ספירת קולות החיילים: מנדט נוסף לליכוד ל-30, מרצ - 5

מספירת יותר מ-200 אלף מעטפות כפולות מסתמן שינוי בתוצאות האמת בבחירות לכנסת ה-20: ההרשימה המשותפת יורדת מ-14 ל-13 ויהדות התורה מאבדת מכוחה ויורדת מ-7 מנדטים ל-6 בלבד

חיילים באחד מישובי עוטף עזה / צילום: רויטרס
חיילים באחד מישובי עוטף עזה / צילום: רויטרס

לאחר ספירת יותר מ-200 אלף המעטפות הכפולות של חיילי צה"ל, אנשי נציגויות ישראל בחו"ל, האסירים, החולים ואנשי הסגל הרפואי, עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לרשום לעצמו עוד הישג בבחירות, עם מושב נוסף שתקבל מפלגת הליכוד בכנסת.

מהספירה עולה כי הליכוד עולה ל-30 מנדטים, לעומת 29 מנדטים שקיבלה המפלגה מהספירה החלקית של קולות הבוחרים. בנוסף, מפלגת מרצ עולה ל-5 מנדטים, הרשימה המשותפת יורדת מ-14 מנדטים ל-13. גם מפלגת יהדות התורה יורדת מ-7 מנדטים ל-6.

ועדת הבחירות המרכזית צפויה לפרסם את תוצאות האמת הסופיות היום (ה') בשעות הצהריים. ביום ראשון הקרוב יפתח נשיא המדינה ראובן ריבלין בסבב התייעצויות, שבסופן הוא צפוי להחליט על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.

אתמול (ד') הודיעה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כי אם מפלגתה לא תקבל יותר מ-4 מנדטים בבחירות, היא תפרוש מתפקידה. כעת נשאלת השאלה האם בעקבות פרסום תוצאות האמת, לפיהן מרצ תקבל 5 מושבים בכנסת הבאה, גלאון תשקול את צעדיה מחדש.