כתב אישום: קשרו קשר לרמות חברות בצרפת והשמידו ראיות

טומי בלאיש ורוברט בלחסן נאשמים בקשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במירמה, עשיית פעולה ברכוש אסור, התחזות כאדם אחר, השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד טומי בלאיש, בן 34 מתל-אביב, ורוברט בלחסן, בן 55 מהרצליה, בגין קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, עשיית פעולה ברכוש אסור, התחזות כאדם אחר, השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט.

על-פי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד עפרה קרמני-אוטולנגי, במהלך שנת 2014 קשרו השניים קשר יחד עם אחרים, לרמות חברות בצרפת. לשם כך שכרו הנאשמים משרד בהרצליה על שם איש-קש, שם התקינו במחשביהם תוכנה המאפשרת להתקשר לצרפת באופן שמסתיר את מקור השיחה בישראל. בנוסף, יצרו כתובות דוא"ל בשרתים בחו"ל הנחזות להיות כתובות דוא"ל של בעלי תפקידים בחברות ושל עורכי דין.

לפי האישום, הנאשמים אספו באופן שיטתי מידע אודות מאות חברות בצרפת הכולל מידע פיננסי, מידע אודות בעלי תפקידים, מידע אודות דרכי התקשרות עם החברות ואספו מידע בנוגע לחברות אשר נמצאות בקשרי מסחר עם החברות אותם ביקשו להונות. כמו כן, פתחו הנאשמים חשבונות בנק במספר מדינות באירופה.

לפי האישום, בין התאריכים 11 בדצמבר ל-9 בינואר פנו הנאשמים אל חברות שונות בצרפת בדרישה להעברות כספים בהיקף כולל של כ-3.5 מיליון אירו, באמצעות הצגת מסמכים מזויפים של פעילות פיננסית חשאית. בסופו של דבר קיבלו לידיהם הנאשמים סכום של כ- 1.76 מיליון אירו.

אישום נוסף מייחס לנאשמים עבירות של השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט. ב-31 בדצמבר 2014, עקב חשדם של הנאשמים כי מעשיהם נחשפו, הגיע בלאיש יחד עם אחר למשרדם של הנאשמים בהרצליה, ובמשך מספר שעות מחק את תוכנם של המחשבים במשרד ופינה את המשרד מציוד ומסמכים.

החקירה נוהלה בלהב 433 יאחב"ל בשיתוף-פעולה של חטיבת המודיעין, יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 ויחידת יהלום ברשום המסים.

בית המשפט האריך היום את מעצרם של הנאשמים עד להחלטה אחרת. הנאשמים מיוצגים בידי עורכי הדין ז'ק חן, גיל דחוח וערן צלניקר.