אחד המשקיעים הזרים הגדולים בהיי-טק הישראלי מדבר

פרופ' הנרי סמואלי, מייסד ענקית השבבים ברודקום, אחראי לכך שאתם גולשים באינטרנט מהיר: "99.9% מהתנועה באינטרנט, נוגעת לפחות בשבב אחד שלנו" ■ ראיון בלעדי למגזין G

פרופ' הנרי סמואלי / צילום: יונתן בלום
פרופ' הנרי סמואלי / צילום: יונתן בלום

המוטו של ענקית השבבים שהקים, ברודקום, מצליח באופן די מדויק לאפיין גם את הפרופסור המיליארדר הנרי סמואלי: "לחבר הכול". איש המדע והפיתוח, שרשומים על שמו אישית 75 פטנטים, הוא גם מאמין נלהב ברפואה אלטרנטיבית ותמיד ייקח איזה עשב סיני כשכואב לו הראש.

למרות העובדה שהונו האישי מוערך במעל 3 מיליארד דולר ושהוא מככב במקומות מכובדים מדי שנה ברשימות העשירים של ארה"ב, והיהודים העשירים בעולם, וה"עשירים שבנו את הונם במו-ידיהם" ושאר מיני דירוגים שעיתונים אוהבים לעשות, הוא מתרחק מהגזמות, שוקל את מילותיו בזהירות, ומדי פעם אפילו נראה נבוך ומעט ביישן.

"החזון של ברודקום לא השתנה מאז שהקמנו את החברה", אומר סמואלי בראיון בלעדי ל-G. "לחבר הכול, זו הייתה המנטרה של החברה והסלוגן שלה מהיום הראשון. היום בעולם מדברים על האינטרנט של הדברים, ממכוניות ועד הבית הדיגיטלי, מהנורות ועד מערכת גילוי האש. עבורי זו דרך אחרת לומר, לחבר הכול.

"אחד הדברים שאני הכי אוהב הוא השקף במצגת של החברה שאומר: 99.9% של כל התנועה באינטרנט, נוגעת לפחות בשבב אחד של ברודקום. בין אם זה הסלולרי שלך או מערכת הטלוויזיה שלך או הג'יפיאס. תמיד תעברי איכשהו דרך שבב שלנו. אנחנו מוכרים 7 מיליון שבבים ביום".