זה לא נגמר: ניצב נוסף במשטרה נחקר בחשד להטרדה מינית

הקצין הבכיר נחקר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שהטריד מינית שוטרות ■ דיווחים על עבירות מין מצדו התקבלו בעבר, אך במח"ש דחו אותם ■ מדובר באחרון בשורה ארוכה של ניצבים החשודים בעבירות דומות

אחרי שורת פרישות של ניצבים במשטרה בשל חשדות נגדם בדבר הטרדה מינית של שוטרות, עוד קצין משטרה בכיר חשוד בעבירות דומות. הקצין, גם הוא בדרגת ניצב, נחקר היום (ד') במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד שהטריד מינית שוטרות.

בעבר נקשר שמו של הקצין הבכיר בפרשות מין לאחר שהתקבלו במח"ש כמה מכתבים אנונימיים לגבי עבירות שביצע לכאורה. עם זאת, במח"ש דחו את התלונות פעם אחר פעם. אלא שעכשיו הגיעו תלונות מצד שוטרות ששירתו תחת הניצב, לאחר שאזרו אומץ בעקבות שורה של חשיפות ופרשות מין אחרות במשטרה, והן החליטו לספר על שאירע לכאורה עם הקצין.

בשל העלייה המדאיגה בתלונות נגד קצינים בכירים במשטרה בגין עבירות מין בשורות הארגון, בתחילת השבוע ממלא-מקום הסמפכ"ל, מפקד מחוז תל-אביב ניצב בנצי סאו, המליץ לחברי הסגל הבכיר של המחוז שלא לבוא במגע עם שוטרות המשרתות תחת פיקודם.

לוואלה! חדשות נודע כי ההמלצה של סאו, מחליפו של ניצב ניסים מור שהודח בגלל החשד שהטריד מינית שוטרות, ניתנה במהלך ישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המחוז.

ניצב סאו המליץ לקצינים הבכירים, בין היתר, להימנע ממגע עם שוטרות גם במפגשים אקראיים במחוז. הוא הסביר כי אינו רואה שום סיבה, בעיקר בעת הקשה הזו, שקצינים יחבקו או ינשקו קצינות, גם אם מדובר בנשיקות וחיבוקים במסגרת יחסי חברות בעבודה. לדבריו, גם לחיצת יד פשוטה מספיקה כשמדובר במפקד ופקודה.

הניצב הבכיר גם הבהיר לשוטרות המשרתות תחת פיקודו שלא ייעלבו אם הוא אינו מחבק אותן או מנשק אותן על הלחי.

אתמול (ג') נחקר במשרדי מח"ש מפקד תחנת משטרה בדרגת ניצב-משנה, החשוד שהטריד שוטרות תחת פיקודו, ובהן אישה בהריון. החקירה נפתחה לאחר שהאחרונה שלחה מכתב למח"ש באמצעות עורך דינה, ובו טענה כי המפקד התנהל "באופן בלתי ראוי העולה כדי הטרדה מינית". על התלונה נגד הקצין דווח לראשונה בחדשות ערוץ 10.