ח"כ זועבי הותקפה בפאנל בחירות במרכז האקדמי בר"ג

מהומה בכנס "נשים בפוליטיקה" בר"ג: פעילי ישראל ביתנו ופעילי ברוך מרזל התעמתו עם תומכי חנין זועבי, דבר שגרם לפיצוץ האירוע ■ המרכז האקדמי בר"ג: "פרובוקציה מכוונת ומכוערת"

חנין זועבי כנס בחירות / צילום: חדשות 2
חנין זועבי כנס בחירות / צילום: חדשות 2

אלימות, דחיפות ומים על חברות כנסת בכנס בחירות ברמת-גן: במהלך כנס "נשים בפוליטיקה" שנערך היום (ג'), בו נכחו חברות כנסת ממפלגות שונות - ובהן גם ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) - נשפכו מים על חלק מהן, ואחרות נדחפו וכמעט נפלו מהבמה.

המהומה החלה לאחר שח"כ זועבי, שנשאה דברים במקום, נשאלה על מצבן של הנשים הערביות בישראל לעומת העולם הערבי. בתגובה היא החלה לתקוף את המנחה, כתבת "מעריב" דנה סומברג. פעילה מטעמה שנכחה בקהל הניפה את דגל אש"ף - והחלה לקרוא קריאות נגד ישראל.

בתגובה שעטו פעילי ישראל ביתנו ושל פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל (החבר במפלגת "יחד" של אלי ישי) לעבר הבמה בניסיון להגיע לזועבי - והכנס פוצץ.

"לא רצו שח"כ זועבי תדבר, ועשו רעש ובלגן, ואז הכנס התפוצץ כשהניפו דגל פלסטין", סיפר משתתף בכנס סיפר לחדשות 2 Online. "ראיתי שנתנו לזועבי מכות ושפכו עליה בקבוק קולה", סיפר משתתף בכנס סיפר לחדשות 2 Online.

בנוסף, נשפכו מים על חלק מחברות הכנסת, שנאלצו לעזוב את המקום.

הפעיל שתקף את זועבי נעצר.

"נחצה קו אדום. הלכו שם מכות, כמעט נפלתי מהבמה"

מגי רז, משתתפת נוספת בכנס, סיפרה: "הסטודנטים התחילו לצעוק על זועבי: 'תעופי מפה, זו לא המדינה שלך', ואז הסטודנטים הערבים והיהודים התחילו ללכת למכות ביניהם".

"פעילי חנין זועבי וליברמן עלו אל הבמה והחלו להתפרע ולתקוף את נציגי המפלגות. פעילי ישראל ביתנו תקפו והשפילו את זועבי ושפכו עליה בקבוק משקה. תומכי זועבי התסיסו ונופפו בדגל פלסטין", סיפרה ח"כ מיכל בירן שנכחה במקום. "דחפו אותי, וכמעט נפלתי מהבמה".

ח"כ זועבי הגיבה לתקרית בשיחה עם חדשות 2 Online ואמרה: "הרבה פעמים אומרים שנחצו קווים אדומים - היום אכן קו אדום נחצה. מדובר באקדמיה שלא יכולה להגן על חופש דיבור של האורחים שלה, על חופש ביטוי של חברת כנסת בתוך כנס שמדבר על פמיניזם ועל זכויות נשים".

"שפכו עליי משהו קר, על חברת כנסת", סיפרה זועבי. "מדובר בחברת כנסת יהודייה, שולי מועלם, שהרביצה לסטודנטית ערבייה. האמת היא שמדובר פה בקבוצה שהקונצנזוס מגן עליה".

"פרובוקציה מכוונת"

דובר המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת-גן מסר: "מדובר בפרובוקציה מכוונת ומכוערת של פעילי ברוך מרזל ואנשי חנין זועבי, אשר ניסו במכוון לחבל בכנס. האירוע אירע בכנס נשים ופוליטיקה שאורגן עלי-ידי סטודנטיות של המרכז, ואנו מצרים על כך שגורמים קיצוניים ואינטרסנטיים חיבלו בפעילות סטודנטיאלית מבורכת".

דנה סומברג, הכתבת המדינית של "מעריב" ומי שהנחתה את הכנס, מסרה: "קשה להאשים צד אחד. הפרובוקציה הייתה מכוונת מכל הצדדים. המטרה הייתה לקיים דיון בפאנל עם חברות כנסת ממגוון הקשת הפוליטית על זכויות נשים, מה מציעות המפלגות לקהל הנשי וכדומה. ברגע שהפניתי לח"כ זועבי את השאלה לגבי זכויות נשים במדינת ישראל מול מדינות ערב, היא תקפה וטענה שאני כמנחה מסיתה ובוגדת, וניסתה לשייך אותי לזרמים הקיצוניים שהפגינו מולה. מהר מאד הרוחות להטו, כאשר זועבי הייתה המטרה העיקרית, והכנס יצא מכלל שליטה. צר לי שבישורת האחרונה של מערכת הבחירות השיח הפוליטי מידרדר לרמה כזו".