3,000 מדריכי קבלן ממערכת החינוך התאגדו בהסתדרות

כמחצית ממדריכי קבלן ועובדי מטה בתכנית "קרב" של משרד החינוך חתמו על מסמכי הצטרפות והתאגדו ■ ניסנקורן: "זכויות האנשים שאחראים לחינוך ילדינו אינן הפקר"

כ-3,000 מדריכי קבלן ועובדי מטה בתכנית "קרב" של משרד החינוך הצטרפו להסתדרות והיא תשמש הארגון היציג בקרב עובדי התוכנית. תכנית "קרב" הינה פעילות חינוכית המופעלת על ידי החברה למתנ"סים, בה מועסקים אלפי מדריכי קבלן באלפי מוסדות חינוך ברחבי הארץ.

העובדים להקים ועד ולהתאגד בהסתדרות, מגיעה לאור רצונם להבטיח ביטחון תעסוקתי ולהסדיר את זכויותיהם בהסכם קיבוצי. המדריכים מעבירים לכ-300 אלף ילדים ונוער פעילויות חינוך והעשרה בתחומים כמו מחול, מוזיקה, אמנות ומחשבים.

לפי המצב כיום, מדי שנה מדריכי הקבלן נקלטים לעבודה לאחר החגים, ועם סיום שנת הלימודים העסקתם מופסקת. חלקם מצליחים להיקלט בחזרה, אך גם במקרים של עובדים ותיקים בתוכנית, הם מפוטרים בכל שנה מחדש, והעסקתם נבחנת שוב על פי צרכי המערכת.

בנוסף, בניגוד לתנאי העסקת המורים, מדריכי הקבלן לא זכאים לתשלום במהלך חופשות התלמידים ומדי תקופה הם מועברים ממעסיק למעסיק, בהתאם לגוף שזוכה במכרז משרד החינוך להפעלת התכנית.

בסוף השבוע האחרון, 140 מעובדי התכנית הקימו מטות פעולה ברחבי הארץ, והחתימו טלפונית מאות רבות של מדריכים ורכזים על טפסי ההצטרפות להסתדרות.

לדברי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, "ההתאגדות של מדריכי תכנית 'קרב' מהווה שינוי חברתי ממעלה ראשונה. זכויות האנשים שאחראים לחינוך ילדינו אינן הפקר. המדריכים במערכת החינוך זכאים ליהנות מביטחון תעסוקתי והגיעה העת להסדיר את זכויותיהם בהסכם קיבוצי".