המועמדים לניהול רשות השידור החדשה: קובלנץ ופיינמסר

תפקידו של מנהל ההקמה יהיה לעצב את רשות השידור החדשה ולקבל החלטות כמו מיקומה, כמות עובדיה וצרכיה המבניים והטכנולוגיים

אהובה פיינמסר ואלדד קובלנץ/ צילומים: איל יצהר ותמר מצפי
אהובה פיינמסר ואלדד קובלנץ/ צילומים: איל יצהר ותמר מצפי

שני מנכ"לי הטלוויזיה החינוכית, בעבר ובהווה, מועמדים לתפקיד מנכ"ל ההקמה של תאגיד השידור הציבורי החדש.

לאחר סינון של ועדת קמא, המועמדים הסופיים הם אהובה פיינמסר, ששימשה בעבר כמנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, ואלדד קובלנץ, מנהלו הנוכחי של הגוף.

פיינמסר, אשת טכנולוגיה, משמשת כיום כמנכ"לית עת הדעת מערכות חינוך. בעבר שימשה כמנכ"לית מלם מערכות תוכנה, כסמנכ"לית במשרד החינוך ובמהלך שנות ה-90' כמנהלת הטלוויזיה החינוכית ומי שהטמיעה את כניסת שידורי התחנה לערוץ 2.

קובלנץ, איש תקשורת במהותו, שימש בעבר כבכיר בזכייניות קשת וערוץ 10. הוא היה בעבר גם מנהל תחנת הרדיו הצבאית גלגלצ ובשנים האחרונות משמש כמנהל החינוכית.

על-פי חוק תאגיד השידור הציבורי החדש, הטלוויזיה החינוכית אמורה להיסגר עם הקמת השידור הציבורי החדש, ועיקר תכניה ישולבו בערוץ ילדים חדש שיהיה חלק ממנה.

תפקיד מנהל ההקמה, במסגרת רפורמת ארדן בשידור הציבורי, מוגדר כמנכ"ל זמני בלבד. תקופת הקדנציה שלו מוגדרת לשנתיים בלבד, אולם היא עשויה להסתיים הרבה לפני כן, במקרה שהמועצה שתמונה תתחיל מוקדם יותר את תהליך מינוי המנכ"ל הקבוע של תאגיד השידור, ואז זה ייכנס לנעליו.

תפקידו של מנהל ההקמה יהיה לעצב את רשות השידור החדשה ולקבל החלטות כמו מיקומה, כמות עובדיה, וצרכיה המבניים והטכנולוגיים. הוא יוכל למנות 20 איש בלבד, ולא תהיה לו כל נגיעה לתוכן. הוא יעבוד במקביל למי שמנהלים היום את רשות השידור שמצויה בפירוק - פרופ' דוד האן, הכנ"ר הרשמי, והעורך הראשי יונה ויזנטל.

ויזנטל עצמו בחר שלא להתמודד על תפקיד המנהל הזמני, אולם הוא צפוי להתמודד על תפקיד המנהל הראשון של תאגיד השידור הציבורי החדש.

בתוך כך, למרות הבחירות המתקרבות, נמשכת עבודת ועדת האיתור בראשותו של השופט בדימוס עזרא קמא. ככל הנראה כבר בשבוע הבא תבחר הוועדה את מנכ"ל ההקמה, ולא מן הנמנע שגם את חברי המועצה עצמם. לפי שעה נמשכים הראיונות, כאשר מרבית האנשים שהגישו מועמדותם כבר רואיינו.

קובלנץ ופיינמסר לא הגיבו לידיעה.