחזיקים בה הם קובי שלום, רון פאינרו, גבי כתרי וכמה שותפים במשרד עו"ד שי גרנות.

מנדלסון תשתיות נסחרת בבורסה בשווי של כ-220 מיליון שקל, אחרי ירידה של 17% בערכה בשנה החולפת.