ביקורת גאדג'טים: סמסונג גלקסי A5 - תמורה טובה למחיר

המסך מוצלח, המצלמה טובה, והעיצוב אלגנטי ■ כשמסתכלים על התמורה מול התועלת, ה-A5 נותן פתרון טוב, במיוחד מבחינת העיצוב

גלקסי A5 הוא סמארטפון ברמת מחיר בינונית, המגיע בעיצוב אלגנטי מחומרי אלומיניום.

מסך: בניגוד לטרנד המסכים ההולכים וגדלים, ה-A5 מסתפק בצג בגודל סטנדרטי של 5 אינץ' וברזולוציית HD. התוצאה מוצלחת בזכות מסך בטכנולוגיית SuperAMOLED, צבעים חדים והתמודדות טובה עם אור שמש ישיר.

חומרה: הנתונים לא גבוהים מאוד, אבל עובד היטב. המעבד הוא מרובע ליבות מסוג סנפדרגון 410 של קוואלקום במהירות 1.2 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16 ג'יגה עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. המכשיר תומך דור 4.

ממשק: כהרגלה, סמסונג עוטפת את מערכת ההפעלה אנדרואיד (גרסת קיטקט 4.4.4) בממשק ה-TouchWiz שלה. הממשק של סמסונג מציע שימושים מגוונים, החל מעמוד בית צדדי עם גישה לאפליקציית התוכן פליפבורד, אפשרות להקרין את מסך הסמארטפון לטאבלטים של סמסונג, גישה לשירות ה-SmartVOD של החברה (שהפך לשומם מבחינת התכנים הקיימים בו).

בנוסף, ניתן להשאיר את המסך דולק כל עוד מסתכלים עליו,ולבצע צילום מסך בפעולה פשוטה של החלקת שולי כף היד על-גבי המסך ומצב חיסכון מרבי בסוללה, המשנה את ממשק המכשיר, כך שניתן למצוא בו מספר אפליקציות בודדות, השבתת החיבור לאינטרנט בזמן שהמסך כבוי ושינוי צבע המסך לגוני אפור. מדובר ברעיון בהחלט יעיל כאשר הסוללה עומדת להיגמר. אפשר גם לפצל את המסך לשניים ולראות שתי אפליקציות בו זמנית.

עיצוב: המכשיר מזכיר בעיצובו את האייפון, ובניגוד לרוב מכשירי החברה הוא אינו עשוי מפלסטיק. עוביו רק 6.7 מ"מ ומשקלו נמוך - 123 גרם. הוא נראה טוב ומגיע במגוון צבעים.

מצלמה: חובבי הצילום ישמחו לגלות כאן מצלמה מוצלחת עם חיישן 13 מגה פיקסל ופלאש. למצלמה קדמית חיישן 5 מגה פיקסל, אך התוצאה בינונית ומטה. ניתן להפעיל את צילום הסלפי באמצעות הושטת כף היד באוויר, כך שלא צריך להתאמץ ללחוץ על הכפתור.

סוללה: הסוללה מוצלחת, ומחזיקה מעמד עד שעות הלילה הקטנות (הקיבולת 2300 מיליאמפר לשעה).

בשורה התחתונה: כשמסתכלים על התמורה מול התועלת, ה-A5 נותן פתרון טוב, במיוחד מבחינת העיצוב.

מחיר: 2,400 שקל.

ציון: 8.5.